بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

میلگرد یا آرماتور، ازجمله مهم‌ترین و پر تقاضاترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان‌سازی و پروژه‌های عمرانی شناخته می‌شود. این محصول فولادی در سایزها و ابعاد مختلفی، تولید و عرضه می‌شود. بسته به سایز و ویژگی‌های ساختاری آرماتور، کاربرد آن در صنایع، متفاوت است. با توجه به اهمیت آرماتورها در استحکام و مقاومت سازه، خرید بهترین نوع میلگرد در بازار به تصمیمی سرنوشت‌ساز تبدیل می‌شود. در ادامه آیین صنعت تولیدکننده و تامین‌کننده انواع میلگرد و انکر بولت قصد دارد ضمن بررسی انواع آرماتورها، شما را در روند تشخیص و خرید بهترین انواع آن راهنمایی کند.

انواع میلگرد موجود در بازار

برای خرید بهترین آرماتورها، لازم است ابتدا انواع آن را بشناسید و با یکدیگر مقایسه کنید. در ادامه مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع آرماتور را آورده‌ایم:

میلگرد فولاد کربن، یکی از انواع پرکاربرد و پر تقاضای بازار است که آن را به‌عنوان نوار سیاه نیز می‌شناسیم. نوار سیاه معمولاً در مناطقی با آب‌وهوای خشک استفاده می‌شود. زیرا مقاومت آن در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی پایین است.

میلگرد سیاه یا اپوکسی ازجمله آرماتورهای مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و آب‌های شور محسوب می‌شود. این ویژگی ساختاری، به دلیل استفاده از یک‌لایه اپوکسی شامل رزین اپوکساید و پولی آمین در سطح آرماتورها است.

به دلیل استفاده از منگنز در ترکیبات میلگرد اروپایی، مقاومت آن نسبت به سایر انواع آرماتور پایین‌تر است. بنابراین، استفاده از آن در مناطق زلزله‌خیز رایج نیست. از مزایای این آرماتور می‌توان به قیمت مقرون‌به‌صرفه آن اشاره کرد.

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟ طبق تحقیقات، مقاومت آرماتورهای گالوانیزه‌ای در مقابل خوردگی، 40 برابر انواع کربنی است. آن‌ها همچنین در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل، میلگرد گالوانیزه‌ای به‌عنوان یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای ساختمان‌سازی در مناطق دارای آب‌وهوای مرطوب شناخته می‌شود.

میلگرد گالوانیزه‌ای

فایبرگلاس جزو گران‌ترین و باکیفیت‌ترین مقاطع فولادی طبقه‌بندی می‌شود. زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل، معمولاً برای پروژه‌های بزرگ و مناطق دارای رطوبت بالا انتخاب می‌شود.

استنلس به مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ‌زدگی معروف است. این محصول می‌تواند مقاومتی به‌اندازه 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه را در مقابل زنگ‌زدگی ایجاد کند. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد استنلس، گران بودن آن قابل توجیه است.

بهترین میلگردهای بازار آهن‌آلات

بازار آهن‌آلات پر از محصولاتی است که از کارخانه‌های داخلی و خارجی تأمین شده‌اند. بنابراین، برای اینکه بدانید بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است، باید در هنگام خرید به موارد زیر دقت داشته باشید:

میلگرد ساده و صنعتی شرکت‌های مختلف، ویژگی‌ها و کیفیت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. زیرا در فرایند تولید و تست کیفیت آن‌ها، از استانداردهای یکسانی استفاده نمی‌شود. بنابراین، برند مقاطع فولادی اهمیت بالایی در تضمین کیفیت آن دارد. معروف‌ترین برندهای موجود در بازار آهن‌آلات، ذوب‌آهن اصفهان و کویر کاشان هستند که جزو بهترین و برترین تولیدکنندگان کشور دسته‌بندی می‌شوند.

در فرایند تولید و تست کیفیت محصولات فولادی، از استانداردهای معتبر ملی و بین‌المللی استفاده می‌شود. این استانداردها می‌توانند در میزان مقاومت، کیفیت و ویژگی‌هایی مانند قطر، وزن، ابعاد و… تأثیر بگذارند.

از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید آرماتورها مدنظر قرار دهید، ویژگی‌های مکانیکی شامل میزان مقاومت کششی و مقاومت تسلیم هستند. برای مثال، مقاومت کششی و تسلیم برای آرماتورهای A1 به ترتیب 360 و 240 نیوتون بر مترمربع است.

خرید بهترین نوع میلگرد

وزن میلگرد از مهم‌ترین معیارهای تشخیص اصالت و کیفیت آن است. وزن استاندارد هر متر از تمام انواع و سایزهای مختلف آرماتور، در جدول اشتال آمده است. بنابراین، با مراجعه به جدول اشتال و مقایسه وزن آرماتور مورد نظر با وزن استاندارد آن، می‌توان به‌راحتی اصالت آن را تشخیص داد.

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید، قیمت است. درحالی‌که گران بودن یک محصول، صرفاً به معنای کیفیت بالای آن نیست، ارزان بودن مقاطع فولادی را نیز نمی‌توان به‌حساب بی‌کیفیت و تقلبی بودن آن‌ها دانست. بالا بودن قیمت یک محصول باکیفیت، تا حدی با هزینه بالای مواد اولیه مرغوب مرتبط است؛ اما عوامل دیگری غیر از مواد اولیه نیز می‌توانند در تعیین قیمت‌ها مؤثر باشند که ابعاد، سایز و وزن میلگرد از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

سخن پایانی

برای خرید بهترین انواع میلگرد لازم است که وضعیت بازار را بررسی کنید و سیگنال‌های خرید را در زمان مناسب دریافت نمایید. برای این کار، به یک مرجع معتبر نیاز دارید که اطلاع‌رسانی قیمت میلگردها را به‌صورت روزانه و با صحت کامل انجام دهد. آیین صنعت به‌عنوان یکی از فعالان صنعت فولاد، به مرجعی قابل‌اتکا برای آگاهی از قیمت‌های لحظه‌ای محصولات فولادی تبدیل شده است. بنابراین، با بهره‌گیری از خدمات آیین صنعت می‌توانید آرماتور مورد نظر خود را نظیر میلگرد صنعتی با بهترین قیمت خریداری کنید.

پاسخگوی آنلاین