قیمت میلگرد نوردی

قیمت میلگرد نوردی

میلگرد نوردی به میلگردهایی گفته می‌شود که آن‌ها را با روش نورد می‌سازند. در فرآیند نورد، فلزات به فرم مدنظر تولیدکننده تبدیل می‌شوند. نورد یک دستگاه صنعتی است که چندین غلتک دارد. فلزات با عبور از این غلتک‌ها تغییر شکل می‌دهند و به مقاطع فلزی مورد نیاز صنایع مانند میلگرد تبدیل می‌شوند. در واقع، روش تولید میلگرد بر خاصیت فیزیکی و مکانیکی آن تأثیر زیادی می‌گذارد؛ به همین خاطر، ساخت آن با فرآیندهایی مانند نورد اهمیت زیادی دارد.

میلگرد نوردی چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، میلگرد نوردی به کلیه میلگردهای ساخته‌شده با فرآیند نورد گفته می‌شود. اصولاً، محصولاتی که توسط فرآیند نورد ساخته می‌شوند از کیفیت و مقاومت قابل ‌توجهی برخوردار هستند. بر همین اساس، میلگردهای نوردی نیز دارای سطح کیفی بالایی هستند و می‌توان با خیالی آسوده از آن‌ها در پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی و صنعتی استفاده کرد. به‌ طور کلی، میلگرد نوردی یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی و صنعتی است که جهت افزایش مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول فلزی با دریافت فشار کششی تحمیل‌شده به بتن، مانع از تخریب آن می‌شود که در نتیجه، مقاومت ساخت‌وساز به ‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. ضمن اینکه میلگرد نیز انواع مختلفی دارد که باید یکی از آن‌ها را با توجه به ماهیت پروژه خود انتخاب کرد. از انواع میلگرد می‌توان میلگردهای A1، A2، A3 و A4 را نام برد. میلگرد A1 از نوع بدون آج است و سطح صافی دارد؛ اما سه مورد دیگر جزو میلگردهای آجدار هستند. مقاوم‌ترین آن‌ها نیز میلگرد آجدار A4 است.

پروسه تولید میلگرد نوردی

پروسه تولید میلگرد نوردی

میلگرد در پروسه نورد، تحت دو مدل سرد و گرم ساخته می‌شود. در فرآیند نورد سرد، عملیات لازم جهت ساخت میلگرد در دمای پایین صورت می‌گیرد. در واقع، فولاد در روش نورد سرد با فشار زیاد تبدیل به میلگرد می‌شود؛ به همین دلیل، استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. از طرفی، تبدیل فولاد به میلگرد با فشار زیاد به مراحل متعددی نیاز دارد و معمولاً برای آن از غلتک‌های زیادی استفاده می‌شود. این عملیات طولانی باعث ساخت میلگردهای درجه‌یک با مقاومت بی‌نظیر و ظاهر زیبا می‌شود.

در فرآیند نورد گرم نیز فولاد مابین دو غلتک و در دمای بسیار بالایی (800 الی 1200 درجه سانتی‌گراد) قرار می‌گیرد. این شرایط باعث شکل گرفتن عالی فولاد می‌شود. سپس محصول در همان دما می‌ماند و سرد و منقبض می‌شود تا بتوان آن را برش زد و مورد استفاده قرار داد. به ‌طور کلی، استحکام و توان این محصول نیز بالاست؛ اما مقاومت آن در مقایسه با میلگردهای ساخته‌شده با نورد سرد کمتر است. به همین دلیل، قیمت میلگرد نوردی گرم نسبت به محصولات نورد سرد کمتر است.

کاربردهای میلگرد نوردی در صنایع

اصلی‌ترین کاربرد میلگرد نوردی مربوط به بخش ساختمان‌سازی است. سازندگان ساختمان با بهره‌گیری از مقاطع فولادی باکیفیت مانند میلگردهای نوردی، بر مقاومت سازه خود می‌افزایند و باعث افزایش ایمنی آن‌ها می‌شوند. این محصول علاوه بر صنعت ساختمان‌سازی در حوزه‌های مهم دیگری نیز به کار گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروسازی، ماشین‌آلات صنعتی، جوشکاری، تولید قطعات و سازه‌های مهم مانند سیم‌خاردار، سیم‌بکسل و… اشاره کرد. به این ‌ترتیب، میلگردهای نوردی یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع هستند که کیفیت آن‌ها برای صنعتگران اهمیت زیادی دارد.

