انکر بولت چشمی

انکر بولت چشمی

انکر بولت چشمی آیین صنعت

ابزارهای متنوعی در ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شوند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، انکربولت نام دارد. این ابزار در بتن، آجر و هر نوع سازه‌ای قابل ‌نصب هستند. با نصب انکر بولت می‌توان ایمنی اتصال را به صورت چشمگیری افزایش داد که دلیل آن، استحکام بالای انکربولت است. انکربولت چشمی نیز یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای مورد استفاده در ساخت‌وساز است که در اشکال متفاوتی تولید می‌شود. به عبارت بهتر، انکربولت چشمی نوعی انکر بولت ساختمانی است که در سازه‌های در حال تعمیر یا در حال ساخت نصب می‌شود. در این مطلب، به معرفی اختصاصی انکربولت چشمی و کاربردهای آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

مشخصات انکر بولت چشمی

انکربولت چشمی مانند سایر ملزومات ساختمانی دارای مشخصات منحصربه‌فردی است که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

کاربردهای انکر بولت چشمی

انکربولت چشمی، یک نوع اتصال‌دهنده ساختمانی است که در دیوار، آجر، بتن و موارد این‌چنینی نصب می‌شود. دلیل استفاده از انکربولت در چنین سازه‌هایی، متحرک بودن اجزای آن است. متحرک بودن اجزای انکربولت یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید؛ زیرا با پیچش پیچ خود به راحتی در داخل سازه فیکس می‌شود. از سایر کاربردهای آن می‌توان به استفاده در اتصالات سیم، مهار نردبان یا مهار وسایل دیگر اشاره کرد. به این ترتیب، انکربولت چشمی دارای کاربردهای مهم و ویژه‌ای در صنعت ساخت‌وساز است.

کاربردهای انکربولت چشمی

دستورالعمل های استفاده از انکر بولت چشمی

استفاده از انکربولت چشمی دستورالعمل‌های خاصی دارد که همگی آن‌ها طی ۴ مرحله قابل پیاده‌سازی است. در قسمت زیر به این مراحل اشاره کرده‌ایم:

مرحله 1: مناسب بودن عمق و قطر حفره ایجادشده

اولین مرحله جهت نصب انکربولت چشمی، ایجاد یک حفره مناسب در سازه است. عمق و قطر حفره بایستی با ابعاد و سایز انکربولت تناسب داشته باشد. برای ایجاد حفره نیز می‌توان از دستگاه‌های مختلفی مانند دریل استفاده کرد.

مرحله 2: پاکسازی حفره از آلودگی‌های مختلف

حفره ایجاد شده حاوی آلودگی‌های مختلف مانند گردوخاک است که این ناخالصی‌ها بایستی قبل از نصب انکربولت چشمی از بین بروند. جهت خروج گردوخاک و سایر آلودگی‌ها می‌توان از دستگاه مکش هوا استفاده کرد. این دستگاه باعث پاکسازی کامل حفره می‌شود و آن را جهت اجرای انکربولت چشمی آماده می‌کند.

مرحله 3: هدایت و فیکس انکربولت چشمی در داخل حفره

این مرحله مربوط به هدایت و فیکس انکربولت چشمی در حفره است. برای این منظور، می‌توان از چکش‌های مخصوص استفاده کرد. انکربولت چشمی با کمک چکش به داخل سوراخ هدایت می‌شود. به علاوه، در زمان فیکس کردن انکربولت توجه داشته باشید که از خط مشخص‌شده عبور نکند.

مرحله 4: محکم و سفت کردن انکربولت چشمی در حفره

مرحله آخر مربوط به سفت کردن انکربولت چشمی در سازه است. این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا با ایمنی سازه رابطه مستقیم دارد. ضمنا، برای محکم‌سازی انکربولت می‌توان از آچار استفاده کرد. این انکربولت بعد از نصب می‌تواند بارهای متوسط تا سنگین را به خوبی تحمل کند.

تولید انکر بولت چشمی با میلگرد ساده

میلگرد ساده جزو مقاطع فولادی پرکاربرد است که با بهره‌گیری از آن، بسیاری از ابزارهای مهم صنعتی از جمله انکربولت چشمی تولید می‌شود. در واقع، انکربولت‌های چشمی باید دارای استحکام و توان باربری بالایی باشند؛ به همین خاطر، با میلگردهای ساده ساخته می‌شوند. البته کیفیت میلگرد ساده نیز اهمیت زیادی دارد و بایستی کاملا مقاوم و استاندارد باشد. این ویژگی‌ها در میلگردهای ساده آیین صنعت وجود دارد و همگی آن‌ها، کیفیت تضمین شده‌ای دارند. میلگردهای ساده به قطعات کوچکی تبدیل می‌شوند و تغییرات مختلفی جهت ساخت انکربولت‌ بر روی آن‌ها اعمال می‌شود. ضمن اینکه انکربولت چشمی در سایزهای متنوعی تولید می‌شود تا افراد بتوانند در انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ خود از  آن استفاده کنند.

استفاده از انکربولت چشمی

جمع بندی

انکربولت چشمی یک مدل انکربولت ساختمانی است که از آن می‌توان در مواردی مانند ساخت سازه آجری، بتنی و سازه‌های مختلف دیگر استفاده کرد. مراحل نصب آن نیز شامل مرحله ایجاد حفره، پاکسازی حفره از آلودگی‌های مختلف، هدایت انکربولت چشمی به داخل سوراخ و سپس، سفت کردن آن است. نکته بعدی که درباره انکربولت چشمی وجود دارد، نحوه ساخت آن است. تولیدکنندگان جهت ساخت انکربولت چشمی استاندارد، از میلگرد ساده استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از میلگردهای ساده نیز مقاومت عالی و توان تحمل بارهای متوسط و سنگین است. میلگردهای ساده با برش به مقاطع کوچکی تبدیل می‌شوند و سپس، عملیات مختلفی جهت طراحی و ساخت انکربولت چشمی روی آن‌ها انجام می‌گیرد.

جهت ثبت سفارش انواع میلگرد آجدار، میلکرد ساده و یا انکربولت با همکاران ما در آیین صنعت تماس حاصل فرمایید.

پاسخگوی آنلاین