نحوه تولید انکر بولت استاندارد

نحوه تولید انکر بولت استاندارد

انکربولت استاندارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انکر بولت (Anchor bolt) به‌عنوان یک ابزار مهم صنعتی که کار اتصال سازه‌های مختلف را انجام می‌دهد بایستی طبق اصول استاندارد تعریف‌شده تولید شود. حال اینکه، تولید انکر بولت به‌صورت استاندارد باید چگونه باشد را در ادامه توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با شیوه استاندارد تولید انکر بولت

تولید انکر بولت استاندارد و باکیفیت برای تولیدکنندگان، مهم و حائز اهمیت است به همین خاطر، کار تولید آن را با بهره‌گیری از استانداردهایی همچون استاندارد آمریکایی ASTM انجام می‌دهند. بر طبق استاندارد ASTM، انکر بولت بایستی در اندازه‌های 2/۱ الی ۴ میلی‌متری تولید شود.

همچنین انکر بولت‌ تولیدی بایستی به شکل خود رنگ یا گالوانیزه گرم در اختیار مشتریان قرار بگیرد. ازنظر جنس نیز انکر بولت را می‌توان با متریال مختلفی نظیر استنلس استیل نیز تولید کرد؛ اما بهترین جنس برای این ابزار که مقاومت آن را افزایش می‌دهد، فلز است.

توجه داشته باشید که انکر بولت یکی از ابزارهایی است که در تنوع بسیار بالایی ساخته می‌شود و کاربردی‌ترین نوع آن، تحت استاندارد ASTM F1554 و در گریدهای ۳۳، ۵۵ و ۱۰۵ تولید می‌شود. اعداد این گریدهای پرمصرف نیز بیانگر تنش تسلیم ابزار بر اساس کیلو پوند بر اینچ مربع (ksi) است.

درواقع، استاندارد ASTM Grade F1554 یکی از استانداردهای جدید در نظر گرفته‌شده برای انکر بولت‌های حرفه‌ای است. استاندارد قبلی نیز ASTM A307 C بود که در سال ۲۰۰۷ منسوخ شد و استاندارد جدید جای آن را گرفت.

مشخصات مهم انکر بولت در زمان تولید

۴ مشخصه در زمان تولید انکر بولت استاندارد و همین‌طور زمان انتخاب انکر بولت آیین صنعت تعریف شده است که بایستی به آن‌ها توجه کافی را داشت. این مشخصات عبارت‌اند از:

در تصویر زیر، 4 مشخصه انکر بولت را که تولیدکنندگان هنگام تولید به آن توجه می‌کنند و همین‌طور خریداران نیز بایستی در زمان خرید به آن‌ها توجه کنند، آورده شده است:

 

نحوه تولید انکر بولت استاندارد

نکاتی درباره تولید انکر بولت

اگر استانداردی برای طراحی انکر بولت استاندارد تعریف‌نشده باشد، آن‌وقت تولیدکنندگان با بهره‌گیری از فولاد کم‌کربن، مهره ASTM A563 و همین‌طور ASTM F 436 روند تولید ابزارهای صنعتی خود را در پیش می‌گیرند.

همچنین انکر بولت‌های L شکل که به‌منظور اتصال صفحات به بتن تولید می‌شوند به شکل سیاه یا آبکاری گالوانیزه گرم ساخته‌شده و ارائه می‌شوند. انکر بولت‌های J شکل نیز به چند حالت مانند آهنی، آهنی گالوانیزه و استنلس استیل تولیدشده و برخلاف سایر انکر بولت‌ها که دارای ۴ مشخصه هستند، این انکر بولت ۵ مشخصه دارد که مشخصه پنجم آن، شعاع نیم‌دایره است.

کلام آخر

انکر بولت از ابزارهای مهم صنعتی است که هم مدل ایرانی و هم مدل خارجی آن در بازار موجود است. درواقع، مهم‌ترین اصل در تولید انکر بولت استاندارد توجه به مقاومت و جنس آن است که تولیدکنندگان حرفه‌ای به آن توجه زیادی دارند. از پرفروش‌ترین نوع انکربولت نیز می‌توان به انکر بولت‌هایی اشاره کرد که طبق استاندارد ASTM F1554 و در ۲ گرید ۳۶ و ۵۵ تولیدشده‌اند.

برای خرید انواع فولاد با همکاران ما در آیین صنعت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان تیم ما بهره‌مند شوید.

پاسخگوی آنلاین