کاربرد میلگرد نوردی

قیمت میلگرد نوردی در بازار ایران

قیمت میلگرد نوردی در بازار ایران، همچون سایر آهن‌آلات تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی متعددی قرار می‌گیرد. از جمله این عوامل می‌توان به قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا در بازار، تورم جهانی، نوسانات ارزی، تغییرات فصول، سیاست‌های کشور و… اشاره کرد. هر یک از این عوامل به‌تنهایی می‌توانند نوسان شدیدی بر قیمت مقاطع فولادی مانند میلگرد نوردی تحمیل کنند. برای مثال، قیمت میلگرد نوردی با افزایش عرضه دچار رکود و کاهش قیمت می‌شود و بالعکس. کاهش عرضه محصول در بازار زمینه افزایش قیمت آن را فراهم می‌کند.

حتی هزینه‌های حمل و نقل نیز بر قیمت مقاطع فولادی تأثیر می‌گذارد. به عبارت بهتر، با افزایش قیمت سوخت، هزینه حمل‌ و نقل نیز افزایش می‌یابد و از آنجایی‌که میلگردها معمولاً در مقدار بالا خریداری می‌شوند و آن‌ها را با کامیون یا کشتی جابه‌جا می‌کنند، هرگونه تغییر در هزینه حمل و نقل بر قیمت تمام‌شده آن تأثیر می‌گذارد. انتخاب شما نیز بر قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است. میلگردها در اشکال، وزن، اندازه و مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها با توجه به نحوه تولیدش قیمت‌گذاری شده است.

سفارش میلگرد باکیفیت در تناژ بالا

قبل از سفارش میلگرد بایستی به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته، استاندارد بودن وزن میلگرد است. شما باید به وزن و سایز میلگرد توجه کنید. به طور کلی، استاندارد میلگرد در هر کشوری متفاوت است. این استاندارد در کشور ما تا حد زیادی مطابق استاندارد روسی بوده و شامل 3 دسته به نام‌های A1، A2 و A3 است که در قسمت‌های قبل نیز به آن‌ها اشاره شد.

همچنین، میلگردها از نظر سایزبندی نیز شامل سایزهای 14، 16، 18، 20، 22، 24 و… هستند که خریدار بایستی با در نظر گرفتن کاربرد هر یک و انتظار خود از آن‌ها، دست به انتخاب بزند. بدیهی‌ست که قیمت میلگرد نوردی در هر یک از این سایزها متفاوت از دیگری است. نکته بعدی نیز توجه به شرکت سازنده میلگرد است. خوشبختانه، کشور ما در زمینه تولید میلگرد به خودکفایی رسیده است و توانایی بالایی در تولید انواع میلگرد درجه‌ یک دارد.

سفارش میلگرد باکیفیت در تناژ بالا

سخن پایانی

میلگردهایی که به روش نورد ساخته شده‌اند از بهترین و باکیفیت‌ترین میلگردهای بازار هستند. قیمت میلگرد نوردی نیز با توجه به کاربری ساده و کیفیت بی‌نظیر آن، در سطح معقولی قرار دارد که البته عواملی همچون نرخ ارز و تورم باعث کاهش یا افزایش قیمت آن در بازه‌های زمانی مختلف می‌شوند. این میلگردها توسط شرکت آیین صنعت، طبق استانداردهای تعریف‌شده این صنعت، طراحی و تولید می‌شوند؛ به همین خاطر، تمام آن‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و با ضمانت کیفیت به فروش می‌رسند. بنابراین، استاندارد کیفیت در فرآیند تولید یکایک میلگردهای نوردی لحاظ شده است و آن‌ها بعد از طی کردن فرآیند نظارت و ارزیابی دقیق، وارد مرحله پخش گسترده در کشور می‌شوند. به این ترتیب، محصولات آیین صنعت بعد از فاز کنترل کیفیت، وارد فاز تضمین کیفیت می‌شوند.

جهت دریافت مشاوره و خرید انواع انکربولت و میلگرد با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین