ساخت میلگرد ساده صنعتی

ساخت میلگرد ساده صنعتی

امروزه اهمیت ساخت میلگرد ساده صنعتی در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف بیش از پیش مورد توجه صاحبان صنایع و کارشناسان ساخت‌وساز قرار گرفته است. همه جا صحبت از کاربرد این نوع از میلگرد برای مقاوم‌سازی بناها و ساختمان‌های مختلف است. کارشناسان صنعتی و ساختمان‌سازی میلگرد ساده صنعتی را ابزاری ساده و در عین حال مقرون به صرفه برای افزایش مقاومت مصالحی مانند بتن می‌دانند. در تمام سازه‌های بتنی از میلگردها برای افزایش مقاومت سازه استفاده می‌شود. اما پرسشی که ممکن است برایتان مطرح شود، این است که میلگرد ساده صنعتی چیست و دارای چه ویژگی‌هایی است؟ و یا این میلگرد چگونه ساخته می‌شود؟ ویژگی‌های موثر در قیمت میلگرد ساده چیست؟ در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به سؤالاتی از این قبیل پاسخ دهیم.

ویژگی‌های میلگرد ساده صنعتی

در صنایع و ساختمان‌سازی، به میلگردهایی که فاقد آج هستند، میلگرد ساده صنعتی گفته می‌شود. از آنجایی که بتن مقاومت کششی کافی را برای استفاده در ساختمان ندارد، میلگرد صنعتی برای جبران مقاومت کششی بتن و شکل دادن به آن، به کار می‌رود. این ابزار فولادی، تضمین‌کننده مقاومت و افزایش عمر ساختمان است. بدون وجود میلگرد صنعتی و یا انواع مختلف میلگرد متناسب با ساختمان‌های مختلف، انقباض و انبساط‌های طبیعی بتن که بر اثر تغییرات دما ایجاد می‌شوند، باعث تضعیف آن شده و در نهایت، در درازمدت ساختمان بتنی فرو می‌ریزد.

ساخت میلگرد ساده صنعتی با استفاده از شمش‌های فولادی صورت میگیرد. اندازه قطر هر میلگرد معیاری برای تمایز آن از سایر انواع میلگردهاست. اغلب، میلگردهای ساده صنعتی دارای یک برگه شناسایی هستند که در آن مشخصات محصول و مواد به کار رفته در آن، درج شده است. این نوع میلگردها در صنایع و ساخت‌وساز کاربرد دارند.

مراحل تولید میلگرد صنعتی

برای تولید میلگرد ساده صنعتی، ابتدا شمش‌های فولادی را با استفاده از جک هیدرولیک در ردیف‌هایی که دمای آنها 1100 درجه سانتیگراد است، قرار می‌دهند. این میله‌های فولادی با حرکت چرخشی در دمای بالای در کوره‌های مخصوصی قرار داده می‌شوند. شمش‌های فولادی پس از رسیدن به دمای مورد نظر برای دورانی شدن به خط تولید فرستاده می‌شوند. پس از آن، شمش‌ها روی غلتک‌های مخصوص پخته شده و به مرحله بعدی می‌روند.

مرحله بعدی را اصطلاحاً raffing می‌نامند. در این مرحله، قطر شمش‌های فولادی را در سه مرحله کاهش می‌دهند و به طول آن اضافه می‌کنند. پس از مرحله raffing، میله‌های فولادی بدون توجه به استانداردهای مورد نیاز برای برش میلگرد ساده صنعتی، با قیچی‌های بزرگ مخصوص برش می‌خورند. سپس، میله‌های تولید شده با گیوتین‌های مطابق با استانداردهای مربوطه برش خورده و به مرحله بسته‌بندی ارسال می‌شوند.

البته برخی از تولیدکنندگان میلگرد صنعتی، در طول مراحل ساخت به آن روکش و یا ضد زنگ اضافه می‌کنند. این کار برای جلوگیری از زنگ‌زدگی میلگردها در مدت طولانی است. زیرا زنگ‌زدگی میلگرد به کار رفته در سازه‌های بتنی، ممکن است در نهایت باعث ترک خوردن بتن شده و منجر به وقوع صدمات جبران‌ناپذیری شود.

یکی دیگر از مواردی که تولیدکنندگان میلگرد ساده صنعتی به آن توجه دارند، قرار دادن درپوش‌های پلاستیکی در انتهای میلگردهاست. این کار از آسیب‌هایی که ممکن است در حمل و نقل میلگرد به طور تصادفی متوجه کارگران ساختمانی باشد، جلوگیری می‌کند.

علاقمندان میتوانند برای اطلاع از آخرین اخبار صنعت در بخش تماس با ما در خبرنامه آیین صنعت اقدام به ثبت نام نمایند.

برای اطلاع از قیمت انکر بولت ، میلگرد ساده و خرید میلگرد ساده و میلگرد آجدار به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت کارخانه و یا سفارش میلگرد صنعتی به بخش محصولات مراجعه فرمایید و از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید و با ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخگوی آنلاین