بررسی مشخصات و ویژگی‌های انکر بولت فیشر

بررسی مشخصات و ویژگی‌های انکر بولت فیشر

انکر بولت ها لوازمی هستند که در ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارند. این قطعات در مدل‌ها، سایزها و شکل‌های ظاهری مختلفی ساخته شده و به بازار ارائه می‌شوند. یکی از انواع انکر بولت‌های موجود، انکر بولت فیشر نام دارد که دارای مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. در ادامه این مطلب به شرح این نوع انکر بولت خواهیم پرداخت.

انکر بولت فیشر چیست؟

فیشر در واقع نام یک برند باکیفیت آلمانی است که سازنده این انکر بولت‌ها است. انکر بولت‌های ساخت فیشر دارای کیفیت بسیار بالا و همچنین استحکامی عالی برای استفاده در موارد مختلف هستند. این انکر بولت‌ها را می‌توان با اطمینان خاطر و بدون نگرانی بابت به وجود آمدن ترک یا آسیب در بتن‌ها، مورد استفاده قرار داد. انکر بولت های فیشر، انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به FBN که یک انکر مکانیکی است، اشاره کرد. این مدل بولت به دلیل جنس فلزی که دارد بسیار مقاوم و مستحکم بوده و قادر است در برابر آتش‌سوزی نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.

ویژگی‌های انکر فیشر

به ‌عنوان یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های انکر بولت‌های فیشر، می‌توان به داشتن تأییدیه برای استفاده در بتن‌های ترک‌دار و غیر ترک‌دار اشاره نمود. این محصول دارای گیره انبساط است که درصد زیادی از بارها را به بتن منتقل می‌کند. همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، این مدل انکرها در برابر آتش‌سوزی نیز بسیار مقاوم هستند. به هنگام آتش‌سوزی تست‌های مورد نیاز از آن‌ها گرفته ‌شده است تا کاملا مورد تائید باشند.

انکر بولت‌های تولید شده در شرکت فیشر دارای کلیه تأییدیه‌های فنی اروپا بوده و کاملا استاندارد ساخته‌ شده‌اند تا بتوانند ضمن رعایت ایمنی، در سراسر جهان قابل استفاده باشند. ویژگی‌های ساختاری این انکرها به ‌طوری است که باعث می‌شود برای نصب آن‌ها به عمق زیادی نیاز نباشد.

انکربولت فیشر

انواع انکرهای فیشر بر اساس جنس

یکی از دسته‌بندی‌هایی که برای انکر بولت‌های فیشر می‌توانیم انجام دهیم، دسته‌بندی بر اساس جنس آن‌ها است. انکر بولت‌ها با توجه به تقاضا و نیاز مردم و موارد استفاده، در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که در این قسمت چند نمونه از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انکر بولت فیشر گالوانیزه یا GVZ

این مدل انکر بولت فیشر از فولاد گالوانیزه گرم تهیه ‌شده است و می‌توان از آن برای بتن‌های بدون ترک استفاده نمود. این انکر را می‌توان از انواع مقرون‌‌به‌صرفه انکر بولت‌های فیشر دانست. انکر فیشر گالوانیزه، دارای انعطاف‌پذیری خوبی است و برای استفاده در زیرسازی نما، نصب نردبان و همچنین کناف استفاده می‌شود.

مقاومت در برابر آتش‌سوزی، از دیگر ویژگی‌های انکر فیشر گالوانیزه است. به علت استحکام کششی این محصول، به استفاده از تعداد انکر کمتری برای کار، نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از انکر گالوانیزه فیشر، در مناطق زلزله‌خیز نیز استفاده کنید، بدون اینکه کمترین نگرانی از بابت ایمنی آن داشته باشید.

انکر بولت استیل ضدزنگ یا A4

از دیگر موادی که انکر بولت‌های فیشر از آن ساخته ‌شده‌اند، می‌توان به استیل مرغوب و ضدزنگ اشاره کرد. استیل ضدزنگ به‌ کار برده شده در ساخت این مدل بولت‌ها، بسیار باکیفیت بوده و کاملا در برابر خوردگی مقاوم است. از این مدل انکر بولت می‌توان برای بتن‌های ترک‌دار و غیر ترک‌دار و همچنین سنگ‌های متراکم استفاده نمود. استحکام بالا را نیز می‌توان از دیگر ویژگی‌های انکرهای ساخته ‌شده از استیل ضدزنگ دانست.

انکر بولت استنلس استیل C

از مدل‌های دیگر انکر بولت‌های فیشر می‌توان به بولت‌های استنلس استیل اشاره کرد. این مدل نیز مانند مدل‌های قبلی دارای مقاومت بالایی بوده و استحکام فوق‌العاده‌ای دارد. دامنه کاربرد این بولت‌ها گسترده است و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف از آن‌ها بهره ببرید.

انکربولت واشر بزرگ یا GS

این مدل انکربولت فیشر مکانیکی بوده و نصب آن به ‌آسانی و بدون نیاز به هرگونه مواد و لوازم اضافی امکان‌پذیر است. این محصول از استحکام و همچنین مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در بسترهایی مانند بتن و سنگ، جای می‌گیرد. انکر بولت واشر بزرگ و به صورت کلی انکرهای مکانیکی، برای استفاده در بتن‌های ترک‌دار مناسب نیستند.

شما می‌توانید این نوع از انکر بولت را به سه روش قبل از پلیت، بعد از پلیت و همچنین به صورت ایستاده، نصب کنید. انکر بولت‌های واشر بزرگ، اغلب برای استفاده در سازه‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انکر بولت فیشر آیین صنعت

مزیت استفاده از انکر بولت فیشر

انکر بولت‌های ساخت کمپانی فیشر، ویژگی‌های مثبت و مزایای بسیار زیادی دارند که در این بخش چند نمونه از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

کاربردهای انکر فیشر

انکر بولت‌های فیشر تنوع زیادی از منظرهای مختلف دارند که باعث شده تا گستره کاربرد آن‌ها نیز وسیع باشد.

از بولت‌های فیشر برای بستن فولادهای ساختاری و همچنین اتصال نماهای خارجی دیوارهای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اتصال ریل‌های خارجی و همچنین نصب گارد ریل‌ها نیز از کاربردهای این انکر بولت‌ها هستند. همچنین از دیگر کاربردهای انکرهای فیشر می‌توان به اتصال سنگ و آجرها، نصب نردبان، نصب ماشین‌آلات مختلف، نصب داکت‌های کابل‌کشی، کنسول‌ها، اتصالات موقت، سینی‌های کابل و… نیز اشاره کرد.

نحوه نصب و استفاده از انکربولت فیشر

برای نصب دقیق انکر بولت‌های فیشر با ایمنی تمام و کمال، لازم است که طبق ترتیب زیر پیش بروید.

سخن پایانی

انکر بولت فیشر قطعه‌ای است که توسط یک برند آلمانی معروف و معتبر به نام فیشر، تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این انکر بولت دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی بوده و استفاده از آن نیز مزیت‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. شرکت فیشر، انکر بولت‌های متفاوتی با جنس‌های مختلف تولید می‌کند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و موارد استفاده متفاوتی با دیگری هستند و شما به‌عنوان کاربر می‌توانید متناسب با سازه و نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. تنوع بالای انکرهای فیشر باعث شده تا کاربرد آن‌ها دامنه بسیار وسیع و گسترده‌ای داشته باشد که در این مطلب به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. این انکر بولت‌ها به علت ویژگی‌های ساختاری‌شان، به ‌آسانی قابل‌نصب هستند و روند نصب آن‌ها نیز به‌صورت کامل در قسمت‌های قبلی آموزش داده شد.

پاسخگوی آنلاین