موارد مصرف میلگرد ساده

موارد مصرف میلگرد ساده

پروفیل‌های مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، میلگرد نام دارد. میلگرد یک نوع پروفیل با سطح مقطع دایره‌ای است که به ‌طور معمول با فولاد ساخته می‌شود. ساخت این پروفیل تحت دو مدل ساده و آجدار صورت می‌گیرد. میلگردهای ساده یا میلگردهای نرم با نام A1 و میلگردهای آجدار بر حسب شکل آج خود با عناوین A2، A3 و A4 شناخته می‌شوند. بنابراین، تنوع تولید این محصول بسیار بالا است و موارد مصرف میلگرد ساده زیاد در صنعت بسیار است. در ادامه مطلب، قصد معرفی کامل میلگرد ساده و کاربردهای آن در صنایع را داریم. اگر می‌خواهید با موارد مصرف میلگرد ساده آشنا شوید، با ما همراه باشید.

میلگرد ساده چیست؟

میلگرد ساده فاقد هرگونه آج یا برآمدگی است و سطحی صاف و یکنواخت دارد. به این ترتیب، میلگردهای بدون آج در دسته میلگردهای ساده قرار می‌گیرند. این میلگردها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند؛ به همین خاطر، معمولا در پروژه‌های صنعتی به کار گرفته می‌شوند و موارد مصرف میلگرد ساده در صنعت قابل توجه است. نقش میلگردهای ساده در صنعت بسیار مهم و کلیدی است؛ به همین جهت، برای صنعتگران بالا بودن سطح کیفی و مقاومت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به علاوه، این میلگردهای صنعتی، از نظر اندازه نیز انواع مختلفی دارند و با طول و قطر متفاوتی تولید می‌شوند.

ویژگی های میلگرد ساده

در قسمت زیر، ویژگی‌ها و مشخصات میلگردهای ساده آورده شده است:

 

موارد مصرف میلگرد ساده آیین صنعت

مراحل ساخت میلگرد ساده

نحوه تولید میلگرد ساده بر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آن تأثیر زیادی می‌گذارد؛ به همین خاطر، تولید حرفه‌ای این محصول فولادی اهمیت بسیاری دارد. بدیهی است، هرچقدر مراحل ساخت آن با حساسیت و دقت بیشتری طی شود، کیفیت میلگردهای ساده نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد. بنابراین دقت در تولید، یکی از آیتم‌های موفقیت‌آمیز بودن تولید اصولی و استاندارد میلگرد ساده است. همان‌طور که اشاره شد، برای تولید میلگردهای ساده از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود. به منظور تبدیل شمش‌های فولادی به میلگردهای ساده نیز بایستی مراحل زیر را یکی پس از دیگری طی کرد. این مراحل عبارتند از:

 

موارد مصرف میلگرد ساده

موارد مصرف میلگرد ساده بیشتر محدود به مصارف صنعتی می‌شود تا ساختمان‌سازی! از میلگرد ساده به‌ طور گسترده‌ای در ساخت خاموت استفاده می‌کنند. از صنایع وابسته به میلگرد ساده نیز می‌توان به صنعت پیچ و مهره سازی، صنعت قطعه‌سازی، صنعت ساخت بولت، انکربولت و… اشاره کرد. از آنجایی ‌که میلگردهای ساده به خوبی شکل می‌گیرند و قابلیت فرم‌پذیری مطلوبی دارند، تولیدکنندگان از آن‌ها در ساخت قطعات مختلف استفاده می‌کنند. از این ‌رو، قطعاتی مانند قطعات تجهیزات صنعتی و قطعات خودروهای سواری و سنگین با میلگردهای ساده ساخته می‌شوند.

همچنین، این انعطاف‌پذیری مناسب، باعث راه‌یابی آن به کارخانجات و تولیدی‌های پیچ و مهره سازی، مفتول‌سازی و اتصالات مختلف آهنی شده است. به این ترتیب، بسیاری از پیچ‌ها و مهره‌های موجود در بازار توسط میلگردهای ساده ساخته شده‌اند و پیچ و مهره از موارد مصرف میلگرد ساده است. میلگردهای ساده در ساخت پیچ‌های بزرگ که به بولت معروف هستند هم کارایی دارند. حتی لولای درب‌های ضد سرقت نیز توسط این میلگردها ساخته می‌شود. بنابراین، موارد مصرف میلگردهای ساده در صنایع بسیار مهم و متنوع است؛ به صورتی که به عنوان یکی از مواد صنعتی مهم محسوب می‌شود.

خرید میلگرد ساده مرغوب با قیمت مناسب

برای خرید میلگرد ساده مرغوب با قیمت مناسب بایستی به تولیدکننده اصلی آن رجوع کنید. به عبارتی، خرید از تولیدکننده، یک خرید بدون واسطه و مقرون به صرفه محسوب می‌شود و از همه نظر، به نفع مشتریان است. از طرفی، برای خرید میلگرد ساده باکیفیت بایستی به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته، توجه به جنس میلگرد است. اکثر میلگردهای تولیدشده از جنس فولاد هستند؛ اما احتمال تولید آن‌ها با سایر متریال موجود در تولیدی‌ها وجود دارد. برای اینکه میلگرد از سطح کیفی و استحکام لازم برخوردار باشد، بهتر است مدل فولادی آن را انتخاب کنید.

دومین نکته، نحوه ثبت سفارش میلگرد است. اگر می‌خواهید خرید مقرون‌ به صرفه‌ای داشته باشید، بایستی سفارش خود را به صورت کیلویی ثبت کنید. قطعاً خرید کیلویی میلگرد ساده، بهتر از خرید شاخه‌ای آن است. همچنین، به طول و قطر آن نیز توجه داشته باشید و سعی کنید، میلگردی را سفارش دهید که با اهداف کاری شما همخوانی دارد. با توجه به همین نکات ساده می‌توانید خرید رضایت‌بخشی را برای خود رقم بزنید و باعث افزایش قابل ‌توجه کیفیت کار خود شوید.

جمع بندی

میلگرد ساده یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مقاطع فولادی تولیدشده در جهان است که کاربردهای بسیار مهمی در صنایع دارد. این میلگرد دارای ظاهری ساده، صاف و فاقد هر نوع برآمدگی و آج است. از مشخصات آن نیز می‌توان به برخورداری از مقاومت کششی بالا، انعطاف‌پذیری عالی و فرم‌پذیری مطلوب اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث استفاده گسترده از آن در صنایع قطعه‌سازی، پیچ و مهره سازی، ساخت پین‌های صنعتی و بولت‌های مختلف و… شده است. بنابراین، موارد مصرف میلگرد ساده بسیار متنوع، مهم و تعیین‌کننده هستند. شرکت‌های تولیدی مختلفی نیز در حال تولید و عرضه میلگردهای ساده صنعتی هستند که یکی از آن‌ها، شرکت آیین صنعت است. مجموعه نورد فولاد آیین صنعت با تجربه بالای خود، انواع میلگرد ساده باکیفیت را در ایران تولید می‌کند.

جهت سفارش انواع میلگرد صنعتی و میلگرد آجدار با همکاران ما در آیین صنعت همراه باشید.

پاسخگوی آنلاین