فرآیند تولید انکربولت

فرآیند تولید انکربولت

سرفصل ها

فرآیند تولید انکربولت آیین صنعت

ابزارهای مختلفی در صنایع، مورد استفاده صنعتگران قرار می‌گیرند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، انکر بولت (Anchor Bolt) نام دارد. این ابزار باعث مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی سازه‌ها می‌شود. در واقع، انکربولت یک بست است که موجب اتصال بهتر اجسام و مصالح می‌شود. همچنین، انکربولت در اشکال و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شود که باید در هر سازه‌ای از یک مدل مناسب آن استفاده کرد. در ادامه مطلب، به تحلیل و بررسی نحوه فرآیند تولید انکربولت انواع انکر بولت مانند انکربولت مکانیکی و کاربردهای آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

انکربولت چیست؟

انکربولت (Anchor Bolt) نوعی ابزار صنعتی است که از آن جهت اتصال بین دو شی یا سازه‌های مختلف به بتن و سنگ استفاده می‌نمایند. به عبارت بهتر، ساختمان‌سازان با کمک انکربولت، صفحات فلزی را به بتن متصل می‌کنند. این ابزار در کارخانجات نیز جهت نصب بهتر تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به‌ کار گرفته می‌شود؛ به این صورت که، آن را در فونداسیون می‌کارند و ماشین‌آلات را روی آن قرار می‌دهند تا جلوی حرکت و لرزش آن‌ها را بگیرند.

به ‌طور کلی، انکربولت یکی از کاربردی‌ترین بست‌ها در دنیای صنایع است که با تعبیه آن می‌توان ایمنی لازم را در سازه‌ها و تجهیزات مختلف برقرار کرد. مهم‌ترین نکته در فرآیند تولید انکربولت نیز توجه به مقاومت و استواری آن است. این ابزار ایمنی‌بخش بایستی در استقامت حداکثری تولید شود تا بتواند فشارهای مختلف را تحمل کند. در واقع، هرگونه سهل‌انگاری در تولید آن، باعث بروز مشکلات جدی در کل پروژه می‌شود. بنابراین، در حین خرید انکربولت بایستی به کیفیت آن توجه بسیاری داشته باشید.

ویژگی های انواع انکربولت

انواع انکربولت و ویژگی های آن ها

انکربولت در یک دسته‌بندی کلی شامل دو گروه به نام‌های انکربولت مکانیکی و انکربولت شیمیایی است که در قسمت زیر به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • انکربولت مکانیکی یا رول بولت

انکربولت مکانیکی یا رول بولت (Roll Bolt) همان‌طور که از نامش مشخص است، به شکل مکانیکی در بتن تعبیه می‌شود. این انکربولت متشکل از قطعات استوانه‌ای شکل، رول پیچ‌هایی با سر مخروطی و مهره‌ها و واشرها است. همچنین، این انکرها از سرعت نصب بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل، در پروژه‌هایی که سرعت اتمام کار حائز اهمیت است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی، انکربولت‌های مکانیکی دارای محدودیت در عمق کاشت هستند که این مشخصه منفی باعث شده است برخی از افراد تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند.

  • انکربولت شیمیایی

انکربولت شیمیایی به انکرهایی اطلاق می‌شود که برای نصب آن‌ها در بتن یا سنگ از مواد شیمیایی مبتنی بر رزین استفاده می‌کنند. این انکربولت، محدودیت‌های انکرهای مکانیکی در عمق کاشت را ندارد و از استقامت بیشتری هم برخوردار است؛ به صورتی که انواع بار سنگین را به ‌خوبی تحمل می‌کند. به ‌طور کلی، انکربولت‌های شیمیایی جزو قدرتمندترین انکرهای تولیدشده تا به امروز هستند که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. البته نصب این انکرها سخت است؛ چراکه مواد شیمیایی نصب آن‌ها مخصوص و منحصربه‌فرد است و زمان‌بندی دقیقی برای اتصال دارد.

فرآیند تولید انکربولت در کارخانه

ازآنجایی‌که کار انواع انکربولت از جمله انکربولت 10، استحکام‌بخشی است، معمولاً آن را با مواد اولیه مقاومی همچون فولاد تولید می‌کنند. البته برای ساخت آن از مواد اولیه دیگری نیز همچون استیل، پلاستیک و… استفاده می‌شود که این موارد برای پروژه‌های کوچک و سبک کارایی دارند؛ اما انکرهای مورد نیاز برای پروژه‌های مهم و بزرگ بایستی از نوع فولاد باشند تا بتوانند بارهای سنگین را به‌ خوبی تحمل کنند. فولادهای ضدزنگ را می‌توان در هر شهری با شرایط محیطی و اقلیمی متفاوت مورد استفاده قرار داد؛ بدون اینکه نگران تخریب شدن یا کاهش مقاومت آن بود.

فرآیند تولید انکربولت نیز به نوع آن بستگی دارد. به‌ طور کلی، برخی از تولیدکنندگان جهت ساخت این محصول از میلگردها استفاده می‌کنند. به این صورت که، میلگردها را به اندازه موردنظر برش می‌زنند و سپس، انتهای آن را پانچ‌زنی می‌کنند تا شکل موردنظر در سرپیچ ایجاد شود. در واقع، چند مرحله پرس برای این منظور صورت می‌گیرد. به‌ این ‌ترتیب، در فرآیند تولید انکربولت نیز مانند سایر مقاطع از فشار استفاده می‌شود تا ابزار به شکل و مقاومت استاندارد برسند.

کاربردهای مختلف انکربولت در صنایع

کاربردهای مختلف انکربولت در صنایع

انکربولت‌ها، مصارف و کاربردهای مختلفی دارند که در قسمت زیر، فهرستی از کاربردهای مهم آن را شرح داده‌ایم:

  • استفاده در صنعت هواپیماسازی
  • استفاده در پل‌سازی و سدسازی
  • کمک به نصب جرثقیل‌های سقفی
  • استفاده در صنعت ساختمان‌سازی
  • استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی
  • کمک به ساخت انواع ماشین‌آلات سنگین
  • کاربرد در ساخت ریل‌های راه‌آهن و مترو
  • کمک به نصب تجهیزات بهداشتی در ساختمان‌ها
  • کمک به نصب تجهیزات بیمارستانی در سقف و دیوار

فاکتورهای مهم در انتخاب نوع انکربولت

برای انتخاب نوع انکربولت بایستی به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید تا درنهایت، بهترین خرید را با توجه به پروژه خود انجام دهید. در قسمت زیر، این فاکتورها را بیان کرده‌ایم:

  • جنس انکربولت
  • نوع مصالح پایه پروژه
  • نوع بار واردشده به انکربولت
  • قطر انکربولت و عمق کاشت آن
  • شرایط آب‌وهوایی و محیطی پروژه

خرید عمده انکربولت از کارخانه تولیدکننده

خرید عمده انکربولت از کارخانه تولیدکننده بر قیمت آن تأثیر زیادی می‌گذارد. این نحوه خرید انکربولت که باعث حذف واسطه‌ها و دلال‌ها می‌شود، بهای محصول را به نرخ واقعی خود تبدیل می‌کند. بنابراین، با سفارش عمده انکربولت از کارخانه می‌توان این محصول را با بهترین قیمت ممکن خریداری کرد. ضمن اینکه می‌توان از نحوه فرآیند تولید انکربولت و مقاومت واقعی آن نیز مطلع شد و محصول را کاملاً آگاهانه انتخاب کرد و سفارش داد.

سخن پایانی

فرآیند تولید انکربولت استاندارد در شرکت آیین صنعت به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود. به منظور اینکه مقاومت انکربولت‌های تولیدی به سطح استاندارد برسد، از مواد پایه‌ای مستحکمی مانند فولاد استفاده می‌شود. ابعاد انکربولت‌ها نیز متنوع است تا هر فردی بتواند بسته به نوع پروژه خود، دست به انتخاب بزند. بنابراین، انواع انکربولت در خط تولید مجموعه آیین صنعت بر اساس قواعد و استانداردهای این حوزه طراحی، تولید و بسته‌بندی می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخگوی آنلاین