صنایع وابسته به میلگرد ساده

صنایع وابسته به میلگرد ساده

پیش از بررسی صنایع وابسته به میلگرد ساده اشاره کنیم که مقاطع فولادی مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، میلگرد نام دارد. میلگرد در یک دسته‌بندی کلی به دو مدل ساده و آجدار تقسیم می‌شود. میلگرد ساده همان‌طور که از نامش پیداست، سطحی صاف، ساده و بدون آج دارد؛ اما میلگرد آجدار دارای برآمدگی‌ها یا دندانه‌هایی بر روی سطح خود است. ضمناً، مدل آجدار بیشتر از ساده در صنعت ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شود. میلگردهای ساده نیز در چندین صنعت مهم، مورد استفاده تولیدکنندگان قرار می‌گیرند که در ادامه به این صنایع اشاره کرده‌ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره صنایع وابسته به میلگرد ساده، ادامه مطلب را از دست ندهید.

میلگرد ساده چیست؟

میلگرد ساده طبق استاندارد گذشته به میلگرد A1 و طبق استاندارد جدید به میلگرد 240 معروف است. این میلگرد طویل، دارای قطری متغیر بوده و به دلیل برخورداری از سطح مقطع گرد و بدون برآمدگی به نام میلگرد ساده معروف شده است. به بیانی ساده‌تر، میلگردهایی که آج نداشته باشند، در دسته میلگردهای ساده قرار می‌گیرند. با استفاده از میلگردهای ساده می‌توان مقاومت کششی بتن را تا حد زیادی افزایش داد. بنابراین، صنایع وابسته به میلگرد ساده بیشمارند و بسیاری از صنایع مهم مانند ساختمان‌سازی و صنعت ساخت پیچ و مهره، جهت افزایش استقامت محصولات خود از میلگرد ساده استفاده می‌کنند.

مشخصات میلگردهای ساده

قبل از خرید میلگرد ساده (Buy simple rebar) بهتر است با ویژگی‌ها و مشخصات آن آشنا شوید تا خرید امن و درستی را با توجه به پروژه خود رقم بزنید. در قسمت زیر، ویژگی‌های ظاهری و فنی این محصول را برشمرده‌ایم:

 

آشنایی با صنایع وابسته به میلگرد ساده

آشنایی با صنایع وابسته به میلگرد ساده

میلگردهای ساده مانند لوله داربستی به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، در بخش‌های مختلف صنعت و صنایع وابسته به میلگرد ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمت زیر، با تعدادی از این صنایع آشنا می‌شویم:

میلگردهای ساده به ‌طور گسترده‌ای در زمینه تراش‌کاری، جوشکاری، ریخته‌گری و رزوه مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد آن‌ها مربوط به همین قطعه‌سازی می‌شود. قطعه‌سازی شامل کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی است که در حوزه ساخت قطعات تجهیزات کشاورزی، قطعات ماشین‌های سواری و سنگین، قطعات دستگاه‌های صنعتی، تجهیزات سوخت‌رسانی، قطعات وسایل انتقال قدرت و… کار می‌کنند. این کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی جهت ادامه چرخه تولید خود به میلگردهای ساده وابسته هستند.

پیچ و مهره سازی از مهم‌ترین صنایع وابسته به میلگرد ساده است چرا که همان‌طور که اشاره شد، میلگردهای ساده دارای خاصیت فرم‌پذیری و انعطاف‌پذیری ‌بالایی هستند و خیلی خوب تراش می‌خورند؛ به همین دلیل، از آن‌ها در صنعت پیچ و مهره سازی استفاده می‌شود. این انعطاف‌پذیری بالای میلگردهای ساده نیز باعث شده است که برخی از افراد به آن‌ها میلگرد نرم بگویند. به این ترتیب، کارخانجات و تولیدی‌هایی که در زمینه ساخت انواع پیچ و مهره، پیچ و پرچ، میخ و مفتول‌های مختلف فعالیت می‌کنند، از خریداران اصلی میلگرد ساده به حساب می‌آیند. بنابراین، می‌توان گفت که میلگردهای ساده یکی از اصلی‌ترین مواد پایه‌ای مورد استفاده در صنایع پیچ و مهره سازی هستند.

صنایع ساخت لولای درب‌های ورودی و ضد سرقت، یکی دیگر از صنایع وابسته به میلگرد ساده است. تولیدکنندگان فعال در زمینه ساخت لولا برای درب‌های ضد سرقت از میلگردهایی با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌کنند. در واقع، استحکام و مقاومت بالای میلگردهای ساده، زمینه استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعت را فراهم کرده است.

میلگردهای ساده در زمینه ساخت بولت، رول‌بولت و انکربولت به کار گرفته می‌شوند.انکر بولت همان پیچ‌های بزرگی است که در ساخت ماشین‌آلات صنعتی به منظور اتصال میان قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، از بولت در صنعت ساختمان‌سازی جهت اتصالات قوی میان صفحه زیر ستون و فونداسیون بهره می‌گیرند. رول‌بولت نیز یکی دیگر از ابزارهای مهم صنعتی است که با کمک آن، وسایل سنگین بیمارستانی به کف محیط متصل می‌شوند. از سایر موارد استفاده از رول‌بولت می‌توان به نصب پارتیشن و سقف‌های کاذب اشاره کرد. از پین‌ها نیز در صنایع مرتبط با ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی جهت اتصالات مستحکم و قوی استفاده می‌کنند.

خرید میلگرد ساده آیین صنعت با بهترین قیمت

خرید میلگرد ساده با بهترین قیمت

مطمئن‌ترین راه برای خرید میلگرد ساده با بهترین قیمت، مراجعه به تولیدکننده آن است. به بیانی دیگر، با خرید مستقیم و بدون واسطه میلگرد ساده از تولیدکننده، می‌توان آن را با بهترین قیمت ممکن خریداری کرد. به ‌طور کلی، خرید متریال ارزان‌قیمت بر هزینه تکمیل کل پروژه تأثیر می‌گذارد و کار را در عین باکیفیت بودن با هزینه مناسبی به اتمام می‌رساند. ضمناً، در زمان خرید میلگرد ساده بایستی به نکات متعددی توجه داشت. از این نکات می‌توان به جنس، طول، قطر و سطح کیفی آن اشاره کرد. اندازه میلگرد ساده را باید با توجه به ماهیت کاربری آن و نوع پروژه خود انتخاب کنید تا در نهایت، بهترین بهره‌وری را از این محصول داشته باشید.

جمع بندی

میلگرد ساده یکی از محصولاتی است که کار مقاوم‌سازی را به خوبی انجام می‌دهد. این میلگرد مقاوم و منعطف‌پذیر دارای سطحی صاف و بدون برآمدگی است و از آن می‌توان در صنایعی نظیر قطعه‌سازی، پیچ و مهره سازی، صنایع ساخت لولا و پین‌های صنعتی و… استفاده کرد. بنابراین، میلگردهای ساده، کاربردهای مهم و گسترده‌ای در صنایع وابسته به میلگرد ساده دارند. در موقع انتخاب میلگرد ساده نیز بایستی به مواردی مانند جنس میلگرد، طول و قطر آن توجه کرد. برند تولیدکننده میلگرد نیز بر سطح کیفی و قیمت آن تأثیر زیادی می‌گذارد. یکی از برندهای معروف ایرانی، برند آیین صنعت نام دارد. شرکت نورد فولاد آیین صنعت، فعالیت خود را از سال 1383 در زمینه ساخت حرفه‌ای میلگردهای ساده صنعتی شروع کرد و تا به امروز موفق به تولید و ارائه محصولات باکیفیتی شده است.

پاسخگوی آنلاین