محصولات ساخته شده با میلگرد ساده صنعتی

محصولات ساخته شده با میلگرد ساده صنعتی

در سلسله نوشته هایی در بلاگ وبسایت شرکت آیین صنعت قصد داریم تعدادی از محصولات صنعتی ساخته شده با میلگرد ساده صنعتی را معرفی کنیم و از کاربردهای آن‌ها بگوییم.

در این نوشته درباره استد بولت، رول بولت و پیچ شش گوش می‌خوانید.

استد بولت

استاد بولت (STUD BOLTS) پیچی است که تمام آن رزوه شده است و کار آن مهار کردن قطعه‌هایی است که باید از دو طرف محکم شوند. این نوع پیچ که ماده اولیه آن میلگرد ساده صنعتی است، نوعی از اتصالات صنعتی است که دو سر آن برای اتصال مهره آزاد است.

برای بستن قطعات با استد بولت  از مهره‌های شش گوش استفاده می‌شود.

پیچ استد بولت در صنایع نفت و گاز، سیمان، ساختمان، خودروسازی، معدن و تولید انواع ماشین‌آلات کاربرد دارد و در انواع و سایزهای مختلف تولید می‌شود.

اتصال فلنج‌ها در صنایع پتروشیمی، معدن‌سازی، لوله‌کشی‌های بزرگ و تجهیزات حفر چاه، بیشترین کاربرد استد بولت را در بین صنایع دارند.

رول بولت

رول بولت قطعه یا ابزاری فلزی متشکل از پیچ سر مخروطی، لوله استوانه‌ای شکل چاک‌دار به همراه مهره و واشر است.

ابعاد و اندازه‌های رول بولت با توجه به نوع و عمق کار مختلف است.  این نوع پیچ از اندازه ۵.۵ میلی متر تا اندازه‌های ۱ متری ساخته و در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

رول بولت برای اتصال و ثابت نگه داشتن اشیا مختلف روی کف زمین یا داخل دیوار و بتن به کار برده می‌شود. برخی کاربردهای آن برای نصب صندلی‌های‌ سالن‌های اجتماعات، پایه‌های دیواری، دوربین‌های مدار بسته، تابلوها و علائم راهنمایی و سازه‌های صنعتی یا برای اتصال سازه جدید به سازه‌های بتنی قبلی است.

پیچ شش گوش ساخته شده با میلگرد ساده صنعتی

پیچ شش گوش یا Hexagon head bolts استوانه‌ای تمام‌رزوه یا نیم‌رزوه است که گل پیچ آن به صورت شش گوش یا شش پر است.

به شیارهای روی پیچ رزوه و به سر پهن و برجسته پیچ، گل گفته می‌شود.

پیچ شش گوش یکی از پرکاربردترین انواع پیچ در صنعت است. این نوع پیچ‌ها به دلیل استحکام بالایشان در صنایع استفاده می‌شوند.

برای استفاده از پیچ‌های شش گوش به وسایلی مانند آچار یا آچار فرانسه نیاز است. به این نوع پیچ، پیچ سر شش گوش یا پیچ آچارخور نیز می‌گویند. پیچ‌های شش گوش صنعتی را می‌توان به دو دسته گل درشت و گل ریز تقسیم کرد.

همچنین، پیچ‌های شش گوش بر حسب سطح رزوه خود به دو دسته تمام رزوه و نیمه رزوه تقسیم می‌شوند.

کاربردهای پیچ شش گوش

پیچ شش گوش کاربردهای فراوانی در زمینه‌های صنعتی و ساختمانی مثل پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، صنعت ساختمان (ساخت سوله، اسکلت فلزی، پل، ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگ و…)، اتصلات انواع ماشین‌آلات (راهسازی، کشاورزی و…)، صنعت آب و فاضلاب، بسیاری از سازه‌های فلزی بزرگ، استادیوم‌های ورزشی و همچنین ساختمان‌های بلند و آسمانخراش‌ها دارد.

پیچ‌های شش گوش در کارخانجات به دو روش فورج گرم و فورج سرد تولید می‌شوند. این کارخانجات دارای آزمایشگاه‌هایی هستند که در آن‌ها پیچ‌های تولید شده را بر اساس آزمون‌های تعیین گرید از لحاظ سختی و کششی، دسته‌بندی و گرید‌بندی می‌کنند.

هرچه درجه گرید پیچ بیشتر باشد، یعنی سختی و مقاومت آن بیشتر است. به همین دلیل در پروژه‌های بزرگ و مهم ساختمانی یا صنعتی از پیچ‌های شش گوش با درجه گرید بالا استفاده می‌کنند. مانند پیچ‌های شش گوش استیل که در مناطق پرفشار و دارای درجه رطوبت هوای بالا استفاده می‌شوند.

از پیچ‌های شش گوش با گرید پایین برای اتصالات سبک فلزی و غیر‌فلزی استفاده می‌شود.

درباره سه نوع پیچ بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف و ساخته شده با میلگرد ساده صنعتی خواندید.

شما می‌توانید برای خرید میلگرد ساده صنعتی و میلگرد آجدار یا اطلاع از قیمت انکربولت و خرید آن با کارشناسان ما در شرکت نورد فولاد آیین صنعت تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین