میلگردهای ساده گرد چه کاربردهایی دارند؟

میلگردهای ساده گرد چه کاربردهایی دارند؟

میلگردهای ساده با سطح مقطع دایره اغلب در صنعت به کار می‌رود. این میلگردها کاربردهای صنعتی، زیرساختی و تجاری دارند. میلگردهای ساده در واقع میله‌های دایره‌ای شکل بدون شیار در اندازه‌های ثابت هستند.

میلگردی که تحت عنوان میلگرد ساده وجود دارد همانطور که گفتیم، فاقد آج است. این محصول سطح صیقلی دارد و دارای مصارف مختلفی است. این محصول از لحاظ استحکام، شکل ظاهری و کاربرد با میلگردهای آجدار تفاوت دارد. آرماتور ساده در حدود ۲۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع تنش تسلیم دارد.

گرید a4 از سال ۲۰۰۳ مورد مصرف زیادی در صنعت قرار گرفته است.

این نوع میلگرد کمتر در صنعت ساختمان به کار می‌رود اما می‌تواند در پایه‌ها، تیرها، دیوارها، تیغه دیوارها، رابط‌ها و بالابرها، اسلب‌ها، ستون‌ها، محصولات پیش‌ساخته و پایه‌های بتنی به کار رود.

این میلگردها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. در صورتی که به اندازه خاصی از این میلگردها نیاز دارید، لطفاً با کارشناسان ما در آیین صنعت برای خرید میلگرد ساده و اطلاع از قیمت آن تماس بگیرید.

تفاوت میلگردهای آجدار و میلگردهای ساده

میلگردهای آجدار از فولادی ساخته شده که سطح آن تغییر شکل داده شده است. این میلگردها به گونه‌ای طراحی شده که با افزایش پیوند بتن و فولاد، به کاهش لغزش میلگرد در هنگام نصب کمک می‌کنند.

کاربرد میلگردهای ساده در صنعت خودروسازی

در صنعت خودرو سازی از مواد متعددی برای ساخت خودرو استفاده می‌شود. مانند آهن، آلومینیوم، فولاد، پلاستیک، لاستیک، استیل، چرم، شیشه، مس، مواد نفتی و غیره.

اما فولاد قطعاً بیشترین ماده اولیه‌ای است که در ساخت خودرو استفاده می‌شود. فولاد استحکام و قدرت بالایی دارد و موجب سنگین شدن خودرو است. تقریباً در تمامی خودروهای موجود در بازار از این ماده استفاده می‌شود.

در خودروهای لوکس و مدرن از فولاد بیشتری استفاده می‌شود. مثلاً در خودروهای شاسی‌بلند حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم فولاد به کار می‌رود.

در خودروسازی از فولاد در ساخت قطعاتی مانند شاسی، ترمز، موتور، سیستم اگزوز، سقف خودرو، صفحات بدنه، ستون، در، سقف‌ها، استفاده می‌شود.

فولاد ارزان‌ترین فلزی است که در ساخت خودرو و قطعات مختلف آن به کار می‌رود و تعمیر آن هزینه چندانی ندارد.

کاربرد فولاد در قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی

از فولاد درساخت بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، ناخنک لودر، بیل، بیلچه‌های لودر، کفشک‌های بولدوزر و غیره استفاده می‌شود.

فولاد‌های ضدزنگ در صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی، فولاد ضدزنگ به اشکال و متعددی تولید می‌شود و هر کدام کاربردهای گوناگونی دارد.

اشکال مختلف فولادهای ضدزنگ

ورق نازک  (Sheet)

فویل (کاغذ فلزی)  (Foil)

تسمه  (Strip)

میلگرد (Bar)

نحوه عملکرد نوردکاران میلگرد

به طور کلی نوردکاران میلگرد ساده صنعتی به دو صورت فعالیت می‌کنند. خودشان صاحب شمش بوده و قیمت‌گذاری میلگرد به صورت مستقیم توسط خودشان صورت می‌گیرد.

قیمت کالا در این نوع فروش شفاف و مشخص است. صاحب کالا معمولاً حاشیه سود ویژه برای کانال‌های فروش خود در نظر می‌گیرد.

شخص دیگری صاحب شمش بوده و در واقع به صورت حق‌العمل‌کاری برای صاحب شمش میلگرد تولید می‌کنند و قیمت‌گذاری توسط خودشان صورت نمی‌گیرد .

در بازار به صورت متعارف این طور روال است که این اشخاص کالای نورد شده خود را حداقل در سبدهای ۲۲۰ تنی به واسطه‌ها فروخته و واسطه‌ها تک‌فروشی می‌کنند.

برخی از تعاریف قراردادی

گروه ذوبی‌ها

تولید‌کنندگان انواع شمش فولادی (کالای فولادی نیمه ساخته شده)

ورودی: سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، قراضه و برخی دیگر از مواد اولیه.

خروجی: کالای فولادی نیمه ساخته شده از قبیل بیلت، بلوم و اسلب.

گروه نوردی‌ها

تولیدکنندگان محصولات نهایی طویل فولادی از قبیل میلگرد، تیرآهن و ناودانی و نبشی

ورودی :بیلت، بلوم

خروجی: میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی و … .

برای اطلاع از قیمت میلگرد ساده و انکر بولت با ما تماس بگیرید.

پاسخگوی آنلاین