خرید و قیمت انکر بولت مکانیکی

خرید و قیمت انکر بولت مکانیکی

چرا به موضوع خرید و قیمت انکر بولت مکانیکی میپردازیم؟ چرا که امروزه ابزار مختلفی برای ایمنی هرچه بیشتر ساختمان‌ها وجود دارد که حتما باید در ساخت بنا از آن‌ها استفاده شود. برخی از این ابزارآلات در کنار ایمنی، کاربردهای دیگری نیز دارند و در امر ساخت سازه، بسیار مؤثر واقع می‌شوند. انکر بولت مکانیکی دقیقا یکی از این وسایل فوق کاربردی است که دریچه‌های تازه‌ای را به روی صنعت سازه باز کرد. به صورت کلی انکر بولت‌ها در دو دسته شیمیایی و مکانیکی قرار می‌گیرند که ویژگی‌ها و موارد مصرف مختلفی دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی انکر بولت مکانیکی و ویژگی‌های آن بپردازیم.

انکر بولت مکانیکی چیست؟

اگر بخواهیم با بررسی معنای لغوی این عبارت پیش برویم، باید بگوییم که انکر معنای لنگر می‌دهد و واژه مکانیکی هم دارای مفهوم مشخصی است. در ساخت و ساز، انکر به ‌وسیله‌ای گفته می‌شود که به کمک آن بتوان یک عضو را به عضو دیگر اتصال داد و بار را منتقل کرد. اغلب این ابزارها برای متصل کردن عضوهای خارجی به بتن و به وجود آوردن یک اتصال بسیار محکم و قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انکر بولت‌های مکانیکی در سایزها، ظرفیت تحمل بار و همچنین مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام دارای موارد استفاده متفاوتی هستند. تنوع مدل‌های انکر بولت باعث شده تا شما در خرید آن‌ها نیاز به دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا عوامل بسیاری مانند نوع سازه و همچنین مصالح پایه، بر روی انتخاب مناسب‌ترین گزینه، تاثیرگذار هستند.

نحوه جایگذاری انکر بولت مکانیکی

برای جایگذاری این دسته انکر بولت‌ها، نیاز به یک حفره دقیقا متناسب با سایز انکر داریم؛ چراکه عملکرد آن‌ها به صورت اصطکاکی بوده و دقیقا باید با دیواره حفره برخورد داشته باشند. اگر سوراخ مد نظر کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر باشد، این تماس برای انکر بولت ایجاد نشده و نمی‌توان از آن استفاده نمود. این دسته از ابزارها بعد از قرار گرفتن در حفره، منبسط شده و با سطح تماس پیدا می‌کنند؛ همین انبساط باعث می‌شود تا انکر کاملا محکم در محل خود قرار بگیرد.

ویژگی‌ها و مزیت‌های انکر بولت مکانیکی

کاربردهای انکر مکانیکی

انکرهای مکانیکی برای نصب انواع و اقسام تجهیزات و ماشین‌آلات استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از این نوع اتصالات برای نصب و اتصال انواع نماهای آماده خشک و کامپوزیت نیز بهره گرفت. برای اجرای ساپورت‌های تأسیسات مکانیکی و الکتریکی نیز از این انکر بولت استفاده می‌شود.

نکات مهم در خرید انکر بولت مکانیکی

برای اینکه بتوانید انکر بولت مناسبی خریده و از هزینه‌ای که می‌پردازید پشیمان نشوید، لازم است تا قبل از نهایی کردن خرید خود، نکات ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکات هنگام خرید انکر بولت را در ادامه به‌صورت موردی نام می‌بریم تا در زمان انتخاب بهترین محصول، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید:

انواع انکر بولت‌های مکانیکی

بعد از اینکه به‌طور کامل با انکر بولت مکانیکی، ویژگی‌های آن و نکات تأثیرگذار در هنگام خرید آن آشنا شدیم، باید انواع مختلف این ابزار را نیز بشناسیم تا بتوانیم بسته به نیاز سازه، مدل مورد نظر را انتخاب کنیم. این انکرها در دو دسته مکانیکی لرزه‌ای و مکانیکی ضربه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند که در این قسمت با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

عوامل مؤثر بر قیمت انکر بولت‌های مکانیکی

عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت انکر بولت‌ها تأثیر می‌گذارند و بدون شک نمی‌توان همه آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت نهایی رول بولت‌های مکانیکی خواهیم پرداخت.

  1. قیمت ارز

یکی از تأثیرگذارترین عوامل بر روی قیمت انکرها را می‌توان قیمت ارز دانست؛ به ویژه در مورد محصولاتی که در خارج از کشور تولید می‌شوند، این مسئله بسیار موثر است و نوساناتی را در پی دارد.

  1. شرایط بازار مسکن

عامل مؤثر دیگر بر قیمت انکر بولت مکانیکی، حمایت دولت از ساخت و ساز و یا رکود آن است. در زمانی که بازار مسکن داغ است و ساخت خانه بسیار رواج دارد، قیمت انکر بولت‌ها تقریبا بیشتر از زمان رکود است.

  1. اندازه انکر

سایز انکر بولت‌های مکانیکی را می‌توان از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت آن‌ها دانست. معمولا رول بولت‌ها دارای سایزبندی بوده و در ابعاد مختلفی متناسب با انواع سازه‌ها و کاربردهایشان، ساخته می‌شوند. بدیهی است که با توجه به اندازه آن‌ها و متریال به‌کاررفته در ساختشان، قیمت نهایی مختلفی خواهند داشت.

  1. نوع انکربولت

نوع انکر بولت نیز بر روی قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت. همان‌طور که اشاره کردیم، انکرهای مکانیکی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که کاربردها و ویژگی‌های مختلفی نیز دارند. قیمت انکر لرزه ای و ضربه ای هم به دلیل تفاوت ساختاری و عملکردی، با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

  1. جنس

تأثیر جنس انکر بولت و متریال به‌کاررفته در آن کاملا بر روی قیمت کتمان نشدنی است. جنس این ابزار بر روی کیفیت ساخت و همچنین طول عمر و دوام محصول تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. اکثر انکر بولت‌های مکانیکی از جنس فولاد با تقسیم بندی‌های مختلف هستند؛ اما شما می‌توانید در صورت تمایل نوع استیل، پلاستیکی و یا مدل‌های دیگری از آن‌ها را نیز خریداری کنید که در نهایت هر کدام قیمت‌های مختلفی خواهند داشت.

سخن پایانی

یکی از انواع انکر بولت در بازار، انکر مکانیکی است که قابلیت نصب بر روی بتن‌های ترک‌دار و بدون ترک را دارد. این مدل انکرها دارای سایزبندی و همچنین ظرفیت باربری مختلفی هستند. استفاده از این انکر بولت برای اتصال به بتن، می‌تواند مزیت‌هایی مانند نصب آسان و عدم نیاز به ابزار حرفه‌ای را به دنبال داشته باشد. به هنگام خرید این ابزارآلات باید نکات ویژه‌ای را در نظر داشته باشید تا بتوانید محصولی کاملا متناسب با نیاز سازه خود خریداری کنید. عوامل بسیاری نظیر قیمت ارز، سایزبندی محصول و نوع انکر بولت مکانیکی بر روی قیمت نهایی این اتصالات تأثیر می‌گذارند که قبل از خرید بهتر است اطلاعات کافی درباره آن‌ها داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت انکر بولت و میلگرد با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین