کاربرد میلگرد ساده صنعتی در صنایع پیچ و مهره

کاربرد میلگرد ساده صنعتی در صنایع پیچ و مهره

بارها در این وبلاگ درباره کاربردهای انواع میلگرد از جمله کاربرد میلگرد ساده صنعتی نوشته‌ایم. می‌دانید که کاربرد صنعتی میلگرد کجاست؟ میلگرد آجدار در صنعت ساختمان و برای مسلح کردن بتن در سازه‌ها به کار می‌رود و میلگرد ساده بیشتر کاربرد صنعتی دارد.
از این صنایع می‌توان به صنعت خودروسازی یا ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد. در یک سلسله نوشته در این وبلاگ قصد داریم صنایعی را که ماده اولیه آن‌ها با خرید میلگرد ساده صنعتی تأمین می‌شود، به صورت اختصاصی بررسی کنیم.
در این نوشته به طور خاص به سراغ صنعت پیچ و مهره رفته‌ایم.

کاربرد میلگرد ساده صنعتی در ساخت پیچ انکر بولت

ماده اولیه‌ای که انکر بولت ‌با آن ساخته می‌شود میلگرد ساده صنعتی است.
یکی از کاربرد‌های انکر بولت در پروژه‌های ساختمانی، برای نصب صفحه‌های فلزی به سطوح بتنی است. این صفحه‌ها قطعات فلزی مختلف را به سازه بتنی متصل می‌کنند.
کاربرد دیگر انکر بولت در نصب و ثابت نگه داشتن ماشین‌ها و ابزارهای ‌صنعتی است. در این موارد طراحان با توجه به ابعاد و اندازه دستگاه، مواردی مانند میزان ارتعاش و لرزش و شرایط نصب آن‌ها، اندازه انکر بولت را مشخص می‌کنند.

انکر بولت‌ها شامل یک قسمت‌ رزوه شده و یک قسمت نگه دارنده‌اند. قسمت نگه دارنده باید داخل فونداسیون قرار گیرد و قسمت رزوه شده برای نصب صفحه یا دستگاه، خارج از فونداسیون بماند. اندازه رزوه ارتفاع نصب دستگاه را تنظیم می‌کند.

در استفاده انکربولت برای نصب صفحه ستون، برای تنظیم تراز روی صفحه، از اندازه بسته شدن مهره بر رزوه استفاده می‌شود.
انکربولت باید دارای درجه استحکام و تنش تسلیم بالا‌ و ضدزنگ و ضدخوردگی باشد. همچنین باید با توجه به نوع کار، طول مناسبی داشته باشد.
دو روش کلی برای نصب انکر بولت وجود دارد. روش اول اینکه می‌توان آن را قبل از بتن‌ریزی و هم‌زمان با آرماتوربندی در بتن قرار داد.
در روش دوم، پس از اتمام بتن‌ریزی، روی سطح تمام شده بتن نصب می‌شود. استفاده از روش‌های شیمیایی و مکانیکی نیز برای کاشت انکر بولت رایج است.
در مقایسه با دیگر روش‌ها، کاشت انکر بولت‌ به روش شیمیایی عملکرد بهتر و مقاومت بالاتری دارد.
انکربولت کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع ساختمانی، سدسازی، پل‌سازی و ساخت نیروگاه‌ها دارد.

پیچ تی

پیچ تی نوع دیگری از پیچ است که از میلگرد ساده صنعتی ساخته می‌شود. نوعی از پیچ تی با عنوان پیچ داربستی، بسیار پرکاربرد است. از نام این پیچ هم متوجه می‌شوید که کاربرد آن در کجاست؛ داربست.
بست‌های داربست فلزی نوعی از پیچ تی هستند. باز و بسته کردن این پیچ‌ها بدون استفاده از ابزار، به خاطر تی شکل بودن آن‌ها کار راحتی است. بنابراین کسی که روی داربست ایستاده، نیاز ندارد مدت زیادی آنجا بماند و برای باز و بسته کردن بست‌ها از آچار استفاده کند.
گل پیچ پس از بسته شدن داخل قالب قرار می‌گیرد و پس از اندکی شل شدن با یک ضربه آچار از جا در می‌آید.
قطر پیچ‌ تی داربستی معمولاً ۱/۲ سانتی‌متر است. طول نوع کوتاه آن ۵/۶ و طول نوع بلندش ۵/۷ سانتی‌متر است.
باز هم در این بلاگ درباره تولیدات صنعتی که ماده اولیه آن‌ها میلگرد ساده است خواهید خواند. برای اطلاع از به‌روز‌ترین قیمت میلگرد ساده صنعتی با ما تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین