محاسبه قیمت میلگرد

محاسبه قیمت میلگرد

محاسبه قیمت میلگرد چگونه است؟

نحوه محاسبه محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد ساده و انکربولت ، همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی اصناف شاغل در بخش فلزات و محصولات فولادی است. طی سال‌های اخیر، این موضوع در میان سایر مسائل مربوط به بازار فلزات و محصولات فولادی، اهمیت ویژه‌ای یافته است.

دلیل آن هم به نوسانات کاذب قیمت قطعات فولادی، از جمله قیمت میلگرد و نبود نظام جامعی برای قیمت‌گذاری محصولات و قطعات فولادی برمی‌گردد. لذا حل این چالش نیازمند وجود یک نظام جامع و شفاف قیمت‌گذاری در این حوزه و استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان این امر است.

برای مشاهده لیست قیمت میلگرد ساده آیین صنعت کلیک کنید.

در این مطلب قصد داریم به نحوه محاسبه قیمت میلگرد ساده که یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است و موضوعاتی که بر آن تأثیرگذار است، بپردازیم.

قیمت میلگرد ساده متاثر از چیست؟

میلگرد صنعتی یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازها در بسیاری از صنایع مثل خودروسازی و ساختمان است. هر چند بتن شالوده اصلی یک ساختمان مقاوم است، اما بتن خاصیت کشسانی لازم را ندارد و تنها یک زلزله چند ریشتری کافی است تا ساختمان فرو بریزد.

با به کار بردن میلگرد مقاومت کششی بتن بالا رفته و در نتیجه ساختمان در برابر حوادث و بلایای مختلف ایمن خواهد بود. این محصول فولادی مهم و پرکاربرد معمولاً با استفاده از شمش‌های فولادی ساخته می‌شود. قیمت میلگرد ساده صنعتی متأثر از قیمت شمش در بازار و بورس کالاست. در نتیجه برای محاسبه قیمت میلگرد باید به قیمت شمش توجه داشت.

در ایران نحوه محاسبه قیمت شمش همانند سایر قطعات و محصولات فولادی متفاوت با سایر کشورهاست. دلیل این مسئله نیز به موضوعات مختلفی از جمله شرایط اقتصادی ایران و تحریم‌های موجود برمی‌گردد. در ایران برخلاف اکثر کشورها، قیمت پایه واردات شمش و سایر محصولات و قطعات فولادی با قیمت صادرات آن متفاوت است. همین مسئله موجب شده تا کارشناسان قیمت‌گذاری محصولات و قطعات فولادی نتوانند قیمت میلگرد ساده را همانند سایر محصولات فولادی بر اساس قیمت صادراتی این قطعات تعیین کنند. چراکه عوامل موثر در قیمت میلگرد متعدد است. البته لازم به ذکر است که متخصصان و کارشناسان قیمت‌گذاری شمش و محصولات فولادی راهکارهایی برای حل این چالش پیشنهاد کرده‌اند.

قیمت میلگرد ساده آیین صنعت

راهکارهای تعیین قیمت میلگرد ساده

از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تعیین قیمت این محصولات می‌توان به محاسبه نرخ قیمت شمش بر مبنای نرخ قیمت این قطعه فولادی در حوزه CIS اشاره کرد. هر چند نرخ قیمت شمش در بازار ایران ممکن است در برخی مواقع با نرخ قیمت شمش در حوزه CIS نیز متفاوت باشد.

دلیل این مسئله را نیز باید در تغییر نرخ ارز نیمایی و تغییرات نرخ قیمت شمش صادر شده از ایران جست‌وجو کرد. ذکر این موضوع نیز ضروری است که طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار برای تعیین فرمول محاسبه شمش فولادی، مقرر شد که نرخ قیمت پایه عرضه شمش، رقمی معادل ۸۸درصد نرخ قیمت شمش صادراتی کشور در خلیج‌فارس، بر مبنای محاسبه نرخ ارز نیمایی باشد.

البته برای تعیین قیمت میلگرد ساده باید درصدی بالاتر در نظر گرفت، چرا که نرخ قیمت این محصول معمولاً ۱۰ تا ۱۱ درصد بالاتر از نرخ قیمت شمش است.

هر چند قیمت حاصل از این محاسبات، قیمت نهایی میلگرد نیست و برای به دست آوردن قیمت میلگرد ساده باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشت.

فاکتورهای دیگری که در محاسبه قیمت میلگرد تأثیر مستقیم دارند، عبارت‌اند از: کیفیت میلگرد عرضه شده و حجم آن و همچنین میزان مالیاتی که بر این محصولات وارد می‌شود.

میزان مالیات بر میلگرد معمولاً حدود ۹.۰۹ درصد است. در مجموع، موضوعات و مسائلی که به آن اشاره کردیم در نحوه محاسبه قیمت میلگرد تأثیرگذار است و باید به آن‌ها توجه داشت.

علاقمندان میتوانند برای اطلاع از آخرین اخبار صنعت در بخش تماس با ما در خبرنامه آیین صنعت اقدام به ثبت نام نمایند.

برای اطلاع از قیمت میلگرد ، خرید میلگرد ساده و انکربولت به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت کارخانه و یا سفارش میلگرد ساده صنعتی و میلگرد آجدار به بخش محصولات مراجعه فرمایید و از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید و با ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخگوی آنلاین