دلایل کاهش قیمت میلگرد ساده 1402

دلایل کاهش قیمت میلگرد ساده 1402

پیش از بررسی کاهش قیمت میلگرد ساده باید اشاره کرد که میلگرد ساده جزو مقاطع مهم فولادی است که پیش‌بینی قیمت آن برای ساختمان‌سازان و صنعتگران اهمیت زیادی دارد. قیمت میلگرد ساده بر هزینه اجرای پروژه‌های مختلف تاثیر می‌گذارد و بخشی از بودجه ساخت‌وساز به آن اختصاص داده می‌شود. عوامل زیادی نیز در روند کاهش قیمت میلگرد ساده یا افزایش آن دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها برند تولیدکننده، جنس، نوع، سایز و وزن میلگرد است. علاوه بر این، بروز یک اتفاق خاص مانند اعمال تحریم جدید یا آشفتگی در بازار عرضه و تقاضای فولاد باعث نوسان شدید در نرخ آن می‌شود. در مطلب زیر، به دلایل کاهش قیمت میلگرد ساده 1402 و سایر فاکتورهای موثر بر قیمت آن اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت میلگرد ساده

با برخورداری از علم تحلیل و ابزارهای انجام این کار می‌توان قیمت حدودی میلگرد ساده را در بازه زمانی کوتاه‌ و بلند پیش‌بینی کرد. این کار به فعالان حوزه ساخت وساز کمک می‌کند تا محصول را در بهترین زمان ممکن خریداری کنند. البته توجه داشته باشید که هیچ ‌وقت نمی‌توان قیمت قطعی میلگرد ساده را پیش‌بینی کرد؛ زیرا بروز برخی اتفاقات مانند ابلاغیه‌های جدید، تحریم‌ها، حوادثی مانند سیل و زلزله و… که بر قیمت آن اثر می‌گذارند، غیرقابل ‌پیش‌بینی است. با این حال، با شناخت چند عامل ساده و بررسی آن‌ها می‌توان استدلال نزدیکی به کاهش قیمت میلگرد ساده در یک بازه زمانی خاص داشت. در ادامه، این عوامل شرح داده شده‌اند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت میلگرد

علاوه بر فاکتورهایی نظیر شرکت تولیدی، مدل، جنس، اندازه و وزن میلگرد موارد دیگری نیز وجود دارند که قیمت نهایی آن را تعیین می‌کنند. در قسمت زیر، به سایر المان‌های موثر بر قیمت میلگرد اشاره کرده‌ایم:

دلایل افزایش یا کاهش قیمت میلگرد ساده در سال 1402

به ‌طور کلی، قیمت میلگرد ساده در سال 1402 با بروز حوادث و اتفاقات سیاسی ممکن است کاهشی یا افزایشی شود. در سال گذشته، قطع برق و گاز یکی از عوامل مهم افزایش قیمت میلگرد ساده بود. این مشکل در سال 1402 تا حدودی رفع شد و محدودیت خاصی در تولید وجود نداشت که خود این امر، زمینه‌ساز کاهش ارزش میلگرد ساده شد. شروع سال 1402 نیز که مصادف با ماه رمضان و نیمه‌تعطیلی بازار بود، قیمت میلگرد ساده تا حدودی کاهش یافت.

روند کاهش قیمت میلگرد ساده در سال 1402 در صورت ثبات اقتصادی و ارتباطات بهتر بین‌المللی قطعا پایدار خواهد بود؛ در غیر این صورت، قیمت مقاطع فولادی از جمله همین میلگرد افزایش می‌یابد. ضمنا، برای حدس روند قیمت میلگرد ساده در سال 1402 می‌بایست به اخبار مهم جهان مانند جنگ میان اوکراین و روسیه، رفع تحریم‌ها و مواردی از این دست توجه داشت. در صورتی که اخبار منفی منتشر نشود، قیمت محصولات فولادی نوسانات کمی خواهند داشت و بالعکس. توجه داشته باشید که اقتصاد ایران کاملا سیاسی است و هرگونه خبر و رویدادی بر بازار آن اثر می‌گذارد.

البته با نگاهی واقع‌بینانه می‌توان گفت که رونق اقتصادی و کنترل قیمت میلگرد ساده در سال‌های آینده میسر نیست. برای این منظور، نیاز به رفع تحریم‌ها و حمایت عالی از تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات است. از سوی دیگر، تولیدکنندگان با کاهش قیمت مواد اولیه و پویایی در خط تولید خود می‌توانند محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان خود قرار دهند که این امکان در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین، طبق شواهد موجود، بازار فولاد در سال 1402 نیز دستخوش رکود خواهد شد.

کاهش قیمت میلگرد ساده آیین صنعت

جمع بندی

نرخ میلگرد آجدار و میلگرد ساده بر قیمت مسکن و ساخت‌وسازهای مختلف اثر می‌گذارد. قیمت این محصول نیز بنا بر برخی عوامل داخلی و خارجی تعیین می‌شود. از مهم‌ترین عوامل داخلی می‌توان به هزینه تولید، تورم، نرخ دلار، نرخ میلگرد در بورس کالا، میزان عرضه و تقاضا، وضعیت سیاسی کشور و… اشاره کرد. عوامل خارجی تاثیرگذار نیز عبارتند از قیمت جهانی میلگرد، رویدادهای مهم سیاسی مانند جنگ روسیه با اوکراین و… . از دلایل کاهش قیمت میلگرد ساده 1402 هم می‌توان به ماه رمضان و تعطیلی بیشتر کسب‌وکارها در ایران با شروع سال اشاره کرد. البته این کاهش همیشگی نخواهد بود و به دلیل تحریم‌ها و شرایط بد سیاسی قطعا روند افزایشی خواهد داشت. با این حال، برخی شرکت‌های حرفه‌ای مانند شرکت آیین صنعت اقدام به تولید و عرضه میلگردهای ساده با قیمت مناسب می‌کنند.

جهت ثبت سفارش انواع میلگرد و انکربولت با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین