انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده

انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده

ابزارهای مختلفی را می‌توان با کمک میلگردهای ساده درست کرد که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها، پین نام دارد. از پین‌ها به منظور اتصال قطعات، جفت کردن و مونتاژ کردن دو قطعه استفاده می‌کنند. ضمن اینکه پین‌ها انواع مختلفی دارند و در چندین طرح و مدل متفاوت تولید می‌شوند. هر مدل آن نیز به یک منظور طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین، کاربردهای پین‌ در صنایع بسیار متنوع و فراوان است. در ادامه مطلب، به بررسی انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

پین چیست؟

پین یک ابزار مهم صنعتی است که وظیفه جفت کردن، سوار کردن، تراز بندی، متصل کردن یا نفوذ به قطعات را برعهده دارد. در واقع، عملکرد آن به طراحی و کاربردش وابسته است؛ اما در کل، وظیفه اصلی پین های ساخته شده از میلگرد ساده، متصل کردن قطعات به یکدیگر است. این ابزار با متریال مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، تیتانیوم و برنج تولید می‌شود؛ اما مهم‌ترین متریال ساخت آن، مانند انکر بولت همین میلگردهای ساده هستند.

اغلب میلگردهای ساده با فولاد مقاومی ساخته می‌شوند که استحکام آن‌ها بر پین‌های تولیدشده با میلگرد ساده تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، مقاومت پین‌های صنعتی نیز بسیار بالا و راضی‌کننده است. به علاوه، پین‌ها به چندین دسته از جمله پین مخروطی، پین شیاردار، پین استوانه‌ای و پین لوله‌ای چاک‌دار تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده

در قسمت زیر، توضیحات انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده آورده شده است:

پین مخروطی همان‌طور که از نامش پیداست، شکلی مخروطی دارد. طراحی مخروطی آن باعث شده است که اتصالات محکمی توسط این پین ایجاد شوند و پایداری مناسبی هم داشته باشند. پین‌های مخروطی را می‌توان به شکلی تولید کرد که یک سر آن‌ها پیچ باشد. در سرپیچ نیز می‌توان یک سوراخ قرار داد تا با اشپیل قفل شود و بر اثر لرزش جدا نشود. همچنین، از پین‌های مخروطی می‌توان در مواقعی که نصب مهره امکان‌پذیر نیست، استفاده کرد. علاوه بر این، پین‌های مخروطی در مقایسه با پین‌های استوانه‌ای بهتر جا می‌خورند و سوراخ تعبیه‌شده برای آن‌ها بایستی توسط برقوی مخروطی، برقوکاری شود.

این نوع پین های ساخته شده از میلگرد ساده، دارای شیارهایی بر روی بدنه خود است. تولیدکنندگان سه شیار بر روی پین‌های شیاردار ایجاد می‌کنند که این شیارها به طرف بیرون، برآمدگی دارند. همچنین، این شیارها باعث اتصال محکم پین می‌شوند. علاوه بر این، سوراخی که پین‌های شیاردار داخل آن تعبیه می‌شوند، به برقوکاری نیاز دارد. بنابراین، نصب این مدل پین ساده و راحت است.

پین استوانه‌ای یکی از پین‌های ساخته‌شده با میلگرد ساده است. برای ساخت آن از استاندارد DIN ISO 2338 بهره گرفته می‌شود. این پین جهت اتصال وسایل و ماشین‌آلات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای به‌کارگیری پین‌های استوانه‌ای، نخست باید سوراخ آن‌ها را بعد از مته کاری، برقو بزنید. برای جا زدن نیز بایستی قسمت انتهایی آن را به روغن آغشته کنید تا با وارد کردن ضربات چکش، جا بیفتد. ضربات چکش هم باید نرم و آرام باشد. همچنین، توجه داشته باشید که هوای موجود در سوراخ‌هایی که انتهای بسته‌ای دارند را خارج کنید؛ چراکه وجود آن‌ها ممکن است باعث خروج پین شود. برای انجام این کار می‌توانید شیارهای باریکی بر روی پین ایجاد نمایید.

پین‌های لوله‌ای چاک‌دار شبیه لوله‌های کوچکی هستند که یک شکاف در وسط دارند. طراحی خاص آن‌ها باعث ایجاد نیروی جانبی شده است؛ به صورتی که جلوی بیرون آمدن پین را می‌گیرد. ضمن اینکه وجود چاک در وسط پین های ساخته شده از میلگرد ساده باعث آسان شدن نصب آن شده است. به علاوه، این پین‌های لوله‌ای چاک‌دار در اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به قطعات و تجهیزات خود، یک یا چند سایز آن را انتخاب کنید.

انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده

کاربردهای پین های ساخته شده از میلگرد ساده در صنایع

همان‌طور که اشاره شد، یکی از کاربردهای مهم پین در صنایع، متصل کردن یا نگه‌داشتن قطعات و اشیا مختلف در کنار یکدیگر است. از پین‌ها به‌ طور گسترده‌ای در ماشین‌آلات، قطعات متحرک و چرخشی صنعتی استفاده می‌کنند. برخی از پین‌های صنعتی باعث کاهش فشار هیدرولیک و برخی دیگر نیز مانع از شل شدن اتصالات بر اثر ضربه یا لرزش می‌شوند. در قسمت زیر به برخی از کاربردهای پین‌های صنعتی اشاره کرده‌ایم:

 

کاربردهای پین در صنایع

جمع بندی

پین های ساخته شده از میلگرد ساده یکی از ابزارهای مهم صنعتی است که باعث اتصال قوی و محکم قطعات و اشیا به یکدیگر می‌شود. این ابزار در چندین طرح، مدل و اندازه مختلف موجود هستند. از انواع پین های ساخته شده از میلگرد ساده می‌توان به پین مخروطی، پین شیاردار، پین استوانه‌ای و پین لوله‌ای چاک‌دار اشاره کرد. این پین‌ها در صنایع متنوعی از جمله صنعت کشاورزی، خودروسازی، پزشکی و مونتاژ قطعات مختلف و… به کار گرفته می‌شوند. بر همین اساس، می‌توان گفت که پین‌های صنعتی یکی از پرکاربرترین ابزارهای تولیدشده در جهان هستند. به علاوه، تولید آن‌ها با میلگردهای ساده نیز بر مقاومتشان افزوده است. شرکت‌های معتبری مانند شرکت آیین صنعت با تولید میلگردهای ساده درجه یک، کمک شایانی به ساخت پین‌های صنعتی باکیفیت می‌کنند. به‌ طور کلی، بهتر است پین‌های صنعتی را از مراکزی خریداری نمایید که از متریال مرغوبی مانند میلگرد ساده در ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند.

جهت سفارش انواع میلگرد صنعتی و میلگرد آجدار با همکاران ما در آیین صنعت همراه باشید.

پاسخگوی آنلاین