فروش میلگرد آجدار

فروش میلگرد آجدار

یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین مصالح فولادی مورد استفاده در بسیاری از صنایع به‌خصوص صنعت ساختمان‌سازی، میلگردها هستند. میلگرد یکی از محصولات فولادی بسیار پرکاربرد در صنعت است که در انواع مختلف میلگرد ساده و آجدار تولید می‌شود. با توجه به پرمصرف بودن، این محصول می‌تواند در قیمت‌گذاری ساختمان و تخمین هزینه پروژه‌های مختلف نقشی اساسی داشته باشد. فروش میلگرد آجدار با برندهای تجاری و خواص مختلف موجب شده است تا شما بتوانید مطابق با نیاز خود و با توجه به آگاهی از قیمت آن، یک خرید بهینه و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. در این مقاله آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد و تامین‌کننده انواع میلگرد آجدار و انکر بولت به صورت مفصل به این مبحث می‌پردازد.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار

با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی در دنیای امروز، تولید محصولات فولادی به ویژه میلگرد نیز، از این قاعده مستنثی نبوده است. با جدیدترین روش‌های تولید و استفاده از تجهیزات به‌روز، میلگردی تولید شده که می‌تواند نیازهای پروژه را به راحتی برآورده نماید.

در این میان پارامترها و عواملی وجود دارند که می‌توانند بر میزان کیفیت و نحوه قیمت‌گذاری میلگردها تاثیر مستقیمی داشته باشند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. عواملی مانند نوع میلگرد، اندازه میلگرد، تولیدکنندگان و برند تجاری میلگرد، درجه‌بندی، خواص فیزیکی و مکانیکی و هم‌چنین کاربرد میلگرد در مصارف صنعتی یا ساختمانی وجود دارند که باید در هنگام خرید و فروش میلگرد از جمله میلگرد آجدار در نظر گرفته شوند.

1. انواع میلگرد

میلگردها در دو نوع ساده و آجدار تولید و به بازار فولاد و آهن‌آلات عرضه می‌شوند. آج میلگرد توسط قالب‌های آج زنی پس از فرایند تولید میلگرد از نورد شمش‌های فولادی در دمای بالا در دسته‌های متفاوت ایجاد می‌شود. در واقع درجه‌بندی و گرید میلگردها بر اساس آج آنها که در استاندارد ملی ایران INSO 3132 به آنها اشاره شده است، مشخص می‌شود.

2. درجه‌بندی میلگردهای آجدار

همان‌طور که گفته شد، میلگردهای آجدار با توجه به دو عامل مواد اولیه استفاده ‌شده و عملیات حرارتی وارد شده بر مواد اولیه، در درجه‌بندی‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. آج‌ها به صورت 7 و 8 و شکلی مشابه با دوک بر روی میلگرد اجرا می‌شود.

میلگردهای آجدار گرید A2، A3 و A4 از درجات مختلف میلگرد آجدار هستند که با توجه به خواص مکانیکی و ویژگی‌هایی که دارند برای کاربردهای مختلف، متناسب با نیاز مصرف‌کننده تولید می‌شوند. میلگرد آجدار گرید A2 بیشتر در مکان‌هایی که سازه نیاز به استحکام و مقاومت بالایی نداشته باشد به کار برده می‌شود.

میلگرد آجدار A3 با حداقل استحکام تسلیم 400 نیوتن بر میلیمترمربع به عنوان پرفروش‌ترین میلگرد آجدار شناخته می‌شود و میلگرد آجدار A4 که ترکیبی از آج‌ها را دارد و به دلیل مقاومت و قابلیت استحکام بالاتر نسبت به سایر میلگردهای آجدار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طرفی تعداد میلگردهای به کار رفته در پروژه را کاهش داده و همین امر سرعت اجرایی پروژه را بیشتر نیز می‌کند.

میلگرد اجدار آیین صنعت

3. استاندارد تولید میلگرد

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت‌گذاری و فروش میلگرد آجدار، رعایت استانداردهای لازم جهت تولید میلگرد است. این استانداردها به دو دسته ملی و بین‌المللی تقسیم‌بندی می‌شوند که استاندارد ملی ایران با توجه قدمت و توانایی که کشور روسیه در این زمینه دارد با الگو برداری قدم در راه بومی سازی این مهم گذاشته است. یکی از استانداردهای ملی رایج تولید مقاطع فولادی INSO 3132 است که تولیدکنندگان را موظف می‌کند تا در فرآیند تولید محصولات خود از این استاندارد پیروی نمایند. علاوه بر این، استانداردهایی از کشورهای ژاپن، انگلستان، آلمان و ایالات ‌متحده وجود دارند که برخی از تولیدکنندگان به منظور حضور در عرصه‌های جهانی فروش میلگرد آجدار از آن‌ها استفاده می‌کنند.

4. وزن میلگرد

وزن میلگرد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در خرید و فروش میلگرد آجدار است. دو مولفه طول و وزن دقیق میلگرد آجدار تولید شده بر اساس استانداردهای موجود می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در راهنمایی خرید میلگرد شناخته شود. وزن هر میلگرد متناسب با یک متر طول آن محاسبه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از جدول اشتایل میلگرد مقدار وزنی میلگرد را از لحاظ استاندارد بودن بررسی کنید.

5. سایز و ابعاد میلگرد

اندازه و قطر میلگرد آجدار تولید شده با توجه به استانداردهای مختلف می‌تواند بین 6 تا 60 میلی‌متر تغییر کند. طول میلگردها معمولا 12 ‌متر است و برای قطرهای پایین‌تر که به صورت کلاف تولید می‌شوند این مقدار طولی به 10 متر نیز می‌رسد. ابعاد میلگردها می‌تواند اندازه‌های 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18 و… میلی‌متر را شامل شوند.

6. کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد آجدار

اقتصاد یک کشور بسته به میزان و تعداد تولیدکنندگان مقاطع فولادی و آهن‌آلات آن کشور دارد. خوشبختانه در کشور ما تعداد زیادی از تولیدکنندگان اقدام به تولید میلگرد آجدار کرده‌اند و همین امر موجب شده تا مقدار زیادی از نیاز کشور را تامین نموده و حتی در عرصه‌های بین‌الملل نیز در زمینه فروش میلگرد آجدار شناخته شوند. از جمله کارخانه‌های برتر جهت تولید میلگرد آجدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

7. خواص مکانیکی و ویژگی‌های میلگرد آجدار

میزان تنش تسلیم و مقدار مقاومت و استحکام میلگرد در برابر بارهای وارد آمده به سازه، یکی از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب میلگرد آجدار به حساب می‌آید. هر چه این قابلیت استحکام بیشتر باشد، مقدار مقاومت میلگرد در برابر فشار بیشتر بوده و دچار تغییر شکل نشده و از سازه در برابر بارهای دینامیکی و حوادث محافظت می‌نماید. این میزان با توجه به درجه‌بندی میلگرد آجدار می‌تواند متغیر باشد.

مقاومت کششی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در هنگام فروش میلگرد آجدار مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع این فاکتور نشان‌دهنده بیشترین میزان نیروی کششی است که جسم قبل از شکست می‌تواند تحمل کند. با استفاده از عملیات حرارتی و آلیاژسازی می‌توان این قابلیت را افزایش داد.

نحوه دسته‌بندی میلگرد آجدار

8. نحوه دسته‌بندی میلگرد

میلگردهای آجدار به دو صورت شاخه‌ای و کلاف دسته‌بندی می‌شوند. میلگردهای به طول 12 متر به صورت بارهای 2 تا 5 تنی دسته‌بندی می‌شوند. کلاف میلگرد توسط یک قرقره ایجاد می‌شود که موجب اشغال نمودن فضای کمتری از انبار نسبت به دسته‌بندی شاخه‌ای می‌شود.

راهنمای خرید میلگرد آجدار

علاوه بر عوامل گفته‌شده که در هنگام خرید و فروش میلگرد آجدار باید مورد بررسی قرار داد، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند قیمت فروش میلگرد آجدار را تحت شعاع خود قرار داده و نوساناتی را در بازار آهن‌آلات و فولاد ایجاد نمایند.

  1. میزان عرضه و تقاضا

همان‌طور که می‌دانید در هر بازار هرچه میزان تقاضا افزایش یابد و مقدار عرضه کمتر باشد، قیمت محصول نهایی در بازار مربوطه افزایش خواهد یافت. فروش میلگرد آجدار نیز متناسب با افزایش تقاضا و کاهش عرضه می‌تواند دچار نوساناتی شود. در نتیجه مصرف‌کننده باید قبل از خرید حتما به قیمت روز میلگرد توجه داشته باشد.

  1. هزینه مواد اولیه

یکی از مواد اولیه استفاده‌ شده در ساخت میلگردها، سنگ ‌آهن است که متناسب با قیمت بازارهای جهانی دستخوش تغییرات می‌شود. علاوه بر این، شمش‌های فولادی استفاده‌ شده در تولید میلگردها می‌توانند در هنگام فروش میلگرد آجدار، قیمت‌ها را دچار تغییر نمایند.

  1. بازار ارز و دلار

یکی از عوامل جهانی موثر در قیمت فروش میلگرد آجدار، نرخ ارز و دلار است که با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ما روزبه‌روز در حال افزایش است.

  1. هزینه حمل‌ونقل

هزینه حمل‌ونقل میلگردهای تولیدشده در کارخانه‌های مختلف از ابتدای مسیر تا رسیدن به مقصد، متناسب با قیمت نفت و بنزین می‌تواند متغیر باشد.

هزینه حمل‌ونقل میلگرد آجدار

  1. شرایط سیاسی و اقتصادی کشور

یکی از عمده‌ترین مسائل تاثیرگذار در فروش میلگرد آجدار در سال‌های اخیر کشور ما، مشکل مذاکرات برجام، کاهش ارزش پول ملی ما و همچنین افزایش تورم داخلی است که موجب شده بر نحوه قیمت‌گذاری میلگرد اثر گذارد و فروش میلگرد آجدار را با نوسانات قیمتی مواجه گرداند.

کلام آخر

محصولات فولادی بسیاری کاملاً روزانه در حال تولید و عرضه به بازار آهن‌آلات هستند که میلگردها یکی از پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع آن‌ها است. کاربرد میلگردها در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز ساختمانی و مصارف صنعتی، منجر به تولید انواع مختلفی از این محصول شده است. میلگردها متناسب با نوع کاربرد خود در انواع مختلف ساده و آجدار تولید می‌شوند. فروش میلگرد آجدار امروزه به دلیل کاربرد گسترده این محصول افزایش یافته است. بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت فروش میلگرد آجدار و همچنین نقش پارامترهای مختلف در هنگام خرید میلگرد، می‌تواند به شما کمک کند تا در بهترین زمان یک خرید مطمئن داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت میلگرد و خرید میلگرد ساده صنعتی با آیین صنعت به مطلب ما در بلاگ آیین صنعت مراجعه فرمایید.

پاسخگوی آنلاین