مشخصات فولاد Ck45 آیین صنعت

مشخصات فولاد Ck45 آیین صنعت

یکی از بارزترین مشخصات فولاد Ck45 به مقاومت بالای آن بازمی‌گردد. درواقع، توانایی بالای این نوع فلز در برابر آسیب‌های مختلف باعث استفاده گسترده از آن در صنایع مهمی همچون ساختمان‌سازی و خودروسازی شده است. به‌طورکلی، فولاد نوعی فلز آهنی است که در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. برای ساخت فولاد نیز معمولاً آهن را در داخل کوره می‌ریزند و چندین فرآیند مختلف روی آن انجام می‌دهند تا این آهن به یک فلز مقاوم تبدیل شود.

تولیدکنندگان چندین عنصر مختلف را به ساختار فولاد اضافه می‌کنند تا درنهایت، یک محصول مقاوم و مستحکم به دست آید. به محصولاتی که با این شیوه فنی تولید می‌شوند و مقاومت بسیار بالایی دارند، فلز آلیاژی گفته می‌شود. فولاد Ck45 نیز یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین فلز‌های آلیاژی موجود در جهان است که از آن در تولید محصولات فولادی مختلف استفاده می‌کنند.

حال اینکه، مشخصات فولاد Ck45 چیست و چه ویژگی‌هایی دارد را در ادامه شرح خواهیم داد. بامطالعه این بخش، می‌توانید به سؤالات خود در رابطه با این فولاد آلیاژی درجه‌یک دست‌یابید.

فولاد یا میلگرد ck45 چیست؟

با توجه به مشخصات فولاد Ck45، این محصول کی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی جهان است که ازنظر میزان سختی در گروه کربن متوسط قرار دارد. اصولاً محصولات فولادی تولیدشده جهت استفاده در صنایع مختلف از حیث میزان سختی به گروه‌های کربن پایین، کربن متوسط و کربن بالا تقسیم می‌شوند که فولاد Ck45 از نوع کربن متوسط است.

عناصری که جهت افزایش کیفیت و مقاومت فولاد Ck45 به آن افزوده‌شده‌اند عبارت‌اند از عناصر منگنز، فسفر، سیلیسیم و کربن. میزان سیلیسیم موجود در این فولاد حدود 25/0 درصد است و منگنز موجود در آن‌هم حدود 65/0 درصد است. این عناصر با درصدهای مشخص‌شده‌ای به آهن مذاب موجود در کوره اضافه‌شده و با شیوه ریخته‌گری به محصولات مختلف فنی و صنعتی تبدیل می‌شوند.

ویژگی‌های فولاد Ck45

از مشخصات فولاد Ck45 می‌توان به استحکام و مقاومت بالای آن در مقابل ضربه‌های ناگهانی و شدید اشاره کرد. درواقع، داشتن مقاومت از نشانه‌های باکیفیت بودن فولاد است و اگر یک فولاد از مقاومت لازم برخوردار نباشد در دسته محصولات نامرغوب بازار قرار می‌گیرد. از سایر ویژگی‌های فولاد Ck45 نیز می‌توان به مواردی همچون مقاومت کششی و اصطکاک اشاره کرد.

ضمن اینکه، فولاد Ck45 حتی برای عملیات حرارتی نیز یک گزینه مناسب محسوب می‌شود و فقط حین کار با آن بایستی دقت خود را افزایش داد؛ چراکه وجود کربن و منگنز در ساختار Ck45 باعث شده احتمال ترک‌خوردگی در آن وجود داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید در حین کار حرارتی با فولاد Ck45، دقت خود را افزایش دهید.

مشخصات مکانیکی فولاد Ck45

 

از دیگر مشخصات فولاد Ck45، علاوه بر که در بالا ذکر شد دارای چندین خواص مکانیکی است که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم:

 

میلگرد

 

موارد مصرف فولاد Ck45

فولاد Ck45 یکی از پرمصرف‌ترین فولادهای تولیدشده در داخل و خارج از کشور است که در بخش‌های مختلف صنعتی مورداستفاده تولیدکنندگان و صنعتگران قرار می‌گیرد. صنایع مهمی که از فولاد Ck45 در ترکیب تولیدات خود استفاده می‌کنند عبارت‌اند از صنایع ساختمان‌سازی، خودروسازی، نفت و پتروشیمی.

درواقع، خودروسازان به‌منظور افزایش مقاومت محصولات خود در بخش‌هایی مانند سگ دست، اکسل، چرخ‌دنده، میل‌لنگ، شفت، بوش و میله‌های متصل‌کننده ماشین و… از فولاد Ck45 استفاده می‌کنند. این بخش‌های خودرو به استحکام بالایی نیاز دارند به همین خاطر جهت مقاوم‌سازی آن‌ها از این نوع فولاد استفاده می‌کنند.

از سایر بخش‌هایی که از این فولاد استفاده می‌کنند می‌توان به بخش تولید ابزارهای خاک‌ورزی، چکش و انبردست، مته‌ و چاقوهای مختلف، میخ و پیچ و… اشاره کرد. با افزودن فولاد Ck45 به این‌چنین ابزارهایی می‌‌توان مقاومت آن‌ها را در برابر ضربه افزایش داد و سطح کیفی آن‌ها را ارتقا بخشید.

در یک نگاه کلی، می‌توان گفت که با توجه به مشخصات فولاد Ck45، بیشترین مصرف فولاد Ck45 مربوط به حرفه‌های یکنواخت سازی، برگشت دهی، آب دهی و کارهای سرد است. به‌طورکلی، از گذشته تا به امروز بحث کیفیت داشتن محصولات فولادی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است و تولیدکنندگان جهت عرضه یک محصول باکیفیت از تمام توان خود استفاده می‌کردند. فولاد Ck45 نیز یکی از ابزارهای تولیدکنندگان امروزی جهت بهبود کیفیت محصولاتشان است.

 

فولاد ck45 آیین صنعت

 

قیمت فولاد Ck45

از مشخصات فولاد Ck45 این است که باوجود داشتن کیفیت عالی و کاربردهای فراوانی که دارد، با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و در فهرست فولادهای خوش قیمت بازار قرار دارد؛ بنابراین شما با خرید فولاد Ck45 می‌توانید با کمترین هزینه ممکن، کیفیت کار خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.

ضمن اینکه، فولاد Ck45 از محصولاتی است که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم‌شده است و تولیدکنندگان ایرانی موفق به تولید محصولات سطح بالایی شده‌اند که این امر صرفه‌جویی اقتصادی بزرگی برای کشور به همراه داشته است. البته مدل خارجی آن‌هم در بازار موجود است و شما عزیزان می‌توانید با توجه به تجربه سایر همکاران خود و بودجه در نظر گرفته‌شده برای خرید آن نسبت به سفارش فولاد Ck45 اقدام کنید.

البته قیمت این فولاد در مقایسه با مدل‌های مشابهش بالاتر است؛ چراکه کیفیت مطلوبی دارد. همچنین شهرهایی مانند یزد و اصفهان موفق به تولید فولاد Ck45 شده‌اند و محصولات باکیفیتی را به بازار داخلی عرضه کرده‌اند. کشورهای اروپایی نیز از دیگر تولیدکنندگان فولاد Ck45 در جهان است که تجربه بالایی داشته و محصولات درجه‌یکی را ارائه کرده‌اند.

کشورهای اروپایی که از آن‌ها فولاد Ck45 تأمین می‌شود عبارت‌اند از آلمان، روسیه و اوکراین. به‌این‌ترتیب، بخش قابل‌توجهی از نیاز داخلی به فولاد Ck45 از این 3 کشور تأمین می‌شود؛ بنابراین برند محصول و کشور تولیدکننده آن‌هم یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت محصول است.

برای خرید میلگرد Ck45، انواع میلگرد ساده 10 تا 42 و همچنین انکربولت به صورت مستقیم و بی‌واسطه از کارخانه با آیین صنعت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

فولاد Ck45 یکی از فولادهای آلیاژی حیاتی جهان است که در صنایع کوچک و بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این فولاد می‌توان مقاومت تولیدات خود را تا حد زیادی بهبود بخشید و درنهایت، یک محصول فولادی درجه‌یک و مقاوم را به بازار عرضه کرد. از صنایع بزرگی که از این فولاد در فرآیند تولید محصولات خود استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع ساختمان‌سازی، خودروسازی، نفت و پتروشیمی اشاره کرد. همچنین در ساخت ابزارهای دستی همچون انبردست، چکش، مته، میخ و پیچ و… نیز از این مدل فولاد استفاده می‌شود. از مشخصات فولاد Ck45 نیز می‌توان به مقاومت خوب آن در برابر کشش، ضربه و اصطکاک اشاره کرد.

پاسخگوی آنلاین