نوسان‌های بازار و قیمت میلگرد ساده

نوسان‌های بازار و قیمت میلگرد ساده

قیمت میلگرد ساده در ماه‌های گذشته تحت‌تأثیر نوسانات ارزی بخصوص نوسان دلار بوده و نسبت به سال گذشته با افزایش چند برابری همراه است. در بازار جهانی نیز نرخ میلگرد با افزایش روبه‌رو است و این امر نیز از دیگر دلایل بالا رفتن قیمت هر شاخه میلگرد ساده و آجدار، جدای از مسئله نوسان دلار شده است. صادرات میلگرد هم با افزایش قیمت ارز توجیه اقتصادی پیدا می‌کند و این خود عامل دیگری بر ایجاد نوسان در بازار و قیمت میلگرد ساده است.

همانطور که میدانید عوامل موثر در قیمت میلگرد متعدد است. علاوه بر قیمت بازار جهانی و نوسانات ارزی، افزایش قیمت مواد اولیه در بازار هم مثل سنگ آهن، گندله و شمش و بلوم هم سهم زیادی در افزایش قیمت روز میلگرد در بازار دارد.

در ماه اخیر با ثبات بازار و توقف نوسانات دلار، قیمت‌ها به نسبت آرام گرفته و امیدوریم که قیمت باثبات‌تری برای میلگرد در بازار به وجود بیاید.

با این حال، این روزها، برای خرید میلگرد ساده و آجدار و سایر مقاطع فولادی قیمت انواع میلگرد ساده نظیر میلگرد ساده 10 ، آجدار و… را به صورت لحظه‌ای چک کنید. برای اطلاع از این قیمت‌ها باید هر لحظه وبسایت‌های مربوط را چک کنید.

قیمت روز میلگرد ساده در آیین صنعت

قیمت روز میلگرد ساده را در همین وبسایت و در صفحه قیمت میلگرد می‌توانید ببینید. شرکت نورد فولاد آیین صنعت انواع میلگرد ساده صنعتی در سایزهای مختلف را تولید می‌‌کند.

در بخش صادرات مقاطع فولادی چه اتفاقی در جریان است؟

صادرات ۷.۷میلیون تن شمش و تولیدات فولادی

جداول آماری انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران گویای آن است که در دوره ۹ ماهه امسال منتهی به آذر، در مجموع ۷میلیون‌و‌۷۹۷‌هزار تن شمش و مقاطع فولادی صادر شده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشدی ۴۶درصدی دارد.

بررسی آمار صادرات بر پایه جداول انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، شمش فولادی در این مدت به میزان ۵میلیون‌و‌۶۹‌هزار تن راهی بازارهای صادراتی شده است. این رقم، در مقایسه با رقم ۳میلیون‌و‌۶۷۵‌هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال ۳۸درصد رشد دارد.

میزان صدور شمش بیلت و بلوم به میزان ۳میلیون‌و‌۵۲۹ هزار تن با رشد ۵۴‌درصدی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته،  ثبت شده است.

شمش اسلب نیز با افزایش ۱۲درصدی نسبت به دوره گذشته در سال ۹۷ به ۱میلیون‌و۵۴۰هزار تن رسید.

کل صادرات فولادی در مدت ۹ ماهه امسال به ۲میلیون‌و۷۲۸هزار تن رسید و در مقایسه با ۲میلیون‌و‌۱۴۸‌هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته افزایش ۲۷درصدی دارد.

مجموع صادرات مقاطع طویل فولادی صادراتی (تیرآهن، میلگرد ساده و آجدار، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) رقم ۲میلیون‌و‌۷۴‌هزار تن را در دوره این گزارش نشان می‌دهد که در مقایسه با ۱میلیون‌و‌۴۶۸‌هزار تن مدت مشابه در سال ۹۷، رشد ۴۱درصدی را ثبت کرد.

قیمت میلگرد و انکر بولت در سایت آیین صنعت به صورت روزانه به‌روز می‌شود. برای اطلاع از قیمت هر شاخه میلگرد ساده صنعتی می‌توانید به جداول وزن میلگرد ساده در صفحه قیمت بروید و تازه‌ترین قیمت را مشاهده کنید.

همین‌طور برای دریافت مشاوره خرید میلگرد بیشتر می‌توانید با ما تماس حاصل نموده و از مشاوره حرفه‌ای کارشناسان أیین صنعت بهره بگیرید.

پاسخگوی آنلاین