جی بولت (J-Bolt)

جی بولت (J-Bolt)

جی بولت (J-Bolt) آیین صنعت

جی بولت یا پیچ خم یکی از انواع انکر بولت‌ ساختمانی پرکاربرد است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، در صنایع مختلف قابلیت استفاده دارد. شما می‌توانید با استفاده از میلگرد ساده آیین صنعت، J-bolt را بسازید و از آن، بسته به نیاز خود استفاده کنید. در ادامه مشخصات و کاربرد‌های این انکربولت را بیان کرده‌ایم.

جی بولت J-bolt چیست؟

جی بولت که به نام پیچ خم یا bent bolt هم شناخته می‌شود، در بسیاری از کاربرد‌های صنعتی، تجاری و مسکونی به عنوان یک اتصال دهنده قوی به کار می‌رود که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شده و می‌تواند نیاز‌های خاص صنعتی را برطرف کند. J bolt حالتی شبیه به انکربولت‌های U شکل با دو شاخ نابرابر دارد که در یک طرف رزوه شده و در سمت دیگر خم است. این خم شدن پیچ دو نقطه تماس برای محکم کردن جی بولت در هر ماده‌ای ایجاد می‌کند و به این ترتیب اتصال، بدون نیاز به ابزار‌های پیچیده یا سخت افزار‌های اضافی، آسان خواهد شد. علاوه بر این، به دلیل طراحی خاص J-bolt می‌توان آن را با حداقل تلاش در حفره‌های از پیش سوراخ شده قرار داد.

جی بولت J-bolt چگونه کار می‌کند؟

جی بولت برای ایجاد یک اتصال ایمن در میان دو ماده طراحی شده و دارای دو نقطه تماس است. پس از اینکه پیچ سفت شد، این دو نقطه که یکی در بالای J قرار دارد و دیگری در پایین در نظر گرفته شده است، می‌توانند اتصالی محکم را ایجاد کنند. همین موضوع باعث می‌شود که بتوان از این انکر بولت ساختمانی برای لنگر انداختن دیوار‌ها یا سازه‌ها به زمین و اتصال تیر‌ها در سازه‌های بزرگتر مانند پل‌ها استفاده کرد.

جی بولت آیین صنعت

کاربرد‌های جی‌بولت

به دلیل طراحی خاص J-bolt می‌توان آن را یک پیچ همه کاره دانست که در صنایع مختلف به کار می‌رود؛ اما بیشترین کاربرد این پیچ، مانند میلگرد آجدار در صنایع ساختمانی است. از مهم‌ترین کاربرد‌های جی بولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های جی بولت (J-bolt)

به طور کلی برای ساخت جی‌بولت از موادی مانند فولاد پرکربن، فولاد ضد زنگ و گالوانیزه استفاده می‌شود که مقاومت زیادی در برابر خوردگی و زنگ زدن دارند. این انکربولت می‌تواند یک اتصال N شکل با شفت رزوه شده را ایجاد کند که به عنوان قلاب یا چشم هم شناخته خواهد شد؛ به همین دلیل است که قادر به محکم کردن انواع لوله‌ها و کابل‌ها در سطوح بتنی است.

سخن پایانی جی بولت

J-bolt از ایمن‌ترین و محکم‌ترین پیچ‌های ساختمانی است که به دلیل ساختار ویژه، در صنایع دیگر هم بسیار پرکاربرد است. شما می‌توانید این مدل پیچ‌ها را با استفاده از میلگرد‌های ساده آیین صنعت بسازید و به این ترتیب یک محصول سفارشی را متناسب با نیاز‌های خود تولید کنید.

پاسخگوی آنلاین