در خرید میلگرد به کدام مشخصات آن توجه کنیم؟

در خرید میلگرد به کدام مشخصات آن توجه کنیم؟

میلگردها غالباً و البته نه همیشه، از روش‌های نورد گرم از انواع مختلف فولاد تولید می‌شود. همینطور غالباً و نه همواره، میلگردها از فولاد و شمش و بیلت خام و تازه ساخته می‌شوند. اگر در صنایعی مشغول هستید که ماده اولیه آن‌ها میلگرد صنعتی یا میلگرد آجدار ساختمانی است لازم است نکات مهم در در خرید میلگرد را مدنظر قرار دهید و به طور کامل با مراحل ساخت، مواد اولیه و مشخصات کامل فیزیکی و شیمیایی نوع میلگردی که با آن سر و کار دارید در خرید میلگرد، آشنا باشید.

اما آگاهی نسبتاً عمومی هم به شما کمک می‌کند در در هنگام خرید میلگرد ساده یا انواع دیگر آن با تسلط بیشتری تصمیم بگیرید.

خرید از کارخانه و مشاوره گرفتن از کارشناسان مجرب حاضر در آن می‌تواند راهی بسیار مطمئن برای خریدی درست و در عین حال به‌صرفه باشد. آیین صنعت به عنوان تولیدکننده انواع میلگرد ساده صنعتی در این باره به مشتریانش خدمات کامل مشاوره خرید ارائه می‌دهد.

میلگردها و محصولات فولادی نظیر میلگرد ساده Ck45 باید دارای مشخصات و اطلاعات آنالیز کیفیت باشند تا از طریق آن بتوان مواد و مشخصات به کاررفته در آن‌ها را تشخیص داد.

انجمن آزمایش مواد آمریکا، استانداردی برای اطلاعات میلگردها و دیگر محصولات فولادی تعیین کرده که بر اساس آن هر میلگرد باید بر بدنه و در شناسنامه خود حاوی این اطلاعات باشد:

شماره‌ شناسایی اندازه‌ میله

مشخص است که طول و قطر میلگرد با این شماره مشخص می‌شود.

اهمیت نوع فولاد مورد استفاده در خرید میلگرد

 به عنوان مثال حرف N نشان‌دهنده تولید میلگرد از فولاد خام و نو و حرف W نشان استفاده از مواد ریخته‌گری در آن است.

شناسه‌ درجه‌ میلگرد

این شناسه همان میزان استحکام تسلیم میلگرد است که در سیستم اندازه‌گیری انگلیسی می‌تواند ۶۰ یا ۷۵ باشد و در سیستم اندازه‌گیری متریک می‌تواند ۴۵۰ یا ۵۲۰ باشد.

اهمیت نشانه‌ اختصاری تولیدکننده‌ میلگرد در خرید میلگرد

 این نشانه اغلب به شکل حرف اول اسم کارخانه‌ سازنده است.

اگر مایل هستید جداول قیمت میلگرد ساده و قیمت روز میلگرد‌های آیین صنعت را مشاهده کنید کافی است روی همین کلمات در همین پاراگراف کلیک کنید.

میلگردهای استحکام پایین

این میلگردها  تنها با سه نشانه معرف نورد مورد استفاده در ساخت، اندازه‌ میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده، شناسایی می‌شوند.

میلگردهای فولادی استحکام بالا

در این میلگردها از خطوط ممتد برای تعیین درجه‌ استحکام میلگرد استفاده می‌شود. دو خط موازی ممتد نشانه‌ این است که میلگرد تحت نورد ۷۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع ساخته شده و یک خط به نشانه‌ تولید میلگرد تحت نورد ۶۰۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است.

انواع میلگرد با چه استانداردی تولید می‌شود؟

استانداردهایی که در ایران برای ساخت میلگرد در نظر گرفته می‌شود شامل موارد زیر است.

 AIII (GOST5781) – (ISIRI3132) – ISIRI2909-1 – ژاپن JIS G3112 – آلمان DIN 488

تولید‌کنندگان مشهور میلگرد در ایران کدام‌اند؟

ذوب آهن اصفهان، فولاد آذربایجان، شرکت فولاد صنعتی و ساختمانی یزد، میلگرد ساده کاشان، میلگرد ساده یزد، میلگرد ساده اصفهان، مجتمع نورد فولاد آیین صنعت در تهران، مجتمع فولاد پارس و غیره از تولیدکنندگان مشهور و اصلی میلگرد ساده صنعتی یا میلگرد‌های ساختمانی هستند.

برای مشاهده جدول وزن انکر بولت میلگرد ساده، قیمت یک شاخه میلگرد، قیمت میلگرد ساده ۱۸، قیمت میلگرد۶، قیمت میلگرد کلاف ساده و هر اطلاعات دیگری درباره خرید میلگرد ساده یا اطلاع از قیمت میلگرد ساده در آیین صنعت از صفحات مربوط به این اطلاعات در وبسایت دیدن فرمایید و اگر اطلاعات آن‌ها برای شما کافی نبود، به صورت تلفنی با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین