محاسبه قیمت میلگرد ساده و آجدار

محاسبه قیمت میلگرد ساده و آجدار

قیمت میلگرد ساده و آجدار چطور محاسبه می‌شود؟ اهمیت دانستن چگونگی محاسبه قیمت میلگرد صنعتی یا آجدار در تأثیری است که قیمت این مقاطع فولادی در قیمت مسکن و سایر تولیدات صنایع مرتبط با فولاد مثل خودروسازی دارد.

در حال حاضر و با توجه به زلزله‌خیز بودن برخی از شهرهای کشور به ویژه تهران، ایمن‌سازی ساختمان‌ها به یکی از موضوعات مهم در زمینه ساخت‌وساز تبدیل شده است. کارشناسان و خریداران مسکن، به دنبال خرید ساختمان‌هایی با مقاومت بالا در مقابل حوادث و بلایای مختلف هستند و این مسئله، بیش از گذشته برای آن‌ها اهمیت یافته است.

به همین علت، محاسبه قیمت میلگرد نیز همانند سایر عوامل مؤثر در ایمنی ساختمان‌ها، اهمیت بیشتری یافته است. چرا که میلگرد ابزاری بسیار کاربردی در ساخت بناهای ایمن است.

این ابزار ساخته شده از فولاد، به افزایش مقاومت کششی بتن کمک کرده و در نتیجه موجب افزایش مقاومت ساختمان می‌شود. با اطلاع دقیق از هزینه‌های مربوط به ساخت‌وساز و همچنین قیمت مصالح ساختمانی مانند بتن، میلگرد و سایر آهن‌آلات، می‌توان به یک برآورد کلی از هزینه‌ها دست یافت.

در این مطلب، به نکاتی اشاره خواهیم کرد که کارشناسان در محاسبه قیمت میلگرد به آن توجه می‌کنند.

محاسبه قیمت میلگرد ساده

اهمیت محاسبه قیمت میلگرد ساده و آجدار

فرض کنید که می‌خواهید یک بنای جدید بسازید یا یک بنای قدیمی و فرسوده را بازسازی کنید. مهم‌ترین و اولین موضوعی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ نقشه ساختمان؟ مکان ساخت آن؟ مجوزهای مربوط به ساخت‌وساز؟

همه این‌ها عواملی هستند که برای ساخت یک بنا یا بازسازی آن مورد توجه قرار می‌گیرند، اما مهم‌ترین نکته هزینه‌های مربوط به ساخت‌وساز یا بازسازی است.

شما با توجه به شرایط اقتصادی خود درباره سایر مسائل تصمیم‌گیری می‌کنید. در محاسبه هزینه‌های مربوط به ساخت‌وساز نیز مهم‌ترین موضوع محاسبه قیمت مصالح ساختمانی مقاوم است.

یکی از مهم‌ترین این مصالح، میلگرد است. محاسبه قیمت میلگرد یکی از نکاتی است که کارشناسان ساختمان‌سازی و ایمنی ساخت‌وساز در ابتدای کار خود به آن توجه می‌کنند.

آگاهی از قیمت میلگرد به صورت روزانه به اندازه آگاهی از سایر هزینه‌های مربوط به ساخت‌وساز اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد.

نکات طلایی برای محاسبه قیمت میلگرد

حالا که به اهمیت آگاهی از قیمت میلگرد آجدار و یا ساده پی بردیم، ممکن است این پرسش مطرح شود که چه نکاتی را باید در محاسبه آن در نظر گرفت؟ در محاسبه قیمت میلگرد عوامل مختلفی ممکن است دخالت داشته باشند، اما مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد عبارت‌اند از:

در صورتی که وزن کمتر میلگرد نشان‌دهنده غیراستاندارد بودن آن است. وزن میلگرد معمولاً با استفاده از دو معیار مهم محاسبه می‌شود؛ استاندارد دین و جدول اشتال.

شاید خرید میلگرد با وزن کمتر در کوتاه مدت هزینه کمتری داشته باشد، اما در درازمدت هم هزینه بیشتر و هم مخاطرات بیشتری را برایتان در پی خواهد داشت.

برای دریافت قیمت میلگرد ساده و انکر بولت با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین