شاخص تعیین کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی

شاخص تعیین کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی

درخصوص اهمیت کیفیت انکر بولت ساختمانی باید اشاره کرد که وسایل و ابزارآلات متنوعی در جریان ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شوند که یکی از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها، انکر بولت (Anchor bolt) نام دارد. انکر بولت ساختمانی یک قطعه کوچک فلزی است که جهت نصب و محکم‌سازی سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع مرغوب آن از میلگرد ساده آیین صنعت قابل به تولید است. از این قطعه معمولا در ایجاد دیوار، سقف، آسانسور، داربست‌بندی و… استفاده می‌کنند. همان‌طور که مشخص است، انکر بولت ساختمانی کاربردهای ویژه و مهمی دارد و انتظار می‌رود، کیفیت آن در سطح بالایی قرار داشته باشد تا بتواند نیروهای سنگین را به خوبی تحمل کند. حال اینکه شاخص تعیین کننده کیفیت انکربولت ساختمانی چیست؟ را در ادامه مطلب توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

اهمیت مرغوب بودن انکر بولت ساختمانی

برخی از قطعات ساختمانی مانند انکر بولت، میلگرد، تیرآهن، لوله و پروفیل‌های مختلف به صورت مستقیم بر روی سطح کیفی و ایمنی ساختمان اثر می‌گذارند؛ به همین خاطر، مرغوب بودن آن‌ها و  کیفیت انکر بولت ساختمانی اهمیت زیادی دارد. قطعات فولادی در صورت بی‌کیفیت بودن ممکن است باعث تخریب سازه شوند و جان افراد حاضر در محل ساختمان‌سازی را به خطر بیندازند. متاسفانه استفاده از مصالح و تجهیزات بی‌کیفیت بارها باعث تحمیل خسارت جانی و مالی به افراد شده است و این مسئله باید جدی گرفته شود. بدون‌شک، یکی از اصول مهم ساختمان‌سازی، رعایت نکات ایمنی است. استفاده از قطعات باکیفیت نیز جزو همین قوانین ایمنی به حساب می‌آید. انکر بولت هم به عنوان یک عضو مهم در سازه باید بسیار مقاوم و مرغوب باشد.

کیفیت انکر بولت ساختمانی آیین صنعت

شاخص تعیین کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی

انواع شاخص تعیین کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی در قسمت زیر آورده شده است:

انکر بولت در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و مدل ساختمانی آن از جنس فولادی با قابلیت ضد زنگ‌زدگی است. بنابراین، در زمان خرید انکر بولت ساختمانی در کنار میلگرد آجدار به فولادی بودن آن توجه داشته باشید. خود انکر بولت فولادی نیز در کیفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شود که باید بهترین جنس آن را انتخاب کرد. انکر بولت فولادی شرکت‌های بزرگ با بهترین متریال ساخته می‌شود. بر همین اساس، کیفیت انکر بولت ساختمانی تا حد زیادی به برند آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که شرکت‌ها رقابت سنگینی با یکدیگر دارند و هیچ شرکت معتبری حاضر به ارائه انکر بولت فولادی بی‌کیفیت نیست.

یکی دیگر از شاخص‌های تعیین‌کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی، وزن آن است. انکر بولت در وزن‌های سبک و سنگین ساخته می‌شود. طبیعتا، انکر بولت‌های ساختمانی سنگین به دلیل وزن بیشتر، کیفیت بهتری دارند و راحت‌تر می‌توانند فشارهای وارده بر خود را تحمل کنند. بنابراین، هر چقدر وزن انکربولت ساختمان بیشتر باشد، عملکرد بهتری دارد.

انکر بولت‌های ساختمانی باکیفیت دارای سایز استانداردی هستند. اندازه هر یک از انکربولت‌های ساختمانی بر اساس استاندارد ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده است. به ‌عنوان‌ مثال، سایز انکر بولت‌های تولیدشده بر طبق استاندارد DIN در محدوده M6 تا M100 قرار دارد. بنابراین، ساختمان‌سازان می‌توانند بنا بر نوع پروژه خود یک یا چند سایز آن را انتخاب کنند.

خرید انکر بولت باکیفیت با قیمت مناسب

برای خرید انکر بولت باکیفیت و درجه یک نخست باید با شرکت‌های سازنده آن آشنا شد. در حال حاضر، بسیاری از کارخانه‌های فولادی اقدام به تولید انکربولت ساختمانی کرده‌اند که برخی، موفق به ساخت بهترین انکربولت شده‌اند. خرید انکر بولت ساختمانی از چنین مراکزی به منزله خریدی مطمئن و رضایت‌بخش است. در واقع، کارخانه‌های تولیدی باتجربه کشور مانند آیین صنعت هرگز حاضر نیستند که محصول بی‌کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و همواره می‌کوشند تا سطح کیفی محصولات خود را ارتقا بخشند چرا که کیفیت انکر بولت ساختمانی اهمیت زیادی دارد.

ضمن اینکه خرید انکر بولت مرغوب به صورت مستقیم از کارخانه، از نظر اقتصادی به سود ساختمان‌سازان است. به عبارت بهتر، خرید انکر بولت از کارخانه یک خرید بدون واسطه است که با بهترین قیمت همراه می‌شود. همچنین، انکر بولت‌ها همان‌طور که اشاره شد از نظر شکل ظاهری، جنس، اندازه و وزن تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که این تنوع بالا گاهی باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. به همین جهت، تولیدکنندگان حرفه‌ای بهترین مشاور و کارشناس را جهت راهنمایی مشتریان استخدام کرده‌اند. به این ترتیب، قبل از خرید انکر بولت باکیفیت از تولیدی‌های حرفه‌ای می‌توانید راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جمع بندی

انکر بولت (Anchor bolt) نامی آشنا در صنعت ساختمان‌سازی است که با کمک آن می‌توان کار نصب و محکم‌سازی سازه‌های مختلف را انجام داد. بنابراین، انکر بولت یک قطعه کاربردی در ساخت‌وساز است که می‌بایست از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد. شاخص تعیین کننده کیفیت انکر بولت ساختمانی نیز شامل مواردی نظیر جنس، وزن و اندازه آن می‌شود. جنس انکر بولت‌های مورد استفاده در ساختمان‌سازی تنها باید فولادی باشد؛ آن هم با برخورداری از قابلیت ضد زنگ‌زدگی تا به مرور زمان، آسیبی بر ساختارش وارد نشود. همچنین، بایستی از به کار بردن انکر بولت‌های سبک در ساختمان‌های عظیم اجتناب کرد. وزن و سایز انکر بولت باید با نوع پروژه همخوانی داشته باشد. ضمن اینکه کیفیت انکر بولت‌های ساختمانی برندهای خوشنام در سطح بالایی است و انواع انکر بولت را می‌توان با خیالی آسوده از آن‌ها خریداری کرد.

پاسخگوی آنلاین