حمل و نگهداری میلگرد و مقاطع فولادی

حمل و نگهداری میلگرد و مقاطع فولادی

در این مطلب قصد داریم به مرحله بعد از ساخت و تولید میلگرد یعنی به حمل و نگهداری میلگرد و مقاطع فولادی دیگر بپردازیم. هر چقدر مراحل تولید از اهمیت برخوردار باشد شرایط نگهداری هم دارای اهمیت است و در کیفیت میلگرد در زمان استفاده آن تأثیر می‌گذارد.

میلگرد‌ها به صورت کلاف، شاخه، شبکه جوش شده یا بافته شده در کارخانه ساخته می‌شوند. میلگردهای مصرفی در بتن باید بدون خم‌شدگی تحویل کارگاه شوند، معمولاً میلگردهای به قطر ۸ میلی‌متر و کمتر می‌تواند به صورت کلاف تحویل ‌شوند.

کلاف کردن میلگردها با قطرهای بالاتر از ۱۰ میلی‌متر مجاز نیست. باز کردن کلاف با وسیله مناسب و با تأیید دستگاه نظارت در کارگاه انجام می‌گیرد. در تمام مدت حمل، تخلیه، نگهداری و کارگذاری میلگردها باید آن‌ها را در مقابل هر گونه زنگ‌زدگی یا دیگر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی محافظت نمایید.

میلگردها نباید در تماس با خاک یا مصالحی باشند که رطوبت را در خود نگه می‌دارد و عموماً نباید میلگردها برای مدت طولانی در معرض باران و برف و هوای مرطوب قرار گیرند. توصیه می‌شود در زیر کلاف‌ها یا بندیل‌های میلگرد، خرک‌های چوبی قرار داده شود تا از زمین فاصله داشته باشند.

ضوابط حمل و نگهداری میلگرد و مقاطع فولادی

باید از هر نوع صدمه مکانیکی یا تغییر شکل‌های زیاد در میلگردها نظیر له‌شدگی، ضربه حاصل از سقوط از ارتفاع و نظایر این‌ها جلوگیری شود.

باید از گسیختگی جوش‌ها درشبکه‌های جوش شده جلوگیری شود.

نشانه‌های مشخص کننده نوع میلگرد نباید از بین بروند.

میلگردها نباید در معرض هیج نوع آلودگی با اثر زیان‌آور بر چسبندگی آن‌ها از قبیل گل، روغن و سایر پوشش‌های غیرفلزی قرار گیرند.

آموزش نگهداری از میلگرد

رطوبت عامل بسیار زیان‌باری برای این محصول است. این محصول را در معرض رطوبت قرار ندهید، زیرا زنگ‌زدگی می‌تواند باعث آسیب جدی به آن‌ها شود و مقاومت آن‌ها را کاهش دهد.

بهتر است میلگردها را در فاصله ۱۵ سانتی متری زمین قرار دهید.

محصولات مختلف و با خصوصیات و مشخصات مکانیکی مختلف را به صورت جداگانه نگهداری کنید.

بهتر است با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل ممکن است نسبت به قیمت میلگرد ساده یا هر یک از دیگر مقاطع فولادی که برای مقاصد صنعتی یا ساختمانی خود خریداری می‌کنید، زیاد شود، خرید خود را از نزدیک‌ترین کارخانه تولیدی انجام دهید یا قبل از خرید درباره هزینه حمل تا مقصد پرس و جو نمایید.

حمل و نقل میلگرد و دیگر مقاطع فولادی

فولاد ماده‌ای است که به طور گسترده در بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین حمل و نقل فولاد هم در حجم عظیمی انجام می‌شود. حمل و نقل آهن‌آلات در مسافت‌های طولانی در کشور ما به دو صورت کانتینری و راه‌آهن صورت می‌گیرد.

در انتخاب ماشین حمل آهن‌آلات باید به چه نکاتی آن توجه داشت؟

نوع بار، مسافت جابه‌جایی و حجم و ظرفیت بار مهم است.

انواع ماشین‌های باربری به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: ماشین های باربری بزرگ

و ماشین‌های باربری کوچک.

از جمله ماشین‌های باربری بزرگ می توان به کامیون و تریلی اشاره کرد و ماشین‌های با ظرفیت کمتر شامل خاور، وانت و نیسان هستند.

سیستم حمل و نقل جاده‌ای

این نوع حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام می‌شود اما بزرگ‌ترین مشکل این روش محدودیت در میزان حمل آهن‌آلات است.

حمل و نقل ریلی

حمل بار آهن‌آلات در روش ریلی از بالاترین امنیت سلامت محصول برخوردار است. در حمل نقل ریلی آلودگی و مصرف انرژی نیز بسیار پایین است. با این حال آمار نشان می‌دهد که در کشور ما ۹۰درصد حمل و نقل آهن‌آلات از طریق جاده و تنها ۱۰درصد به روش ریلی است.

در کارخانه نورد فولاد آیین صنعت، تولیدکننده انواع میلگرد ساده صنعتی و انکربولت می‌توانید سفارش خود را ثبت و درخواست حمل بار تا مقصد دلخواه خود را مطرح نمایید. برای مشاوره درباره خرید میلگرد ساده کارشناسان ما به صورت تلفنی و حضوری به صورت رایگان در خدمت شما هستند.

 

پاسخگوی آنلاین