شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی

شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی

ابزارهای مختلفی در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، انکر بولت (Anchor Bolt) است. این ابزار جهت اتصال میان عناصر سازه‌ای به‌کار گرفته می‌شود. انکر بولت انواع مختلفی دارد؛ به همین خاطر، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. عوامل دیگری نیز علاوه بر نوع انکر بولت بر قیمت آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اثر می‌گذارد که در این مطلب، قصد بررسی آن‌ها را داریم. جهت آشنایی با شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی، ادامه مطلب را از دست ندهید.

کاربردهای انکر بولت در ساختمان سازی

از انواع انکر بولت می‌توان به انکر بولت مکانیکی و شیمیایی اشاره کرد که هر دو آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی کارایی دارند. حال اینکه انکر بولت دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چه کاربردهایی دارد را در قسمت زیر شرح داده‌ایم:

قیمت انکر بولت ساختمانی آیین صنعت

شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی

شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی در قسمت زیر آورده شده است:

کارخانه‌های تولیدکننده انکر بولت بنا بر نحوه تولید و سیاست‌های خود، یک قیمت برای محصولاتشان در نظر می‌گیرند؛ به همین دلیل، قیمت انکر بولت برندهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. از سوی دیگر، با خرید مستقیم انکر بولت از کارخانه می‌توان آن را با قیمت واقعی خریداری کرد. این نحوه خرید به دلیل عدم وجود واسطه و دلال به نفع خریداران است. البته خرید انکر بولت از کارخانه معمولا به شکل عمده امکان‌پذیر است؛ بنابراین، اگر مصارف زیادی دارید، بهتر است انکر بولت را به صورت فله‌ای خریداری کنید.

انکر بولت در جنس‌هایی مانند فولاد یا استنلس استیل، پلاستیک و… ساخته می‌شود. انکر بولت مخصوص ساختمان از جنس فولاد یا آهن است. انکر بولت‌های فولادی قیمت بیشتری دارند و خیلی خوب می‌توانند ایمنی سازه را افزایش دهند. از طرفی، متریال انکر بولت‌های فولادی شبیه به یکدیگر نیستند و تفاوت‌هایی با هم دارند. از متریال به‌کاررفته در انواع انکر بولت فولادی می‌توان به فولاد کم‌کربن، فولاد با کربن متوسط و فولاد پرکربن اشاره کرد. جنس و متریال مورد استفاده در انکر بولت تا حد زیادی تعیین‌کننده قیمت نهایی آن است.

شکل ظاهری انکر بولت‌های ساختمانی با یکدیگر فرق می‌کند. برای مثال، برخی از آن‌ها، L شکل هستند و برخی دیگری شبیه J ساخته شده‌اند. انکر بولت یا پیچ دو سر رزوه نیز که به استادبولت معروف است، کاربردهای ویژه‌ای در ساختمان‌سازی دارد. این انکر بولت در زمینه اتصال شیرآلات و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ طور کلی، مدل L شکل انکر بولت بیشترین کاربرد را دارد و استفاده از آن بسیار رایج است. هر کدام از این انکر بولت‌ها بنا بر هزینه طراحی و تولید خود قیمت‌گذاری شده‌اند.

اندازه و وزن انکر بولت‌های ساختمانی بر اساس استاندارد ساخت آن‌ها تعیین می‌شود. به‌ عنوان ‌مثال، محصولات ساخته‌شده طبق استاندارد آمریکایی ASTM دارای سایز 1 الی 4 اینچ هستند. برخی از تولیدکنندگان نیز با استفاده از میلگرد ساده اقدام به ساخت انکر بولت ساختمانی می‌کنند و سپس، آن‌ها را در اندازه‌های مختلف برش می‌زنند. بدیهی ا‌ست انکر بولت‌هایی که بزرگتر و سنگین‌تر هستند، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

قیمت انکربولت ساختمانی آیین صنعت

فروش انکر بولت با قیمت مناسب به سراسر کشور

فروش انکر بولت با قیمت کارخانه توسط شرکت آیین صنعت در حال انجام است. شرکت نورد فولاد آیین صنعت در زمینه طراحی و ساخت انواع میلگرد ساده، میلگرد آجدار و انکر بولت فعالیت می‌کند. تمام محصولات شرکت طبق استانداردهای بین‌المللی معتبر ساخته شده‌اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. تجار و ساختمان‌سازان محترم کشور می‌توانند سفارش انکر بولت مورد نظر خود را به شکل مستقیم و بدون واسطه به واحد فروش مجموعه منتقل کنند و محصول را بعد از زمان کوتاهی تحویل بگیرند.

جمع بندی

انکر بولت یکی از ابزارهای مهم در ساختمان‌سازی است که در زمینه‌های مختلفی نظیر نصب سقف کاذب، نصب صفحات آهنی آسانسور، نصب نمای فلزی، داربست‌بندی، لوله‌کشی و ساخت پانل‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص‌های مختلفی نیز بر قیمت انکر بولت ساختمانی اثر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنس، شکل ظاهری، اندازه و وزن آن اشاره کرد. البته علاوه بر این شاخص های تعیین کننده قیمت انکر بولت ساختمانی مسائل دیگری نیز همچون هزینه تولید و دستمزد نیروهای کاری و استراتژی‌های تولیدکننده وجود دارد که بر قیمت آن اثر زیادی می‌گذارد. در کل، قیمت انکر بولت ساخت ایران به دلیل در دسترس بودن فولاد در رنج مناسبی قرار دارد.

پاسخگوی آنلاین