مراحل تبدیل آهن به میلگرد ساده صنعتی

مراحل تبدیل آهن به میلگرد ساده صنعتی

خرید میلگرد ساده در صنعت و ساختمان عموماً اتفاق میافتد. چرا که میلگرد ساده به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع مثل خودروسازی و ساخت ماشین آلات صنعتی  و نیز ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. اما خود میلگرد چگونه ساخته می‌شود؟ در این نوشته با مراحل تبدیل آهن به میلگرد ساده صنعتی و دیگر انواع میلگرد آشنا می‌شوید.

میلگرد انواع دیگری هم دارد که بیشتر در ساخت و ساز استفاده می‌شوند. مراحل ساخت همه انواع میلگرد تقریباً یکسان است.

میلگردهای آجدار میله‌های فولادی هستند که در داخل بتن تعبیه می‌شوند و کمک می‌کنند تا این مصالح ساختمانی شکل خود را حفظ کنند. به کار بردن این ابزار مهم ساختمانی برای اطمینان از ساخت سازه‌های ایمن و بادوام که برای سال‌ها باقی بماند، ضروری است.

میلگرد از چه موادی ساخته می‌شود؟

میلگردها معمولاً از بیلت یا شمش ساخته شده از فولاد کم کربن ساخته می‌شوند. پیوستگی این ماده فولادی بیشتر است و در برابر کشش‌های سخت مقاومت بیشتری دارد. هر چند بتن ماده‌ای با انعطاف‌پذیری بالاست و مقاومت بسیاری بالایی دارد، اما مقاومت کششی چندانی ندارد. در نتیجه انبساط بتن منجر به عدم تعادل سازه و فروریختن آن می‌شود. هدف از به کار بردن میلگرد جلوگیری از این عدم تعادل است.

البته امروزه مواد دیگری نیز برای ساخت میلگرد به کار می‌روند؛ ماشین‌های اوراق‌شده و قدیمی، لوازم خانگی و سایر قراضه‌های آهن‌آلات. این وسایل در کوره‌های مخصوص ذوب شده و از فولاد حاصل از آن شمش یا بیلت ساخته و  برای ساخت میلگرد از شمش‌ها استفاده می‌شود.

میلگرد ساده چگونه ساخته می‌شود؟

آیا تا به حال به نحوه ساخت میلگرد توجه کرده‌اید؟ میلگردها دقیقاً با چه روشی ساخته می‌شوند؟ سالانه شرکت‌های بسیاری به ساخت این محصول فولادی روی می‌آورند و در این زمینه تخصص دارند.

دلیل این مسئله نیز واضح است؛ میلگردهای فولادی یکی از محصولاتی هستند که همیشه میزان تقاضای فراوانی در بازار دارند. در هر پروژه تجاری که به تقویت بناها و سازه‌ها نیاز باشد و در بسیاری از صنایع که ماده اولیه آن‌ها مقاطع فولادی است، از میلگردهای فولادی استفاده می‌شود.

این محصول فولادی بیش از ۱۵۰ سال است که تولید شده و استفاده می‌شود. در ادامه به طور مختصر به چگونگی تولید میلگرد فولادی و نحوه تبدیل آن به محصولی کاربردی خواهیم پرداخت.

مراحل تبدیل آهن به میلگرد ساده صنعتی

چون در صورتی که میلگرد در طولانی مدت در معرض آب قرار بگیرد، دچار زنگ‌زدگی می‌شود. این زنگ‌زدگی در نهایت منجر به افزایش فشار داخلی در بتن شده و در بنا یا سازه ترک‌خوردگی ایجاد می‌کند. بنابراین، در ساخت برخی از انواع میلگردهای فولادی از روکش و یا ضدزنگ نیز استفاده می‌شود.

با فرایند کلی تولید و مراحل تبدیل آهن به میلگرد ساده صنعتی آشنا شدید. باز هم درباره این موضوع در بلاگ آیین صنعت خواهید خواند.

متخصصان ما در شرکت آیین صنعت برای خرید میلگرد ساده، انکر بولت و اطلاع‌رسانی درباره قیمت میلگرد ساده و میلگرد آجدار در خدمت شما هستند. برای مشاوره تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین