با میلگردهای پرکاربرد در صنعت و ساختمان آشنا شویم

با میلگردهای پرکاربرد در صنعت و ساختمان آشنا شویم

در این مطلب آیین صنعت درباره میلگردهای پرکاربرد در صنعت و ساختمان و خصوصیات هر یک نکاتی کوتاه و خلاصه گردآوری کرده‌ایم.

 

میلگرد ساده صنعتی یا A1 از میلگردهای پرکاربرد در صنعت

این میلگردها که با نام میلگرد نرم، صاف یا بدون آج هم شناخته می‌شوند، با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی ۲۵درصد در زمان گسیختگی، در صنعت و به عنوان مواد اولیه به صورت بسیار گسترده استفاده می‌شوند.
میلگرد ساده صنعتی به عنوان میلگرد نرم شناخته می‌شود زیرا این میلگرد برای آهنگری و تغییر شکل و انجام عملیات جوشکاری روی آن بسیار مناسب است و به طور کلی به عنوان یک میلگرد داکتیل شناخته می‌شود.
آیین‌صنعت، شرکتی که هم‌اکنون در وبسایت آن این مطلب را می‌خوانید، تولیدکننده انواع میلگرد ساده صنعتی با کیفیتی بالاست. برای خرید میلگرد ساده هم می‌توانید به طور مستقیم به کارخانه این شرکت در شادآباد تهران مراجعه کنید و هم می‌توانید در هر جای کشور با ثبت سفارش از طریق همین وبسایت یا تماس تلفنی با همکاران ما میلگرد مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری فرمایید.
اگر به توضیحات و اطلاعات بیشتری درباره قیمت میلگرد صنعتی احتیاج دارید می‌توانید به جدول وزن میلگرد ساده در این وبسایت مراجعه کنید یا از طریق مشاوره تلفنی با کارشناسان آیین صنعت از قیمت‌های روز میلگرد آگاهی پیدا نمایید.

میلگرد نیمه‌سخت با آج ساده یا میلگرد A2

این نوع میلگرد با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی ۱۹درصد در زمان گسیختگی، میلگردی نیمه‌خشک یا ترد و نیمه‌نرم شناخته می‌شود که به صورت آجدار و عمدتاً با آج فنری‌شکل تولید می‌شود.
این میلگرد برای عملیات ساختمانی و مخصوصاً خاموت‌زنی مناسب است. انجام عملیات جوشکاری روی آن در صورت اجبار میسر است که البته توصیه می‌کنیم تا قدر امکان از جوشکاری آن پرهیز کنید.

میلگرد سخت با آج پیچیده یا میلگرد A3

این میلگرد با تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی ۱۴درصد در زمان گسیختگی میلگردی خشک و ترد، مناسب عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی است.
این محصول به صورت آجدار و عمدتاً با آج جناقی تولید می‌شود و اکیداً برای آهنگری و تغییر شکل‌های فراوان با زوایای تند مناسب نیست. برای این میلگرد به هیچ وجه عملیات جوشکاری مجاز نیست.

میلگرد سخت با آج پیچیده یا میلگرد A4

این نوع میلگرد آج دوکی شکل دارد. مطابق استاندارد شماره ۳۱۳۲ سازمان ملی استاندارد ایران، میلگرد A4 یا میلگردهای با آج ۵۲۰ و ۵۰۰ از نوع آجدار مرکب هستند.
آج‌های عرضی دوکی شکل در دو طرف آج طولی و به صورت چهار نیم‌مـارپیچ بـه شـکل هفت و هشت و با زاویه ۳۵درجه تا ۷۵ درجه است.
حداقل مقاومت کششی ۵۲۰ مگاپاسکال و شکل‌‌پذیری حداقل ۱۸درصد برای این گرید از میلگرد تعیین شده است.
استفاده از میلگرد A4 در ساخت انواع سازه‌های ساختمانی بتن آرمه، به جز دیوارهای برشی ویژه و قاب‌های خمشی ویژه، رایج است.

در وبلاگ آیین صنعت میتوانید مطالبی در خصوص نحوه تغییر شکل فولاد و تولید انواع میلگرد نظیر میلگرد ساده 10 بخوانید.

پاسخگوی آنلاین