میلگرد ساده در ساخت پین‌های صنعتی

میلگرد ساده در ساخت پین‌های صنعتی

بولت، انکر بولت و پین از ابزارها و اتصال‌دهنده‌های بسیار مهم در صنایع مختلف است که برای ایجاد اتصال‌های موقت، تراز کردن، جفت کردن و مونتاژ کردن قطعات مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پین با ساختار و ویژگی‌های متفاوت، کاربردهای گسترده‌ای در ماشین‌آلات، ادوات کشاورزی و… دارد. بهترین پین‌ها با استفاده از میلگرد ساده و در اندازه‌ها و اشکال مختلف تولید و عرضه می‌شوند. این میلگرد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند استحکام و مقاومت مورد نیاز را به پین ببخشد. در ادامه ضمن بررسی پین‌های صنعتی، به اهمیت کیفیت میلگرد به‌کاررفته در ساخت آن می‌پردازیم.

میلگرد مورد نیاز برای ساخت پین‌های صنعتی

پین‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین یراق‌ها و اتصالات صنعتی است که معمولاً در معرض ضربه یا بارهای مختلف قرار می‌گیرد. از این ‌رو، باید با استفاده از بهترین استانداردها و مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید شود تا بتواند بار و ضربه را به خوبی تحمل کند. یکی از پرکاربردترین مواد اولیه برای ساخت انواع پین صنعتی، میلگرد ساده ck45 است که جزو بهترین و مقاوم‌ترین آرماتورها به شمار می‌آید.

میلگرد ساده ck45 دارای خاصیت چقرمگی بالایی است و توانایی مطلوبی در تحمل ضربه دارد. از این ‌رو، در صورت اصابت ضربه به پین، دچار شکستگی یا ترک نمی‌شود و استحکام اتصال میان قطعات به ‌خوبی حفظ می‌شود. فولاد ck45 همچنین امکان آبکاری محصول نهایی را فراهم می‌کند. به ‌این ‌ترتیب، با ایجاد یک پوشش بر روی پین، مقاومت آن را در برابر زنگ‌زدگی، پوسیدگی و خوردگی افزایش می‌دهد. در شرایط دمایی غیرعادی (یخبندان یا دمای بسیار بالا) میلگرد ساده سیکا 45 می‌تواند عملکرد مطلوب خود را به ‌خوبی حفظ کند و از اتصال ایجادشده میان قطعات محافظت نماید.

میلگرد ساده در ساخت پین‌های صنعتی

انواع پین‌های صنعتی صنعتی و کاربرد آن‌ها در صنایع

به‌ طور کلی پین‌های صنعتی ساخته‌شده با استفاده از میلگرد ساده، شامل موارد زیر هستند:

  1. پین شیاردار

پین‌های صنعتی شیاردار با سه شیار بر روی بدنه طراحی شده است. این شیارها از قسمت بیرونی پین به‌ صورت برجستگی یا برآمدگی قابل ‌مشاهده هستند و نقش بسیار پررنگی در استحکام اتصال دارند. محل اتصال این نوع پین نیاز به برقو کاری دارد و با استفاده از مته، سوراخ می‌شود. از این ‌رو، روش اتصال آن بسیار آسان است.

  1. پین مخروطی

پین‌های صنعتی مخروطی شکل، یکی از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین اتصالات بوده که به دلیل پایداری بسیار عالی خود، معروف است. پین‌های مخروطی طراحی‌های متفاوتی دارند که موجب افزایش کارایی و پایداری آن‌ها می‌شود. آن‌ها می‌توانند با سرپیچ تولید شوند و با برخورداری از یک سوراخ در این قسمت، امکان قفل شدن با اشپیل و حفظ اتصال در صورت بروز لرزش را فراهم کنند. آن‌ها همچنین در شرایطی که امکان نصب مهره وجود ندارد، می‌توانند به یک انتخاب عالی برای ایجاد اتصال‌های محکم تبدیل شوند.

پین مخروطی

  1. پین استوانه‌ای

یکی دیگر از اتصال‌دهنده‌های ساخته شده از میلگرد ساده، پین استوانه‌ای است. در تولید این نوع پین از استاندارد DIN ISO 2338 استفاده می‌شود؛ از این ‌رو، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد اتصال در ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی به شمار می‌آید. نحوه اتصال پین استوانه‌ای کمی پیچیده‌تر از پین‌های مخروطی و شیاردار است. محل اتصال این نوع پین ابتدا باید با مته، سوراخ و برقو کاری شود. سپس دیواره سوراخ، روغن‌کاری می‌شود تا امکان جا انداختن پین با ضربه‌های نرم چکش فراهم گردد. از طرف دیگر، برای نصب پین در سوراخ‌های یک سر بسته، ابتدای نیاز است هوا از سوراخ خارج شود. این کار با ایجاد شیارهای ریز بر روی پین انجام می‌شود.

  1. پین لوله‌ای چاک‌دار

پین‌های صنعتی لوله‌ای چاک‌دار با استفاده از میلگرد ساده و در سایزهای مختلف تولید می‌شود. این نوع پین دارای ساختاری لوله‌ای شکل است و یک چاک از ابتدا تا انتهای آن امتداد می‌یابد. این ساختار با ایجاد نیروی جانبی، از بیرون آمدن پین و سست شدن اتصال جلوگیری می‌کند.

پین لوله‌ای چاک‌دار

نکات مهم در هنگام خرید پین‌های صنعتی

پین‌های صنعتی می‌توانند از جنس آلومینیوم، برنج یا تیتانیوم باشند؛ اما فولاد ضدزنگ یا همان فولاد آبکاری شده بهترین و مقاوم‌ترین متریال برای تولید یک پین مستحکم است. بنابراین، در هنگام خرید به جنس پین مورد نظر خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. علاوه بر جنس پین، آلیاژ و کیفیت میلگرد ساده‌ای که در ساخت آن استفاده می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از یک میلگرد بی‌کیفیت، عملکرد مطلوبی را ایجاد نمی‌کند، عمر مفید پین و پایداری اتصال را کاهش می‌دهد و در نهایت، استحکام اتصال را تهدید می‌کند.

سخن پایانی

پین‌های صنعتی از جمله مهم‌ترین اتصال‌دهنده‌ها در ساخت انواع قطعات و وسایل به شمار می‌آیند و باید با استفاده از متریال مرغوب تولید شوند. آن‌ها نقش پررنگی در استحکام و حفظ پایداری اتصالات میان قطعات مختلف ایفا می‌کنند. بنابراین، کیفیت میلگرد به‌کاررفته در ساخت آن‌ها مهم است. برای اطمینان از کیفیت میلگرد ساده، انتخاب یک برند شناخته‌شده و توجه به استانداردهای تولید می‌تواند قدم مؤثری باشد. بنابراین، بهتر است کیفیت را هرگز قربانی قیمت محصول نکنید و بهترین برند و مناسب‌ترین گزینه برای کاربرد مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

جهت ثبت سفارش انواع میلگرد آجدار و میلگرد صنعتی با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

پاسخگوی آنلاین