با انواع میلگرد ترانس آشنا شوید

با انواع میلگرد ترانس آشنا شوید

میلگرد ساده صنعتی بدون آج یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است. میلگرد ترانس نوعی میلگرد ساده کششی با مقاومت بالاست که دارا بودن ظاهری صاف و صیقلی، آن را از دیگر انواع میلگرد متمایز می‌کند.

این محصول فولادی ابتدا تحت عملیات نورد گرم تولید و سپس با نورد سرد کشش‌کاری و با پولیش زدن، سطح آن صاف و یکدست می‌شود.

کیفیت و میزان صیقلی بودن که وجه ممتاز و مهم میلگرد ترانس است، بستگی به ساختار و نحوه پولیش‌زنی دارد.

بر همین اساس می‌توان این نوع میلگرد را به سه دسته میلگرد کششی، تک‌پولیش و دوپولیش تقسیم کرد. در ادامه با انواع میلگرد ترانس آشنا می‌شوید.

انواع میلگرد ترانس؛ کاربرد‌ها و تفاوت‌های

میلگرد ترانس تک‌پولیش

میلگرد میله‌‌ای فولادی است که از عملیات نورد گرم گذشته و ظاهری ناهموار و تیره دارد. پس با روش پولیش‌زنی، زائده‌های سطح آن برطرف شده و یکدست و صیقلی می‌شود.

این میلگرد با ظاهری صاف و زیبا و مقاومت خوب، در ساخت و تولید قطعات هیدرولیکی ماشین‌آلات صنعتی یا خودروها، سیلندرها و پمپ‌های آب و نفت کاربرد دارد.

میلگرد ترانس دوپولیش

پولیش‌زنی برای این نوع میلگرد دو مرحله‌ای است. بنابراین شفافیت سطحی آن بیشتر می‌شود. کاربرد آن جایی است که نیازمند سطحی آینه‌ای و نشکن باشیم. قطعات بیرونی اتومبیل، قسمت‌های بیرونی و محافظ نمای ساختمان‌ها و قطعات محکم و قابل رویت ماشین آلات صنعتی  از کاربردهای این میلگرد هستند.

میلگرد ترانس بلبرینگ‌خور

این میلگرد یکی از انواع میلگرد ترانس دوپولیش است با این تفاوت که قابلیت بلبرینگ‌خور بودن نیز به آن اضافه شده است.

کاربرد اصلی آن برای قطعات زیبا و نشکن ماشین‌آلات صنعتی و اتومبیل‌ها، صنایع مبل‌سازی و ابزار و یراق است.

میلگرد کششی یا روغنی

برای تولید میلگرد کششی از میلگرد خام استفاده می‌شود که دارای قطرهای مختلف و در طول‌های ۶ متری یا به صورت کلاف برش زده شده است.

سطح این نوع میلگرد صاف و روغنی و براق است.

این نوع نسبت به انواع قبلی مقاومت بالاتری دارد و بیشترین کاربرد آن در تولید پیچ‌های بلند و متری  و تولید قطعات فلزی صنعتی است.

میلگرد ترانس سنگ‌خورده با سر زرد و سر قرمز

در این نوع میلگرد از دستگاه‌های سنگ‌زنی به جای پولیش‌زنی، برای یکدست و صیقلی کردن سطح میلگرد استفاده می‌کنند.

رنگی که روی سطح مقطع آن زده شده، مشخص‌کننده ساختار و روش تولید آن در فرآیند کشش است.

میلگرد ترانس مفتول یا کلاف

این نوع میلگرد بیشتر برای جایی کاربرد دارد که نیاز به خم‌کاری و تغییر شکل به وجود داشته باشد مثل تولید پیچ‌های در سایز‌های ریز، فرفورژه‌سازی، صنایع مبلمان یا نرده‌های تزیینی در دکوراسیون منازل و ادارات.

میلگرد ترانس شش‌پر

این میلگرد استحکام و زیبایی بسیاری دارد بیشتر در صنایع خودروسازی، ماشین‌آلات صنعتی، نساجی، تولید مهره و ساخت و تولید قطعات نمایی مستحکم کاربرد دارد.

به طور کلی میلگردهای ترانس از دو ویژگی ظاهر زیبا و استحکام بالا برخوردارند و نوع کاربرد آن‌ها براساس همین دو ویژگی تعیین می‌شود.

برای اطلاع از قیمت انکر بولت ،میلگرد ساده، ترانس و خرید میلگرد ساده می‌توانید در همین وبسایت از صفحه قیمت میلگرد بازدید و درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

پاسخگوی آنلاین