عوامل مهم در قیمت میلگرد و محصولات فولادی

عوامل مهم در قیمت میلگرد و محصولات فولادی

قیمت میلگرد و محصولات فولادی

شرکت‌های تولیدکننده محصولات فولادی و شرکت‌هایی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، باید دائماً در جریان بازار فولاد و قیمت‌ میلگرد و محصولات فولادی باشند. برای آگاهی از قیمت میلگرد ساده، آجدار و دیگر محصولات فولادی، باید عوامل تأثیرگذار بر آن را شناخت. این عوامل ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد اختلال یا نوسان در بازار شوند.

قیمت فولاد و محصولات فولادی همانند سایر کالاها همواره در حال تغییر است. این تغییرات می‌تواند در نهایت بر زندگی مردم، تجارت و صنایع تجاری تأثیرگذار باشد. در نتیجه، باید عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات شناخته شده و همواره مورد بررسی قرار بگیرند.

در این مطلب به معرفی مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت میلگرد و محصولات فولادی خواهیم پرداخت.

قیمت میلگرد

۱. هزینه مواد خام مورد نیاز برای ساخت محصولات فولادی

یکی از اصول کلی که هر تولیدکننده‌ای می‌داند، این است که باید ابتدا هزینه مواد خام اولیه یک محصول در نظر گرفته و بررسی شود که این هزینه ارزش تولید محصول را دارد یا خیر.

این قیمت در تعیین قیمت نهایی هر نوع محصولی تأثیرگذار است. برای تولید فولاد دو ماده خام مهم وجود دارد، سنگ آهن و قراضه آهن‌آلات. قیمت سنگ آهن به هزینه استخراج، پالایش و همچنین هزینه حمل و نقل آن از محل پالایشگاه تا کارخانه تولید فولاد بستگی دارد.

قیمت قراضه آهن‌آلات نیز به در دسترس بودن آن بستگی دارد. دسترسی به قراضه آهن‌آلات به مقیاس و سرعت ساخت‌وسازهای جدید و تخریب بناهای قدیمی بسته است.

علاوه بر این، نوسانات فصلی و دشواری‌هایی که آب و هوای سخت در مناطق خاص ایجاد می‌کند نیز بر هزینه مواد خام اولیه تولید فولاد تأثیر می‌گذارد. در مجموع، هر چه هزینه مواد خام اولیه برای تولید فولاد و محصولات فولادی کمتر باشد، قیمت این محصولات نیز کمتر خواهد بود.

۲. میزان عرضه و تقاضای فولاد و محصولات فولادی

در هر نوع از کسب و کار، یک اصل کلی حاکم است؛ تقاضای بیشتر برای ارائه کالا و خدمات در کنار عرضه کمتر این کالا و خدمات به افزایش قیمت آن‌ منجر خواهد شد. اگر چه امروزه با افزایش تولید الیاف فورتا تا حدی استفاده از میلگرد در صنعت افت داشته است، اما به دلیل کاربرد گسترده، در صنعت بسیار پر طرفدار است.

اگر در بازار مشکلی ایجاد شود، فروشندگان سعی خواهند کرد تا محصولات خود را به سرعت به فروش برسانند. در نتیجه، قیمت پایین‌تری برای کالاها و خدمات خود در نظر خواهند گرفت. این موضوع در مورد فولاد و محصولات فولادی نیز صادق است. البته میزان عرضه و تقاضای فولاد در سراسر جهان به یک اندازه نیست. ممکن است در یک کشور یا یک شهر ساخت‌وساز فراوانی وجود داشته باشد ولی در کشور یا شهر دیگری این‌گونه نباشد و تقاضای موجود برای ارائه فولاد و محصولات فولادی کمتر باشد.

۳. هزینه جابه‌جایی و حمل و نقل فولاد و محصولات فولادی

هزینه حمل و نقل محصولات فولادی تحت تأثیر عواملی مانند قیمت سوخت، دستمزد نیروی انسانی، مدت زمان حمل و نقل، امنیت مسیر حمل و نقل، شرایط آب و هوایی و حتی شرایط سیاسی حاکم بر مسیر حمل و نقل قرار دارد.

۴. رشد بازار

خرید و فروش محصولات فولادی در طولانی‌ مدت باعث ایجاد یک تاریخچه می‌شوند. این تاریخچه مربوط به ترندهای موجود در بازار فولاد است و خریداران و فروشندگان این بازار می‌توانند پیش از هر اقدامی این تاریخچه و قیمت‌های موجود در بازار را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. در نتیجه، قراردادهای مربوط به محصولات فولادی با دقت بیشتری تنظیم و امضا خواهند شد.

۵. هزینه انرژی مورد نیاز

قیمت نفت به عنوان یکی از انرژی‌های مورد نیاز برای تهیه فولاد، تأثیر فراوانی بر قیمت محصولات فولادی دارد. زمانی که قیمت نفت افزایش پیدا کند، قیمت فولاد نیز افزایش پیدا می‌کند و به‌عکس.

در وبسایت آیین صنعت می‌توانید جدیدترین اطلاعات را درباره تولیدات این شرکت، قیمت میلگرد ساده صنعتی، خرید میلگرد ساده و انکر بولت بیابید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه قیمت میلگرد ساده ، از آخرین تغییرات قیمتی میلگرد ساده و صنعتی مطلع شوید.

پاسخگوی آنلاین