نکاتی برای خرید میلگرد ساده صنعتی و دیگر انواع میلگرد

نکاتی برای خرید میلگرد ساده صنعتی و دیگر انواع میلگرد

اگر در صنایعی فعال هستید که مواد اولیه آن مقاطع فولادی است و خرید میلگرد ساده یکی از اولین نیازهای شما برای تولید محصولات است، این نوشته حاوی نکاتی برای خرید میلگرد ساده صنعتی و دیگر مقاطع فولادی است.

شما به عنوان خریدار میلگرد باید این نکات را هنگام خرید به خاطر داشته باشید.

درباره میلگرد مدنظر تحقیق کنید

پیش از خرید هر محصولی از جمله برای خرید میلگرد صنعتی ابتدا لازم است در خصوص محصول و مشخصات و نوع کاربرد آن تحقیق کنید. هر میلگرد متناسب با کاربرد خاصی است. پس پیش از خرید، نیاز خود را بسنجید و نکات مهم در خرید میلگرد را در نظر بگیرید.

سایز میلگرد

قطر میلگردها با توجه به استانداردهای متفاوت در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد و معمولاً بین ۶ تا ۶۰ میلی‌متر متغیر است. طول معمول آن‌ها نیز ۱۲ متر است ولی برای قطرهای کمتر از ۱۰ میلی‌متر به صورت کلاف نیز تولید می‌شود.

میلگرد‎ها با سایزهای مختلف ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲ و… وجود دارند که هر کدام بنا بر کاربردشان استفاده می‌شوند.

مشاوره با کارشناسان فروش میلگرد

پس از انتخاب سایز و مشخصات میلگرد مورد نیاز خود، با کارشناسان فروش تولیدکنندگان معتبر میلگرد مشورت کنید. مشاوره شما را به سمت خرید هدفمند و مطمئن سوق دهد.

میزان نیاز خود را دقیق مشخص کنید

تناژ مورد نیاز خود را پیش از خرید مشخص کنید. اگر میزان نیاز شما ظرفیت محدودی داشته باشد، احتمالاً نمی‌توانید آن را مستقیم از کارخانه بخرید و لازم است به واسطه‌های فروش مراجعه کنید.

البته درمورد میلگرد ساده صنعتی احتمالاً ظرفیت خرید شما بالاست چون آن را برای مصارف صنعتی نیاز دارید.

استعلام قیمت پیش از خرید

برای تعیین قیمت میلگرد ساده صنعتی درست می‌توانید وبسایت‌های اعلام قیمت آهن‌آلات و مقاطع فولادی را چک کنید یا از عوامل فروش آهن‌آلات مختلف قیمت بگیرید.

مطمئن‌ترین و کمترین قیمت را می‌توانید از کارخانه‌های تولید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی بگیرید. مشخص است که با این روش واسطه‌های فروش کم می‌شوند و شما می‌توانید با کمترین قیمت محصولات مورد نیاز خود را بخرید.

مراحل خرید را به درستی انجام دهید

در مراحل خرید میلگرد هوشیار باشید. حتماً درخواست فاکتور کنید تا خرید شما شفاف پیش برود. پرداخت کامل را در زمان دریافت انجام دهید. درباره باربری و تحویل محصول از ابتدا توافق کنید. از وزن درست محصولاتی که دریافت می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که محصولات زنگ زده یا خارج از کیفیت توافق شده نباشند.

بسته‌‎بندی میلگرد‎ها

این مقاطع به صورت شاخه‎ای و کلاف بسته‎بندی می‌شوند. میلگرد‎های شاخه‎ای با طول تقریباً ۱۲ متر در بار‎های ۲ تا ۵ تنی بسته‎بندی می‌شوند.

میلگرد‎های کلاف بیشتر به دور یک قرقره پیچیده می‌شوند.

هنگام خرید میلگرد از کارخانه یا بنگاه‎های معتبر فروش آهن‌آلات، قطر اسمی میلگرد‎ها را که روی علامت شناسایی آن‎ها نوشته شده است، چک کنید. قطر میلگرد معادل با سطح مقطع میلگرد است.‌

کارخانه‌های مختلف در داخل ایران با کیفیت‌های متفاوت میلگرد تولید می‌کنند. شرکت نورد فولاد آیین صنعت میلگرد ساده صنعتی تولید می‌کند. تولیدکنندگان میلگرد صنعتی باید حد خاصی از کیفیت را در کار خود لحاظ کنند زیرا محصول آن‌ها به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود.

نکاتی برای خرید میلگرد ساده صنعتی را در این نوشته خواندید. در آیین صنعت از بهترین مواد اولیه برای تولید باکیفیت‌ترین محصول بهره گرفته می‌شود. قبل از خرید میلگرد و یا انکربولت می‌توانید با کارشناسان فروش ما هم مشورت کنید.

پاسخگوی آنلاین