بهترین میلگرد ساده را انتخاب کنید

بهترین میلگرد ساده را انتخاب کنید ( پیشنهادی )

سرفصل ها

بهترین میلگرد ساده، انتخاب میلگرد مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت و ساز و پروژه‌های صنعتی است.

میلگردها به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای تقویت سازه‌ها، نقش حیاتی در استحکام و دوام سازه‌ها ایفا می‌کنند. اما در میان انواع مختلف میلگردها، میلگرد ساده به دلیل ویژگی‌های خاص و کاربردهای متنوع خود مورد توجه بسیاری از متخصصان و مهندسان قرار گرفته است.

در این مقاله از آیین صنعت، به بررسی ویژگی‌ها و مزایای بهترین میلگرد ساده می‌پردازیم تا به شما در انتخاب درست این محصول برای پروژه‌های خود کمک کنیم.

بهترین میلگرد ساده

میلگرد ساده پروفیل استوانه ای توپری است که هیچ برجستگی و آجی روی سطح آن نیست و کاملا صاف و صیقلی است.

این نوع میلگردها به دو صورت شاخه ای و کلاف عرضه می شوند. حالت کلاف در سایزهای 5/5، 6/5، 8، 10 و 12 و حالت شاخه ای در سایزهای 8 تا 40 در بازار عرضه می شود.

مقاومت کششی میلگرد ساده حدود 60 نیوتن بر متر مربع می باشد. میلگرد ساده را میلگرد نرم و یا A1 با مقاومت تسلیم S 240 نیز می شناسند.

میلگردها از لحاظ مقاومت به چند دسته تقسیم می شوند :

  • اروپایی
  • اپوکسی
  • فولاد ضد زنگ
  • فولاد کربن
  • گالوانیزه
  • فایبرگلاس

نکات بهترین انتخاب و خرید میلگرد ساده

امروزه شرکت ها و کارخانه های بسیاری هستند که به تولید میلگرد و سایر قطعات فولادی پرداخته اند. برخی از این کارخانه ها با توجه به تجربه و فعالیت مستمری  که در زمینه تولید دارند از شمش های فولادی با کیفت تری استفده می کنند آیین صنعت یکی از این کارخانه ها می باشد.

همچنین در انتخاب میلگرد ساده و همچنین بهترین میلگرد ایران و هر نوع میلگرد دیگری باید به کیفیت، برند میلگرد، قیمت آن، مسافت حمل و نقل، نگهداری و انبار کردن میلگردها، وزن میلگرد، توجه به علائم اختصاری حک شده  بر روی میلگرد توجه کرد.

کارخانه نورد فولاد آیین صنعت

کارخانه نورد فولاد آیین صنعت

کارخانه نورد فولاد آیین صنعت در سال 1383 فعالیت خود را با تولید و توزیع میلگرد ساده، میلگرد آجدار و انکر بولت آغاز کرد.

این کارخانه با تجربه 20 ساله خود بزرگترین مرجع تولید میلگرد ساده است و بهترین مواد اولیه را استفاده می کند و به طبع بهترین کیفیت را ارائه می دهد.

تولید میلگرد ساده در کارخانه آیین صنعت با خط تولید ویژه انجام می شود و به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار است. میلگرد ساده 12 تا 60 و میلگرد آجدار از سایز 12 تا 25 و انکربولت طبق سفارش مشتری تولید می شود.

این کارخانه در جاده قدیم قم و 60 متری شور آباد قرار دارد. از محصولات دیگر این کارخانه انواع میلگرد پولیش از سایز ۱۸ تا ۴۲ (تک پولیش و دو پولیش) ،انواع میلگرد ترانس و کششی می باشد.

محصولات کارخانه فولاد نورد آیین صنعت

محصولات کارخانه نورد آیین صنعت

کاربرد میلگرد ساده در صنایع مختلف

میلگردهای ساده بیشتر کاربرد صنعتی دارند و در ساختمان سازی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. از میلگردهای ساده در صنعت پیچ و مهره سازی و همچنین ساخت اتصالات استفاده می شود.

از میلگردهای سایز پایین در ساخت مفتول هم استفاده می شود. یکی از ویژگی های میلگرد ساده این است که به راحتی برش و خم می شود و به همین علت در برش کاری و خم کاری و جوشکاری از آن استفاده می شود.

با توجه به اینکه میلگرد ساده هیچگونه آج و برجستگی بر روی خود ندارد برای آرماتور بندی به صورت دور پیچ مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد ساده به روش های نورد سرد، نورد گرم، روش میکرو آلیاژی، روش ترمکس تولید می شود.

فرآیند نورد میلگرد

نورد تنها برای میلگرد نیست، نورد یکی از روش های شکل دهی و تولید مقاطع فولادی است. از فرآیند نورد میلگرد می توانیم برای تولید انواع مختلف و ابعاد متفاوتی از میلگرد استفاده کنیم.

انواع نورد شامل نورد سرد، گرم، مستقیم و انبساطی هستند.

نورد از کدام قسمت تولید میلگرد شروع می شود؟ از آنجایی که آماده سازی مواد اولیه را داریم نورد اولیه، نورد نهایی، شکل دادن و برش دادن و تمیزکاری آن و در نهایت بسته بندی آن را داریم.

در مرحله آماده سازی مواد اولیه، آلیاژ میلگرد انتخاب میشه، در مرحله نورد اولیه بلوم یا بیلت آهن را شکل می دهند و در نورد نهایی آهن را به محصول نهایی که همان میلگرد است تبدیل می کنند.

در مرحله برش کاری میلگرد را در ابعاد 12 متری و یا هر اندازه که مشتری سفارش داده باشد برش می دهند.

مراحل تولید میلگرد ساده (فرآیند نورد)

مرحله توضیحات
آماده‌سازی مواد اولیه انتخاب آلیاژ مناسب برای تولید میلگرد
نورد اولیه شکل‌دهی اولیه به بیلت یا بلوم آهن
نورد نهایی تبدیل آهن به میلگرد نهایی
برش و بسته‌بندی برش میلگرد به اندازه سفارش داده شده

انواع میلگرد ساده و ویژگی‌های آن‌ها

نوع میلگرد ساده سایز (میلی‌متر) حالت عرضه مقاومت کششی (نیوتن بر متر مربع) کاربرد
میلگرد ساده 8 تا 40 شاخه‌ای 60 نیوتن بر متر مربع ساخت اتصالات و آرماتوربندی
میلگرد ساده پولیش 18 تا 42 شاخه‌ای قطعات صنعتی و تزئینی
میلگرد ساده CK45 12 تا 60 شاخه‌ای صنایع حساس مانند شاسی‌سازی

تولید میلگرد ساده آیین صنعت میکرو آلیاژی

تولید میلگرد ساده میکروآلیاژی

برای توضیح چگونگی تولید بهترین میلگرد ساده آیین صنعت فولاد آلیاژی فولادی است که در آن یک یا دو ماده دیگر مانند آلومینیم، نیکل، منگنز، تنگستن و کروم استفاده می شود.

وجود این مواد باعث شده که میلگردهای فولاد آلیاژی یک سری تفاوت با میلگردهای فولاد کربنی داشته باشند.

انواع میلگرد آلیاژی بر اساس درصد آلیاژ استفاده شده در آن به میلگرد آلیاژی کبالت دار، تنگستن دار، منگنز دار و کبالت دار تقسیم می شوند.

بهترین میلگرد ساده و میلگردهای آلیاژی موجود در بازار شامل میلگرد آلیاژی MO40 ,CK45, ST52, ST57 است. یکی از پر کاربردترین میلگردهای آلیاژی میلگردهای ST هستند.

میلگردهای ST52 , ST57  از پرکاربردترین میلگردها در بازار ایران هستند. میلگرد ST52 به دلیل استحکام بالایی که دارد در صنایع خیلی حساس و خطرناک استفاده می شود.

صنایعی مانند شاسی سازی، ماشین سازی، ریل سازی و استفاده از قطعات در ماشین سنگین ،میلگردهای آلیاژی ST52  در شاخه های 6 تا 12 متری و قطرهای 20 تا 800 میلیمتر تولید می شود.

وزن این میلگردها بر اساس جدول اشتعال مشخص می شود، از تولید کنندگان این میلگردها کارخانه نورد فولاد آیین صنعت، بافق یزد می توان نام برد.

مقایسه انواع میلگردهای آلیاژی

نوع میلگرد آلیاژی عناصر آلیاژی ویژگی‌های اصلی کاربرد
میلگرد ST52 منگنز و کروم استحکام بالا شاسی‌سازی، ماشین‌سازی
میلگرد MO40 کروم و مولیبدن مقاوم در برابر فشار و حرارت قطعات ماشین‌آلات سنگین
میلگرد CK45 کربن بالا چقرمگی بالا قطعات صنعتی حساس

میلگرد پولیش ( ترانس)

میلگرد ترانس تک پولیش و دو پولیش یکی دیگر از محصولات کارخانه نورد فولاد آیین صنعت است این میلگردها جزو فولادهایی هستند که به دلیل انجام فرایند پولیش بر روی  آنها دارای سطحی براق می باشند.

میلگرد ترانس تک پولیش ابتدا به صورت میله های فولادی بودند که از فرایندهای کار گرم تولید می شوند و دارای سطحی ناصاف و غیر براق هستند.

سپس بعد از عملیات پولیش دارای سطحی براق و صاف می شوند.

نتیجه گیری و جمع بندی 

همانطور که توضیح دادیم بهترین میلگرد ساده در آیین صنعت با بهترین کیفیت و مواد اولیه تولید می شود.

میلگردهای ساده در انواع مختلف و سایزهای متفاوت در این کارخانه تولید و توزیع می شود برای کسب اطلاع از قیمت میلگرد ساده این شرکت و ثبت سفارش می توانید با کارشناسان آیین صنعت در ارتباط باشید.

تماس : 62786 – 021

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخگوی آنلاین