نکات مهم در خرید میلگرد ساده

نکات مهم در خرید میلگرد ساده

قطعات فولادی از جمله میلگرد، انکر بولت در زمره مهم‌ترین و ضروری‌ترین مصالح ساختمانی و صنعتی به شمار می‌روند. خرید میلگرد ساده نیز یکی از اصلی‌ترین مخارج مربوط به ساختمان‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان است.

اهمیت وجود میلگرد ساده در ساختمان، خاصیت کشسانی بهتر، مقاومت کششی بالا و قابلیت خمیدگی بالای این محصول است. البته پیش از خرید میلگرد ساده باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم خرید میلگرد ساده
نکات مهم در خرید میلگرد ساده

پیش از خرید میلگرد ساده باید با موضوعات مرتبط با آن و نکات مهم در این زمینه آشنایی پیدا کنید تا بتوانید تجربه خرید موفقی را پشت سر بگذارید. نکات مهمی که در زمینه خرید این محصولات فولادی باید به آن توجه داشته باشید، عبارت‌اند از:

1. درجه‌بندی نوارهای فولادی TMT

نوار فولادی TMT، که میلگرد ساده یکی از انواع آن است، به نوارهای فولادی گفته می‌شود که تغییر شکل پیدا کرده و در مقایسه با سایر نوارهای فولادی قابلیت خمیدگی بالاتری دارند. هر چه درجه‌بندی این فولادها بیشتر باشد استحکام آن نیز بالاتر است.

2. مقاومت در برابر زنگ‌ زدن

نکته دیگری که باید هنگام خرید میلگرد ساده به آن توجه داشته باشید، مقدار مقاومت آن در برابر زنگ‌ زدن است. این موضوع بر میزان استحکام ساختمان و عمر آن تأثیر مستقیم خواهد داشت. میلگرد و قطعات فولادی به کار رفته در ساختمان باید در برابر رطوبت و شرایط مختلف جوی مقاوم باشند.

3.قابلیت انعطاف میلگرد ساده

در صورتی که میلگرد ساده انعطاف لازم را نداشته باشد، دوام آن به مراتب کمتر خواهد بود. هنگام خرید میلگرد ساده باید به میزان انعطاف آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

انعطاف میلگرد ساده به عنوان یکی از مصالح فولادی اصلی به کار رفته در ساختمان اهمیت بسیاری دارد، چرا که میلگرد یکی از قطعات فولادی است که باید طی مدت زمانی طولانی و در صورت بروز حوادث مختلف، بار ساختمان را تحمل کند.

4.قابلیت کشسانی میلگرد ساده

همانند سایر قطعات فولادی، انعطاف‌پذیری میلگرد به معنای قابلیت افزایش طول عمر آن است. قابلیت کشسانی میلگرد ارتباط مستقیمی با مقرون به صرفه بودن آن دارد. هر چه این قابلیت میلگرد بالاتر برود، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی بیشتری خواهد شد. این موضوع در حمل و نقل میلگرد نیز تأثیر بسزایی دارد.

5.مقایسه عرضه‌کنندگان مختلف میلگرد ساده

برای انجام انتخاب مقرون به صرفه و خرید میلگرد ساده بهتر است که خدمات و محصولات دو یا چند شرکت عرضه‌کننده میلگرد را با یکدیگر مقایسه کنید.

ابتدا اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات دو یا چند شرکت مختلف را استخراج کرده، سپس به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازید. با انجام این کار هم از کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید اطمینان دارید و هم اینکه قیمتی که برای شما مقرون به صرفه‌تر است، می‌پردازید.

6.اطمینان یافتن از برند عرضه‌کننده میلگرد ساده

هنگام خرید میلگرد ساده همیشه به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت برند محصولی که قصد خرید آن را دارید و گواهینامه‌های مربوطه از قبیل گواهینامه ISO آن محصول بررسی شود.

محصولاتی که دارای این گواهینامه‌ها هستند دارای استانداردهای لازم بوده و اطمینان بالاتری را برای شما به همراه خواهند داشت. علاوه بر این، باید به میزان شهرت برند مورد نظر در بازار نیز توجه داشته باشید.

نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم در خرید مطمئن و مقرون به صرفه شما اهمیت بسیاری خواهد داشت و هنگام خرید میلگرد ساده بهتر است به آنها توجه داشته باشید.

علاقمندان میتوانند برای اطلاع از آخرین اخبار صنعت در بخش تماس با ما در خبرنامه آیین صنعت اقدام به ثبت نام نمایند.

برای اطلاع از قیمت و خرید میلگرد آجدار و ساده و همچنین انکر بولت به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت کارخانه و یا سفارش میلگرد صنعتی به بخش محصولات مراجعه فرمایید و از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید و با ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخگوی آنلاین