قیمت میلگرد در سال 1401

قیمت میلگرد در سال 1401

میلگرد یکی از مصالح مورد نیاز و اساسی در صنایع مختلف، از جمله ساخت و ساز است. میلگردها باعث استحکام و دوام سازه‌های ما می‌شوند و از این رو می‌توان آن‌ها را پایه و اساس ساختمان دانست. این نمونه از مقاطع فولادی، به دو صورت ساده و آج‌دار تولید می‌شوند که هر کدام قیمت و کاربرد متفاوتی دارند. قیمت میلگرد و سایر آهن‌آلات به عوامل مختلفی وابسته است و به همین دلیل ممکن است در طول یک سال، دچار نوسانات بسیار زیادی شود. در ادامه به بررسی روند قیمت میلگرد در سال 1401 می‌پردازیم.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

همان‌طور که در مقالات پیش اشاره کردیم عوامل مختلفی از جمله نرخ دلار، حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا و بازه زمانی میتوانند باعث کاهش یا افزایش قیمت میلگرد و نوسانات آن شوند. با توجه به اهمیت عرضه و تقاضا در این قسمت قدری بیشتر به آن میپردازیم تا بیشتر از قبل، در مورد آن بدانیم.

به صورت کلی میزان عرضه و تقاضا، عنصری است که می‌تواند باعث تغییر و تحول در انواع بازارها نظیر طلا، بازارهای مالی و … شود. بدیهی است که هرچه میزان تقاضا برای یک کالا بیشتر شده و به دنبال آن عرضه کمتر شود، قیمت نهایی محصول مورد نظر بیشتر خواهد شد.

از طرف دیگر، در حالتی که میزان تقاضای یک محصول کمتر و عرضه آن به بازار بیشتر شود، قیمت محصول شکسته شده و کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل زمانی که محصولی به صورت صعودی افزایش قیمت پیدا می‌کند، به مردم توصیه می‌شود که آن را نخرند تا قیمت شکسته شود. در خرید میلگرد نیز اصل داستان به همین صورت است؛ هر زمان که تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، قیمت میلگرد افزایش پیدا می‌کند و در صورت پیشی گرفتن عرضه، روند قیمت نزولی می‌شود.

 

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

بررسی وضعیت بازار جهانی میلگرد

برای اینکه بتوانیم به خوبی قیمت میلگرد در سال 1401 را بررسی کنیم، در ابتدا باید نگاهی به بازار جهانی بیندازیم. امروزه روسیه در بازار آهن‌آلات جهانی بسیار فعال شده و با در نظر گرفتن تخفیف‌های هنگفت برای محصولات خود، تأثیر بسیار زیادی در روند بازار گذاشته است. با تخفیف‌هایی که روسیه در فروش خود اعمال کرده است، محصولات سایر کشورها از جمله ایران، با کاهش تقاضا روبه‌رو شده‌اند. بدیهی است که خریداران، هنگام خرید به سراغ محصولی می‌روند که کیفیت مناسب و قیمت پایین‌تری داشته باشد.

قیمت میلگرد در سال 1401 در بازار داخلی

نتیجه این عملکرد روسیه به این صورت است که محصولات ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، تقاضای کمتری در بازار جهانی دارند و به خوبی به فروش نمی‌روند. این کاهش تقاضا و کاهش صادرات میلگرد و آهن‌آلات به خارج از کشور، باعث شده تا میزان عرضه این محصولات در بازار داخلی بیشتر شود؛ به‌گونه‌ای که از تقاضای داخلی پیشی بگیرد. همان‌طور که اشاره کردیم، در حالتی که عرضه بتواند از تقاضا جلو بزند، قیمت محصول کاهش پیدا می‌کند. مطابق با تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این بازار، به احتمال زیاد قیمت میلگرد در سال 1401 کاهش پیدا کرده و تا حدی می‌توان گفت نزولی می‌شود.

این پیش‌بینی قیمت تا زمانی صادق است که شرایط ذکرشده در همین حالت باقی بمانند. در صورتی که میزان عرضه و تقاضا به هر دلیلی عوض شود، تمام تحلیل‌ها نیز تغییر پیدا کرده و ممکن است روند بازار، به صورت دیگری رقم بخورد.

قیمت میلگرد در سال 1401 در بازار داخلی

سخن پایانی

یکی از آهن‌آلات بسیار پرکاربرد موجود در بازار، میلگرد است. اغلب فعالان در حوزه ساخت و سازهای مختلف، همواره اخبار مربوط به قیمت میلگرد را دنبال کرده و به دنبال یک موقعیت مناسب برای خرید آن هستند. برای اینکه بتوانید به درستی قیمت میلگرد را پیش‌بینی کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و در عین حال به بازار جهانی آهن‌آلات نیز توجه داشته باشید. در حال حاضر با شرایطی که روسیه برای بازار جهانی ایجاد کرده است، پیش‌بینی می‌شود که قیمت میلگرد در چند ماه باقی‌مانده از سال 1401 کاهش پیدا کند.

جهت ثبت سفارش یا دریافت مشاوره خرید انواع فولاد، انواع میلگرد آجدار، میلگرد ساده و یا دریافت قیمت و خرید انکر بولت با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین