پنج مزیت میلگرد ساده بر دیگر مواد اولیه

پنج مزیت میلگرد ساده بر دیگر مواد اولیه

علیرغم اینکه از پلیمر در بسیاری از مواقع به جای فلز استفاده می‌شود، اما نمی‌توان آن را همانند فلز به سادگی به کار گرفت. فلز ویژگی‌هایی دارد که اصلاً قابل مقایسه با پلیمر نیست. شگفت‌انگیزترین ویژگی فلز میزان مقاومت بالای آن در برابر شکستن و ماهیت خاص آن است. آهن و فولاد فلزاتی هستند که به دلیل سهولت استفاده و هزینه مقرون به صرفه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان قطعات فولادی هم میلگرد ساده با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، طرفداران بیشتری در صنعت دارد. در این مطلب، به پنج مزیت میلگرد ساده که باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

کیفیت و مقاومت بالا

کیفیت مهم‌ترین ویژگی است که باید درباره میلگردهای فولادی به آن توجه داشت. همین ویژگی، دلیل اصلی استقبال فروشندگان قطعات فولادی از عرضه میلگرد است. این قطعه فولادی در مشاغل ساختمانی نیز کاربردهای فراوانی دارد. البته میزان مقاومت میلگرد به کاربرد آن بستگی دارد. به عنوان مثال، میلگردهای آجدار که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند باید مقاومت بیشتری نسبت به میلگردهای ساده که برای مثال در صنعت اتومبیل‌سازی به کار می‌رود، داشته باشند.

سازگاری، انقباض و انبساط، یک مزیت میلگرد ساده نسبت به دیگر مواد اولیه

میلگرد باید سازگار با روش‌های مختلفی باشد که به کار می‌رود. پیش از این، سازگاری میلگرد با شرایط مختلف دغدغه اصلی خریداران نبود، اما با گذشت زمان و اثبات شکننده بودن مواد دیگر در طول زمان، اهمیت این مزیت میلگرد ساده صنعتی مشخص شد.

خصوصیت دوام میلگرد آجدار هم به ویژه در مناطق زلزله‌خیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. برای اینکه بنای ساخته شده استحکام بیشتری داشته باشد، باید میلگرد سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی باشد. برای انتخاب میلگرد باید به استفاده‌ای که از آن می‌شود و شرایط آب و هوایی محل مورد نظر توجه داشت.

میزان ضخامت میلگرد ساده

ضخامت میلگرد ساده را شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آن دانست. این ویژگی تأثیری مستقیم بر فروش میلگرد دارد. زمانی که قصد انتخاب میلگرد را دارید، باید علاوه بر شرایط مختلف به کارگیری آن، به میزان ضخامت آن نیز توجه کنید.

میلگردهایی که ضخامت بیشتری دارند برای ساخت‌وساز و ساختمان‌سازی به کار می‌روند، در حالی که از میلگردهای ساده با ضخامت کمتر در صنعت اتومبیل‌سازی و سایر صنایع سبک استفاده می‌شود. با توجه به این موارد، میزان ضخامت میلگرد ممکن است از ۶ تا ۶۰ میلی‌متر متفاوت باشد.

میزان انعطاف‌پذیری میلگرد

به طور کلی، قطعات فولادی به دلیل ویژگی‌های انطباق و انعطاف‌پذیری مورد توجه قرار می‌گیرند. این ویژگی فولاد موجب شده تا به کار بردن آن در صنایع مختلف به سادگی انجام شود. هر چه قابلیت انعطاف‌پذیری فولاد بیشتر باشد، برش و شکل دادن آن راحت‌تر است.

در هر صورت، انعطاف‌پذیری بالای فولاد تأثیر مستقیمی بر کیفیت آن دارد و باعث برتری آن نسبت به سایر مواد می‌شود. با وجود این، در انتخاب میلگردهای فولادی باید به کاربرد نهایی آن توجه کرده و میلگردها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

کاربرد نهایی میلگرد

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در انتخاب میلگرد در نظر گرفت، کاربرد نهایی آن است. کاربرد نهایی میلگرد می‌تواند ویژگی‌های مورد انتظار شما را تعیین کرده و مشخص کند که تا چه اندازه باید برای آن هزینه کنید. با آگاهی از ویژگی‌های مورد انتظارتان می‌توانید هزینه‌ای متناسب با آن پرداخته و از هزینه‌های اضافی بکاهید.

برای یافتن میلگردی که برای کاربرد شما مناسب است می‌توانید قبل از سفارش و خرید میلگرد ساده و انکر بولت با کارشناسان ما در آیین صنعت مشاوره کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد صنعتی و میلگرد آجدار با ما تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین