انواع اتصال دهنده ها در صنعت

انواع اتصال دهنده ها در صنعت

انواع اتصال دهنده ها در صنعت فولاد

برای نصب وسایل مختلف، ابزارهایی مانند اتصال دهنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصال‌ دهنده همان‌طور که از نامش پیداست، باعث اتصال دو یا چند شئ به یکدیگر می‌شود. از عواملی که بر کارکرد و عمر اتصال دهنده‌ها تأثیر می‌گذارند، می‌توان به مدل، ظاهر و سطح کیفی آن‌ها اشاره کرد. شما با شناخت کامل هر یک از اتصال دهنده‌های موجود در بازار، بهتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این راستا آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد ساده و فولاد، به بررسی انواع اتصال دهنده ها در صنعت فولاد پرداخته‌ است. با ما همراه باشید.

اتصال دهنده چیست؟

اتصال دهنده ها در صنعت فولاد به ابزاری گفته می‌شود که توانایی اتصال دو یا چند شیء را دارد. این ابزار ممکن است به صورت دائمی یا موقتی باشد. ضمناً، هر اتصال دهنده‌‌ای دارای خصوصیات و مشخصات منحصربه‌فردی است و معمولاً کاربردهای ویژه‌ای هم دارد. ضمن اینکه اتصال دهنده‌ها باعث افزایش ایمنی وسایل تعبیه‌شده در آن می‌شوند. اتصال دهنده‌های مختلفی نیز در بازار یافت می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع اتصال دهنده ها در صنعت

اتصال دهنده‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و در کل، تنوع بالایی دارند. در قسمت زیر، به معرفی تعدادی از اتصال دهنده‌های معروف بازار پرداخته‌ایم:

اتصال دهنده های آیین صنعت در صنعت

 

 

بولت یکی از انواع اتصال دهنده ها در صنعت فولاد است که تنوع بسیار بالایی دارد. این اتصال دهنده‌ها مانند انکربولت بر اساس مشخصات رزوه، دارای طول و شکل سر متفاوتی هستند. به طور کلی، ترکیبات مختلفی از این ویژگی‌ها باعث ساخت بولت‌هایی با کارکردهای متفاوت شده است. همچنین بولت‌ها به منظور تعبیه شدن، نیاز به یک سوراخ حفرشده و یک مهره دارند. از انواع بولت‌ها می‌توان به بولت واشردار، بولت چشمی، بولت بار، بولت سر مربعی، بولت سر شش‌گوش، بولت آلن، انکربولت، بولت Plow و… اشاره کرد. به این ترتیب، بولت‌ها یکی از متنوع‌ترین اتصال دهنده‌های موجود هستند که اتصالات بسیار قوی ایجاد می‌کنند.

بولت آیین صنعت

واشر یکی دیگر از اتصال دهنده‌ ها در صنعت فولاد است که بسیار در بازار پرکاربرد است که به دیسک شباهت دارد. این اتصال دهنده در هنگام استفاده همزمان با سایر اتصال دهنده‌ها باعث افزایش کنترل قفل و اصطکاک می‌شود. ضمن اینکه برخی از آن‌ها، طراحی ساده و یکنواختی دارند و برخی دیگر نیز دارای دندانه، تورفتگی و نماهای مختلف هستند. هر کدام از این واشرها به یک منظور ساخته می‌شوند و کاربردهای تخصصی دارند. از وظایف اصلی واشر می‌توان به جلوگیری از شل شدن قسمت‌های مونتاژ شده اتصال دهنده و مراقبت از سطح زیرین آن اشاره کرد. به علاوه، این اتصال دهنده برخلاف بولت‌ها تنوع چندانی ندارد و از انواع آن می‌توان واشر تخت، اریب، ساختمانی و قفلی را نام برد.

پیچ و مهره جزو اتصالات غیردائمی هستند که استقامت قابل قبولی دارند. این اتصال دهنده‌ ها در صنعت فولاد، کاربردهای گسترده‌ای در کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی مختلف دارند و طول عمر آن‌ها نیز بالا است. به ‌طور کلی، پیچ، ابزاری با ظاهر مارپیچی است که جهت اتصال بین دو جسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهره نیز همراه با پیچ به منظور ایمن‌سازی قطعات به کار می‌رود. پیچ‌ها و مهره‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر دماهای بالا هستند و فضای کمی را هم اشغال می‌کنند. قیمت آن‌ها نیز در رنج معتدلی قرار دارد و در کل، جزو اتصال دهنده‌های کم‌هزینه بازار به حساب می‌آیند.

کاربرد اتصال دهنده ها در صنعت

کاربرد اتصال دهنده ها در صنایع بسیار گسترده است. البته برای هر مکان و فضایی بایستی از اتصال دهنده مخصوص و متناسب با آن فضا استفاده کرد. بنابراین، اتصال دهنده‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم نگاه کلی به این قضیه داشته باشیم، اکثر اتصال دهنده‌ ها در صنعت فولاد در واحدهای تولیدی دیگر صنایع زیر به کار گرفته می‌شوند:

کاربرد اتصال دهنده ها در صنایع

خرید انواع اتصال دهنده با قیمت مقرون به صرفه

با خرید انواع اتصال دهنده با قیمت مقرون به صرفه می‌توان باعث کاهش هزینه‌های تکمیل پروژه شد. برای این منظور باید اتصال دهنده را از تولیدکننده یا تأمین‌کننده رسمی آن خریداری کرد تا قیمت آن بر اساس نرخ مصوب اعمال شود. با خرید بدون واسطه می‌توان ضمن خرید محصول با قیمت واقعی، از اصالت و سلامت آن نیز اطمینان حاصل نمود. به عبارتی، پروژه‌های صنعتی و ساختمانی از حساسیت بالایی برخوردار هستند و بایستی در پروسه تکمیل آن‌ها از بهترین متریال استفاده کرد. قطعاً تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان حرفه‌ای ابزارهای صنعتی مانند اتصال دهنده، همچون آیین صنعت بهترین‌های خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

جمع بندی

استفاده از ابزارهایی مانند اتصال دهنده در صنایع بسیار رایج و مرسوم است. این ابزار به منظور اتصال بین دو جسم یا دو شئ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع اتصال دهنده ها در صنعت نیز می‌توان به بولت‌ها، واشرها، پیچ‌ها و مهره‌ها و… اشاره کرد. این اتصال دهنده‌ها به خوبی می‌توانند باعث متصل کردن قطعات به یکدیگر شوند. همچنین، با کمک اتصال دهنده‌ها می‌توان ایمنی پروژه‌های صنعتی را به صورت چشمگیری افزایش داد و باعث بهبود کیفیت آن‌ها شد. صنایع مختلفی نیز از اتصال دهنده‌ها استفاده می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشاورزی، پزشکی، دریایی، نفت و گاز و پتروشیمی و… اشاره کرد. به این ترتیب، اتصال دهنده ها دارای کاربردهای فراوانی در واحدهای صنعتی هستند.

جهت دریافت مشاوره خرید انواع میلگرد ( میلگرد ساده و میلگرد آجدار ) با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین