آنچه احتمالاً درباره میلگرد ساده صنعتی نمی‌دانید

آنچه احتمالاً درباره میلگرد ساده صنعتی نمی‌دانید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم قیمت میلگرد ساده بسیار در صنایع مرتبط اثرگذار است چرا که میلگرد ساده صنعتی یکی از پرکاربردترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع میلگرد است. این نوع از میلگرد، در صنایع مختلف کاربرد دارد. خودروسازی یکی از مهم‌ترین این صنایع است. کشورهای بسیاری نیز این ابزار پرکاربرد را صادر می‌کنند. درباره میلگرد ساده صنعتی می‌توان گفت که دارای درجات مختلفی است و ضخامت آن متفاوت است.

میلگرد ساده صنعتی از دیرباز مورد استفاده صنعتگران و مهندسان قرار گرفته است. سالانه در نقاط مختلف جهان، حجم عظیمی از این ابزار فولادی ساخته شده و در ساخت اتومبیل‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، جاده‌ها، میادین ورزشی و… به کار می‌رود.

کاربرد میلگرد در بخش ساختمان‌سازی

میلگرد آجدار بیشتر در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد. گرچه بتن دوام بسیار بالایی دارد، اما این مقاومت تنها در برابر فشارهای مختلفی است که از بالا به آن وارد می‌شود.

بتن از مقاومت کششی لازم برای تحمل وزن سازه‌های مختلف برخوردار نیست. با استفاده از میلگردهای متفاوت از جمله میلگرد ساده یا میلگردهای آجدار در سایزهای مختلف، می‌توان این مقاومت کششی را در بتن و سازه‌های بتنی ایجاد کرد.

این میلگردها در درون بتن قرار داده می‌شوند تا نیروهای کششی را جذب کرده و بتن، برای مدتی طولانی، ثابت و ایمن بماند.

در این مطلب حقایقی جالب که احتمالاً درباره میلگرد نمی‌دانسته‌اید، گردآوری کرده‌ایم.

حقایقی جالب درباره میلگرد

۱. یا می‌دانستید در سال ۲۰۱۲، در ایالات متحده آمریکا، ۷.۳میلیون تن میلگرد مصرف شده است؟ اگر این حجم از فولاد در یک بلوک ریخته شود، قادر خواهیم بود مساحت یک زمین فوتبال با عمق ۵۱۸ فوت را پوشش دهیم.

۲. در گذشته برای ساخت میلگرد از مواد و مصالح جدید استفاده می‌شد، اما از دهه از ۱۹۶۰، میلگردها از فولادهای بازیافتی ساخته می‌شوند. امروزه، ۹۷درصد از مواد سازنده میلگردها را مواد بازیافتی تشکیل می‌دهند. این مواد بازیافتی معمولاً از اتومبیل‌های قدیمی، لوازم خانگی قدیمی و موادی از این قبیل به دست می‌آیند.

۳. در ایالات متحده آمریکا، میلگرد، اغلب با ذوب شدن فولاد‌های بازیافتی در کوره‌های مخصوص و سپس ریختن آن به سطل‌های آهنی بزرگ ساخته می‌شوند.

پس از آن، در حرارت بالا، به صورت میله‌های بزرگ درمی‌آیند. در مرحله بعد، میلگردها به صورت طولی بریده شده و سپس به بخش خنک‌کننده فرستاده می‌شوند. در آخرین مرحله نیز میلگردها به بخش اصلاح‌کننده رفته و در آنجا به طول و وزن مورد نظر برش می‌خورد.

۴. در برخی از مناطق جهان، از ریل‌های آهن که از دور خارج شده‌اند، به عنوان یکی از اجزای سازنده میلگرد استفاده می‌شود. این ریل‌های آهن قدیمی در کوره‌های مخصوص حرارت دیده و به صورت میلگرد ساده صنعتی و میلگردهای آجدار درمی‌آیند. فولادهای حاصل از این فرایند نیازی به ذوب شدن و برش خوردن ندارند.

۵. کشورهای ترکیه، اوکراین، اسپانیا و ایتالیا از مهم‌ترین صادرکنندگان میلگرد هستند. کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک در رده‌های بعدی قرار دارند.

۶. کشور چین یکی از بزرگ‌ترین سازندگان میلگرد است، اما با این وجود، صادرات کمتری نسبت به بقیه کشورها دارد. شاید مهم‌ترین دلیل آن را بتوان در استفاده بسیار این ابزار فولادی در داخل این کشور جست‌وجو کرد. در کشور چین، همه ساله سازه‌های عظیم و بی‌نظیری ساخته می‌شود.

برای خرید میلگرد ساده و انکر بولت و یا برای اطلاع از قیمت میلگرد ساده و میلگرد آجدار با ما در آیین صنعت تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین