میلگرد فولاد آلیاژی؛ ویژگی‌ها و کاربردها

میلگرد فولاد آلیاژی؛ ویژگی‌ها و کاربردها

در این مقاله آیین صنعت ارائه دهنده قیمت میلگرد ساده و صنعتی، تولیدکننده انواع میلگرد و انکربولت  به شرح میلگرد فولاد آلیاژی میپردازد.

میلگرد فولاد آلیاژی فولادی است که در آن مقدار اندکی از یک یا دو ماده دیگر مانند منگنز، سیلیکون، نیکل، تیتانیوم، مس، کروم و آلومینیوم به کار رفته باشد.

وجود این مواد موجب شده تا میلگرد فولاد آلیاژی ویژگی‌هایی داشته باشد که میلگرد فولاد کربنی فاقد آن است. این نوع از فولاد به دلیل هزینه پایین، قابلیت دسترسی بیشتر، کاربری ساده و ویژگی‌های فنی که دارد، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.

ویژگی‌های میلگرد فولاد آلیاژی چیست؟

هر یک از عناصر آلیاژی در این نوع از فولاد، ویژگی خاصی به آن می‌بخشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

ترکیبات اصلی میلگرد فولاد آلیاژی چیست؟

عناصر اصلی که معمولاً در ساخت فولاد آلیاژی به کار می‌روند و بر ساختار آن تأثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

کاربردهای میلگرد فولاد آلیاژی

ساخت لوله‌ها و اتصالات

لوله‌ها و اتصالات ساخته شده با فولاد آلیاژی کارایی خاصی دارند. این لوله‌ها و اتصالات برای مواردی مانند حفاری نفت و گاز به کار می‌روند.

بلبرینگ

یکی از مهم‌ترین مواد برای ساخت بلبرینگ، فولاد آلیاژی دارای کروم است. این بلبرینگ‌ها در ساخت حلقه‌های فولادی و مانند آن کاربرد دارند.

علاوه بر این، فولادهای آلیاژی کاربردهای دیگری نیز دارند و در ساخت سکه‌های فلزی، مدال، سخت‌افزارهای الکتریکی، ابزارها، قایق‌ها، هواپیماها، وسایل گرمایشی، جواهرآلات و اشیای هنری و … به کار می‌روند.

شرکت آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد ساده صنعتی و میلگرد آجدار است. برای مشاوره و اطلاع از قیمت میلگرد ساده یا هر اطلاعات دیگری درباره خرید میلگرد ساده با کارشناسان فروش ما در آیین صنعت تماس بگیرید.

 

 

پاسخگوی آنلاین