موارد کاربرد میلگرد ساده 10

موارد کاربرد میلگرد ساده 10

در خصوص کاربرد میلگرد ساده 10 باید اشاره کرد که میلگرد را می‌توان یکی از پرکاربردترین آهن‌آلات موجود دانست که در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود. به‌طورکلی، میلگردها را به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می‌کنند. هر کدام از این دسته‌ها، کاربردهای متفاوتی دارند و شما باید متناسب با نیازتان، از میان آن‌ها انتخاب کنید. به‌صورت کلی به میلگردی که آجدار نباشد، ساده می‌گویند. در ادامه بیشتر با این دسته از میلگرد و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

میلگردهای ساده

میلگردهای ساده دسته‌ای از میلگردها هستند که روی بدنه خود هیچ‌گونه آج و برآمدگی ندارند و سطح آن‌ها کاملا صاف است. میلگردهای ساده در قطرهای 6 تا 50 میلی‌متر تولید می‌شوند تا کاربران آن‌ها بتوانند بسته به کاربرد مدنظر خود، میلگردی با قطر و استقامت متناسب خریداری کنند. این میلگردها دارای مقاومت کششی 360 نیوتون بر میلی‌متر هستند که با توجه به آن، می‌توان گفت استحکام خوبی دارند.

به‌صورت کلی، انواع میلگردها برای جبران مقاومت کششی بتن و تقویت آن، مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهای ساده دارای برگ شناسنامه هستند که تمام مشخصات محصول در آن درج ‌شده است. یکی از انواع پرمصرف و پرکاربرد این محصول، میلگرد ساده 10 است. در قسمت بعدی بیشتر با کاربردهای این نوع از میلگرد ساده آشنا خواهیم شد.

کاربرد میلگرد ساده 10

کاربردهای میلگرد ساده 10

برش و خم کردن میلگردهای ساده به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده کرد. در این قسمت برخی از کاربردهای میلگرد ساده 10 را معرفی می‌کنیم.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای میلگرد ساده 10 در صنعت ساختمان‌سازی است که از آن برای افزایش مقاومت بتن در برابر نیروهای کششی و گاهی نماسازی ساختمان استفاده می‌شود اگر چه امروزه الیاف فورتا در این زمینه کاربرد وسیعی دارد اما همچنان میلگرد کاربرد مصارف خود را دارد. برخی از مهندسان، از این نوع میلگرد، به‌عنوان میلگرد حرارتی نیز استفاده می‌کنند و آن را در سقف‌ها به کار می‌برند. این میلگرد وزن سبک و قطر کمی دارد؛ به همین خاطر می‌توان در صنعت رابیتس و رابیتس‌بندی ساختمان‌ها نیز از آن استفاده کرد.

می‌توان ادعا کرد که کاربرد میلگرد ساده، بیشتر در صنعت خلاصه می‌شود تا ساختمان‌سازی! میلگرد ساده 10 در صنعت، طیف وسیعی از کاربرد را دارد و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کیفیت ساخت قطعه، در کاربرد صنعتی آن بسیار موثر است؛ به همین دلیل می‌توان گفت هرچه کیفیت میلگرد بیشتر باشد، کاربرد آن در صنایع نیز بیشتر خواهد شد.

ساخت خاموت یکی از کاربردهای میلگرد ساده 10 در صنعت است. خاموت‌ها در واقع آرماتورهای عرضی هستند که به دور آرماتورهای طولی و اصلی در شناژهای مختلف بسته می‌شوند. از دیگر کاربردهای میلگرد ساده 10 در صنایع می‌توان به ساخت پیچ، مهره و میخ اشاره کرد. این نوع میلگرد چون قطر کمی دارد، برای این کار کاملا مناسب است. از میلگرد ساده 10 برای ساخت مفتول، به‌خصوص مفتول گالوانیزه نیز استفاده می‌شود.

میلگردهای ساده انعطاف‌پذیری خوبی دارند و می‌توان آن‌ها را تا حدی خم کرد. در عین حال از استحکام مناسب نیز برخوردار هستند؛ در نتیجه برای تولید انواع حفاظ‌ها نیز مناسب هستند. آهنگری، جوش‌کاری، آرماتور بندی و… نیز از دیگر کاربردهای این میلگرد هستند.

سخن پایانی

اگر بخواهیم یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی را معرفی کنیم، می‌توانیم انواع مختلف میلگردها را نام ببریم. تنوع در ساخت میلگردها بسیار بالا است و می‌توان به‌صورت کلی آن‌ها را به دو دسته آجدار و ساده تقسیم‌بندی کرد. میلگردهای ساده که روی سطح خود هیچ‌گونه آج و برآمدگی ندارند، در قطرهای مختلف ساخته می‌شوند. میلگرد ساده 10 یکی از میلگردهای ساده پرمصرف است که هم در ساختمان‌سازی و هم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن سبک، قطر متناسب و کم و همچنین انعطاف‌پذیری و قابلیت خمش این میلگرد، باعث شده تا طیف کاربرد بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره خرید میلگرد و دریافت قیمت میلکرد ساده در بازار و یا انکر بولت با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین