تولید انکر بولت از میلگرد ساده

تولید انکر بولت از میلگرد ساده

تولید انکر بولت از میلگرد ساده آیین صنعت

برای انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ صنعتی نیاز به اتصال دهنده‌های مختلفی مانند انکر بولت (Anchor bolt) است. انکر بولت یکی از اتصال دهنده‌های کوچک صنعتی است که جهت محکم سازی سازه‌های مختلف و افزایش ایمنی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این اتصال دهنده، قابل تولید با متریال مختلفی مانند میلگرد ساده است. میلگردهای ساده به دلیل داشتن سطحی صاف و یکنواخت و همین‌طور، مقاومت بالا در ساخت انواع اتصال دهنده‌ به کار می‌روند. حال اینکه تولید انکر بولت از میلگرد ساده به چه صورتی انجام می‌گیرد را در ادامه توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

انکر بولت چیست؟

انکر بولت (Anchor bolt) به مفهوم پیچ چفتی است که باعث اتصال مصالح سازه‌ای به بتن می‌شود. بنابراین، یکی از مهم‌ترین کاربردهای انکر بولت مربوط به صنعت ساختمان‌سازی است. استفاده از انکر بولت در ساختمان‌سازی این‌گونه است که یک سر آن داخل بتن و سر دیگر در صفحات فولادی تعبیه می‌شود. یکی از وظایف اصلی انکر بولت، قرار دادن محکم ستون‌های فولادی در فونداسیون بتنی است. ضمن اینکه انکر بولت از نظر نوع ساخت و موقعیت کاشت انواع مختلفی دارد و تحت مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود.

آشنایی با انواع انکر بولت

آشنایی با انواع انکر بولت

انکر بولت تحت دو مدل به نام‌های انکر بولت مکانیکی و انکر بولت شیمیایی تولید و عرضه می‌شود که در قسمت زیر به معرفی هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم:

انکر بولت‌هایی که به شکل مکانیکی داخل حفره‌های بتن یا هر سطح و محفظه دیگری تعبیه می‌شوند، در دسته انکر بولت مکانیکی قرار می‌گیرند. این مدل انکر بولت که به رول بولت نیز شهرت دارد، متشکل از یک بدنه استوانه‌ای، پیچ رولی با سر مخروطی شکل و همین‌طور مهره و واشر است. این قطعات در انکر مکانیکی شرایط لازم جهت حرکت آزاد و منبسط شدن را فراهم می‌کنند. بنابراین، انکر بولت‌های مکانیکی بعد از قرارگیری در حفره دارای مصالح، منبسط می‌شوند. این انبساط نیز به دیواره حفره فشار وارد می‌کند و منجر به اصطکاک قابل ‌توجه آن می‌شود. اصطکاک هم زمینه لازم جهت افزایش استحکام آن را فراهم می‌کند.

انکر بولت شیمیایی یکی دیگر از انواع انکر بولت تولیدشده در جهان است که به آن چسب کاشت هم گفته می‌شود. این انکر باعث چسبندگی بین بتن و میلگرد می‌شود و آن را می‌توان در هر عمق و قطری نصب کرد. بنابراین، انکر شیمیایی محدودیتی در کاشت ندارد؛ اما شرایط نصب آن سخت و دشوار است. در واقع، خاص بودن ترکیب مواد شیمیایی آن باعث سخت شدن نصب شده است. ضمن اینکه موقع نصب نیز باید به زمان‌بندی آن دقت کرد. به هر حال، انکر بولت شیمیایی یک انکر بسیار قوی است و انعطاف‌پذیری بهتری هم نسبت به انکر مکانیکی دارد.

تولید انکر بولت از میلگرد ساده

بسیاری از صنایع به مقاطع فولادی مانند میلگرد ساده وابسته هستند؛ چراکه ابزارهای مورد نیاز خود را با کمک آن تولید می‌کنند. انکر بولت یکی از ابزارهایی است که می‌توان آن را با بهره‌گیری از میلگردهای ساده باکیفیت تولید کرد. در واقع، نیاز انکر بولت به داشتن مقاومت و تنش تسلیم بالا، باعث ساخت آن توسط مقاطعی مانند میلگرد ساده شده است. تولیدکنندگان حرفه‌ای نیز توجه زیادی به تولید انکر بولت از میلگرد ساده دارند و از تمام بسترهای موجود جهت افزایش بیشتر این محصول استفاده می‌کنند. میلگردهای ساده بعد از عبور کردن از مراحل مختلف، تبدیل به قطعات کوچکی مانند انکر بولت می‌شوند. انکر بولت‌های ساخته‌شده با میلگرد نیز از استقامت بالایی برخوردار هستند.

تولید انکر بولت از میلگرد ساده آیین صنعت

استانداردهای جهانی تولید انکر بولت

برای ساخت انکر بولت می‌توان از استانداردهای مختلفی استفاده کرد. به طور کلی، استانداردهای بین‌المللی تولید انکر بولت عبارتند از:

کاربردهای انکر بولت در صنایع

انکر بولت علاوه بر ساختمان‌سازی در بخش‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در قسمت زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

خرید انکر بولت با قیمت کارخانه

با خرید انکر بولت با قیمت کارخانه می‌توان در هزینه تکمیل پروژه خود صرفه‌جویی کرد. قطعاً بهترین روش خرید هر ابزار یا مصالحی، مراجعه به تولیدکننده اصلی آن است. به این ترتیب، تولیدکنندگان بهترین مرجع جهت خرید اتصال دهنده‌های صنعتی هستند. ضمن اینکه در زمان خرید انکر بولت بایستی به مواردی نظیر نوع انکر، کیفیت و اندازه آن توجه کرد. برای انتخاب نوع انکر بولت نیز به مواردی نظیر نوع مصالح پایه، فاصله دو انکر، فاصله انکر از لبه مصالح، شرایط آب و هوایی، قطر انکر و عمق کاشت آن دقت کنید تا در نهایت، بهترین انتخاب را با توجه به پروژه خود داشته باشید.

جمع بندی تولید انکر بولت از میلگرد ساده

انکر بولت نوعی اتصال دهنده است که از آن جهت اتصال اجسام مختلف به بتن، سنگ و… استفاده می‌کنند. بنابراین، انکر بولت کاربری مهمی در صنعت دارد. از انواع آن نیز می‌توان به انکر بولت مکانیکی و انکر بولت شیمیایی اشاره کرد. ضمن اینکه کاربردهای مهم انکر در صنعت باعث تولید آن با بهترین متریال شده است. در این راستا، بسیاری از تولیدکنندگان باتجربه با استفاده از میلگرد، اقدام به ساخت انکر بولت‌هایی در سایزهای مختلف می‌کنند. بنابراین، تولید انکر بولت از میلگرد ساده رایج و مرسوم است. میلگردهای ساده را می‌توان از شرکت‌های تولیدی مانند آیین صنعت تأمین کرد. میلگردهای ساده ساخت آیین صنعت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مقاومت مناسبی دارند. به همین دلیل، محصولات تولیدشده با این میلگردها به درجه کیفی لازم می‌رسند.

پاسخگوی آنلاین