فورج گرم پیچ و ناگفته‌های آن

فورج گرم پیچ و ناگفته‌های آن

فورج گرم پیچ آیین صنعت و ناگفته‌های آن

پیش از بررسی فورج گرم پیچ لازم است اشاره کنیم که با توجه به گسترش تعداد صنایع مختلف در دنیا، میزان مصرف پیچ و مهره و به دنبال آن میزان ساخت آن‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر یکی از اجزای اصلی مهندسی ساخت‌وساز، پیچ و مهره است که در حال حاضر به روش‌های مختلفی تولید می‌شود. می‌توان با استفاده از سه روش فورج گرم، فورج داغ و فورج سرد برای تولید پیچ اقدام کرد که این سه روش از زمان گذشته تاکنون استفاده می‌شوند.

یکی از روش‌های تولید پیچ در صنعت، فورج گرم است که در صورت تحت کنترل بودن شرایط در این روش، عیوب متداولی که ایجاد شده‌اند، را می‌توان برطرف کرد؛ اما روش فورج گرم پیچ چگونه است؟ آیا با چگونگی تولید پیچ از میلگرد ساده آشنایی دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌دهیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با فورج گرم پیچ و نکات مهم آن

همان گونه که ذکر شد عملیات فورج در سه روش، فورج داغ، فورج سرد و فورج گرم انجام می‌شود. فورج گرم تا دمای حدود 50 درصد، فورج سرد تا 30 درصد و فورج داغ تا دمای بالای 75 درصد از دمای ذوب تشکیل می‌شود. در روش فورج گرم، دقت پیچ‌های تولیدشده بالا است، اما دقت این روش و روش فورج داغ به اندازه فورج سرد نیست. با این حال استفاده از فورج گرم پیچ مزایای بسیاری دارد که در قسمت زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

تولید پیچ با استفاده از روش فورج گرم

بررسی روش فورج گرم برای تولید پیچ

برای تهیه پیچ یا انکر بولت با استفاده از این روش، قطعه‌ای که تبدیل به پیچ می‌شود را برای گداخته شدن در داخل کوره قرار می‌دهند. این کار را تا زمانی‌که با اعمال ضربه و یا از طریق انواع پرس در قالب، بتوان به کله پیچ فرم داد، ادامه می‌دهند. برای تولید پیچ از طریق میلگرد، ابتدا باید سر میلگرد را برای گداخته شدن، درون کوره قرار داد و پس از نرم شدن میلگرد، برای تغییر شکل پیچ، در کسری از ثانیه ضربه پرس را به آن وارد کرد.

آشنایی با فورج گرم پیچ

چگونگی تولید پیچ از میلگرد ساده

مراحل تولید پیچ از میلگرد ساده به شرح زیر است:

قالب‌گیری سرد

چکش زدن به شاخه میلگرد ساده را می‌توان اولین مرحله در تولید پیچ و مهره دانست. در مرحله بعد با استفاده از ابزارآلات مخصوص به صورت طولی شاخه میلگرد به قطعات کوچکی تقسیم می‌شود. میزان حرارت در اتاقی که فولاد به پیچ تبدیل می‌شود، بسیار زیاد است. میلگرد با استفاده از فشار زیاد و حرارت، وارد قالب حرارتی می‌شود. در نهایت فرد متخصص، آن‌ها را از قالب استخراج می‌کند و برای شکل‌گیری، سر آن را زیر پرس قرار می‌دهد.

حرارت دادن

برای تولید مهره از میلگرد ساده، یکی از مراحل استاندارد، حرارت دادن است. برای افزایش سختی و مقاومت پیچ، آن را در حرارت شدید قرار می‌دهند. این عملیات را می‌توان شبیه به قالب‌گیری سرد دانست. برای شیار خوردن فولاد، آن را درون قالب رزوه قرار می‌دهند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه حرارت در خواص فولاد تغییر ایجاد می‌کند، رزوه‌کاری را زودتر انجام می‌دهند.

پوشش‌دهی و آبکاری

پوشش‌دهی و آبکاری، آخرین مرحله از پیچ و مهره‌سازی است که با توجه به درخواست مشتری می‌تواند متفاوت باشد. به بیان دیگر، پوشش‌دهی و آبکاری در روش‌های مختلفی مانند گالوانیزه گرم، تفلون، داکرومات، کادمیوم، گالوانیزه سرد و سایر موارد دیگر انجام می‌شود.

بررسی چگونگی تولید پیچ از میلگرد ساده

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی فورج گرم پیچ و نکات مهم آن بپردازیم. همان گونه که ذکر شد، با توجه به افزایش میزان ساخت‌وساز، پیچ‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. فورج گرم یکی از روش‌هایی است که با قرار دادن میلگرد در حرارت بالا، می‌توان پیچ را تولید کرد. برای تولید پیچ با میلگرد ساده نیز، میلگرد را درون کوره با حرارت بالا قرار می‌دهند و با استفاده از ابزار مخصوص به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند.

جهت ثبت سفارش نواع میلگرد آجدار و میلگرد آجدار با همکاران ما در آیین صنعت تماس حاصل فرمایید.

پاسخگوی آنلاین