برای خرید پیچ و مهره باید به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید پیچ و مهره باید به چه نکاتی توجه کنیم

همانطور که می‌دانید صنعت پیچ و مهره امروزه با تنوع بسیارش در صنایع کاربرد حیاتی و اساسی دارد. این صنعت خود وابسته به فولاد و  میلگرد ساده صنعتی است. خرید میلگر ساده به عنوان ماده اولیه در پیچ و مهره سازی برای این صنعت ضروری است و به تبع قیمت میلگرد ساده هم بر این صنعت و قیمت تمام شده تولید در بسیاری صنایع دیگر اثرگذار است.

اگر در صنایعی کار می‌کنید که خرید پیچ و مهره بخشی از تهیه مواد اولیه آن است، دانستن نکاتی که در ادامه می‌آید می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

در زمینه خرید پیچ و مهره و انکربولت باید به چند نکته توجه داشته باشید و پاسخ این سؤالات را بیابید:

اهمیت نوع پیچ و مهره

اینکه پیچ و مهره برای استفاده در مصارف صنعتی خریداری می‌شود یا ساختمانی اهمیت زیادی دارد. این نوع پیچ و مهره‌ها ممکن است بسیار شبیه هم باشند ولی بهتر است از هر دسته از آن‌ها در جای درست خودشان استفاده کنیم.

گرید پیچ و مهره را بررسی کنیم

گرید یا کلاس پیچ و مهره میزان مقاومت آن‌ها بر حسب استانداردهای موجود را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین پیچ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند پیچ‌های گریدهای ۴.۸، ۵.۶، ۶.۸، ۸.۸، ۱۰.۹  هستند که در صنعت و ساختمان، فراوان استفاده می‌شوند.

استاندارد‌های پیچ و مهره را بشناسیم

استانداردهای مختلفی برای پیچ و مهره‌ها وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها استاندارد DIN کشور آلمان، استاندارد ASTM ایالات متحده و همچنین استاندارد ISO است. با جست‌وجوی هر یک می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را پیدا و مطلالعه کنید.

سایز پیچ و مهره مناسب برای مصرف خود را پیدا کنید

ابعاد و طول رزوه پیچ اهمیت بسیاری دارد. گرید و سایز پیچ و مهره باید متناسب با هم باشد تا اتصالات به بهترین شکل ممکن به یکدیگر وصل شوند و در درازمدت کیفیت خود را حفظ کنند.

نوع آبکاری پیچ و مهره را بپرسید

نوع آبکاری پیچ و مهره و گالوانیزه بودن یا نبودن آن برای هر کاربرد اهمیت دارد. پیچ‌ و مهره‌ها ممکن است از نوع گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد یا داکرومات باشند.

برندها را بشناسیم و بهترین‌ها را برگزینیم

این نکته را هم نمی‌توان نادیده گرفت که مواد اولیه، خط تولید و استانداردهای هر تولیدکننده ممکن است با دیگر تولیدکنندگان و فعالان آن عرصه متفاوت باشد. همینطور که این مسئله در صنعت فولاد و در صنعت میلگردسازی هم اثرگذار است. در یک کارخانه میلگرد، از شمش و بلوم به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود که کیفیت آن‌ها به طور مستقیم بر کیفیت محصولات تولیدی اثرگذار است.

تولیدکنندگان پیچ و مهره و خریداران این محصولات برای حفظ کیفیت کار خود باید به تهیه مواد اولیه خود نظارت دقیق داشته باشند و نقش و اثرگذاری کیفیت را در صنایع وابسته به خود در نظر بگیرند.

توصیه می‌کنیم که تولیدات برندهای مختلف را بررسی کنید و از آن میان به باکیفیت‌ها اعتماد کنید.

آیین صنعت، تولیدکننده میلگرد ساده صنعتی مواد اولیه خود را از باکیفیت‌ترین‌های موجود در بازار تهیه می‌کند. آیین صنعت نامی که در صنعت ایران می‌درخشد. برای ثبت سفارش میلگرد ساده کلیک کنید.

پاسخگوی آنلاین