انواع میلگرد ترانس روغنی و کاربردهای آن

انواع میلگرد ترانس روغنی و کاربردهای آن

میلگرد ترانس روغنی چیست؟

میلگرد ترانس روغنی، میلگردهایی کششی با مقاومت بالاست که در تولید آن از میلگرد ساده صنعتی استفاده می‌شود. ظاهر این میلگرد زیبا و صیقلی است. این سطح صیقلی پس از پایان مراحل نورد، از طریق پولیش زدن تولید و انواع میلگرد ترانس روغنی ایجاد می‌شود.

میلگرد ترانس دو ویژگی برجسته دارد؛ ظاهر زیبا و استحکام بالا. نوع کاربرد آن هم بر همین اساس تعیین می‌شود. قیمت آن به نسبت دیگر انواع میلگرد، بیشتر است و این به دلیل عملیاتی است که برای صیقلی و براق کردن آن انجام می‌شود.

این مقطع فولادی با روش نورد گرم تولید می‌شود. میلگرد ترانس بر اساس میزان صیقلی بودن، به دو دسته میلگرد تک‌پولیش و دوپولیش تقسیم می‌شود.

ترکیبات و آلیاژ سازنده انواع میلگرد ترانس بسته به کاربردی که قرار است داشته باشد، متفاوت است. قطر این مقطع فولادی هم بر اساس همین مؤلفه، متغیر است.

 

میلگرد ترانس تک‌پولیش

میلگرد ساده صنعتی پس از عملیات نورد گرم، ظاهری ناهموار و تیره دارد. زائده‌های سطح آن با استفاده از روش‌های پولیش میلگرد برطرف شده و سطح آن یکدست و صیقلی می‌شود.

این میلگرد همان مقاومت و خواص فیزیکی میلگرد ساده را دارد و وقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ظاهر محصول تولیدی اهمیت داشته باشد. برای مثال می‌توان به صنعت خودروسازی، ماشین‌آلات صنعتی و پمپ‌های آب و نفت اشاره کرد.

 

میلگرد ترانس دوپولیش

پولیش زنی برای این نوع میلگرد در دو مرحله انجام می‌شود. این میلگرد از میلگرد ترانس تک‌پولیش صیقلی‌تر است و سطح آن آینه‌ای می‌شود. کاربرد آن در سطوح آینه‌ای و نشکن مانند قطعات بیرونی اتومبیل است.

 

میلگرد ترانس بلبرینگ‌خور

میلگردهای ترانس دوپولیشی که قابلیت بلبرینگ خوربودن نیز به آن اضافه شده است. برای تولید این نوع میلگرد از فولاد Ck45  استفاده شده است.

کاربرد این میلگردها هم برای ساخت قطعات زیبا و نشکن ماشین‌آلات صنعتی، اتومبیل‌ و ابزار و یراق است .

 

میلگرد ترانس کششی یا روغنی

این نوع میلگرد از فولاد روغنی ساخته می‌شود. پایه تولید این نوع میلگرد، فولاد آلیاژی است.

میلگرد ترانس روغنی نسبت به انواعی که نام بردیم، مقاوم‌تر است و بیشتر در تولید پیچ‌های بلند و قطعات محکم و زیبای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به کار می‌رود.

 

میلگرد ترانس سنگ‌خورده

برای یکدست و صیقلی کردن سطح این میلگرد از دستگاه‌های سنگ‌زنی به جای پولیش استفاده می‌شود.

این نوع میلگرد به دو شکل میلگرد سر زرد و سر قرمز تولید می‌شود که مشخص‌کننده ساختار و روش تولید آن در فرآیند کشش بوده و هرکدام ویژگی‌ها و کاربرد متفاوت دارند.

 

میلگرد ترانس مفتول

این میلگرد قطری کم و قابلیت خمکاری و تغییر شکل دارد. از میلگرد مفتولی در صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

 

میلگرد ترانس تسمه

تسمه نوعی مقطع فولادی و مستطیل شکل است که با شیوه‌ ترانس هم تولید می‌شود. میلگرد ترانس تسمه، یکدست و صاف است و همین باعث زیبایی ظاهری آن می‌شود.

 

میلگرد ترانس چهارپهلو

تنوع سایز و کاربرد این نوع میلگرد بسیار است و کاربردهای بسیاری در صنایع می‌توان برای آن برشمرد. سطح مقطع این میلگردها مربع است ولی همچنان در عرف صنعتی به آن میلگرد می‌گویند.

 

میلگرد ترانس شش‌پر

نوعی میلگرد آلیاژی است که استحکام و زیبایی بسیاری دارد و برای مثال در صنایع خودروسازی و ماشین‌آلات صنعتی برای ساخت و تولید قطعات نمایی به کار می‌رود.

 

متخصصان ما در آیین صنعت می‌توانند درباره خرید میلگرد ساده، ترانس، پولیش و انکر بولت به شما مشاوره لازم را بدهند.

 

پاسخگوی آنلاین