خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد

خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد

همواره خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد، یکی از دغدغه‌های خریداران و مدیران پروژه‌های ساختمانی و عمرانی بوده است. میلگرد نیز مانند سایر مقاطع فولادی، بازار بی‌ثبات و نوسانی دارد و قیمت آن تحت تأثیر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور تغییر می‌کند. بنابراین، بسیاری از افراد به دنبال روش‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که در خرید محصولات ارزان و باکیفیت، به آن‌ها کمک می‌کنند. در ادامه ضمن معرفی به‌صرفه‌ترین روش‌های خرید، عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به‌صرفه‌ترین روش خرید میلگرد

آرماتورها را می‌توان از طریق واسطه یا به‌صورت مستقیم خریداری کرد. خرید مستقیم مقاطع فولادی از کارخانه مانند انکر بولت، ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش است که معمولاً برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی در ابعاد متوسط و بزرگ از آن بهره می‌گیرند؛ زیرا حداقل حجمی که می‌توان از کارخانه‌ها خریداری کرد، یک تریلی (معادل 24 تن) است. از طرف دیگر، خرید محصولات برخی از کارخانه‌ها، تنها برای فروشنده‌های عمده و دارای مجوز امکان‌پذیر است. بنابراین، امکان خرید شاخه‌ای از شرکت‌ها وجود ندارد.

میلگردها را می‌توان از طریق بنگاه‌ها و فروشگاه‌های حضوری و آنلاین نیز خریداری کرد. در این روش، واسطه‌ها به میان می‌آیند و قیمت نهایی محصولات را نسبت به کارخانه بیشتر می‌کنند. بااین‌حال، خرید از فروشگاه‌های آنلاین نظیر آیین صنعت امکان مقایسه محصولات و قیمت‌ها، اطلاع از قیمت‌های لحظه‌ای و خرید محصولات اصل و باکیفیت را برای خریداران ایجاد می‌کند. در این روش، محدودیتی برای حجم خرید وجود ندارد. بنابراین، حتی خرید شاخه‌ای نیز امکان‌پذیر است. البته تنوع انبار بسیاری از فروشگاه‌ها پایین بوده و ممکن است نوع و سایز میلگرد مورد نظر شما در انبار موجود نباشد.

خرید از بورس کالا روش دیگری است که تنها خریداران دارای پروانه ساخت می‌توانند برای خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد از آن بهره بگیرند. به‌این‌ترتیب، خریدار بعد از تعیین حداکثر قیمت پیشنهادی خود و از طریق کارگزاری، در مزایده شرکت می‌کند و محصول مورد نظر خود را خریداری می‌نماید. این روش اگرچه مقرون‌به‌صرفه است، اما برای حجم خرید محدودیت ایجاد می‌کند و تنها برای آن دسته‌ای از خریداران امکان‌پذیر است که جواز ساخت دارند.

به‌صرفه‌ترین روش خرید میلگرد

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت آرماتورها شامل مشخصاتی مانند استانداردها، برند، سایز و قطر، میزان عرضه و تقاضا، قیمت جهانی فولاد، قیمت ارز و نرخ تورم هستند. با توجه به کاربرد متفاوت میلگرد در سایزهای مختلف، قیمت آن در سایزهایی مانند 14 و 18 متفاوت است. با توجه به اینکه استانداردها تأثیر چشمگیری در کیفیت و ویژگی‌هایی مانند قطر و وزن محصول دارند، قیمت مقاطع فولادی تولیدشده طبق استانداردهای متفاوت، با یکدیگر یکسان نیست. شرکت‌ها و برندها معمولاً از استانداردهای متفاوتی در خطوط تولید و آزمایشگاه‌های کیفیت‌سنجی خود استفاده می‌کنند. بنابراین، عجیب نیست اگر کیفیت و قیمت محصولات آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

بازار جهانی فولاد در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا و جنگ کشورهای روسیه و اوکراین دچار تغییر شده است. این تغییر، در قیمت جهانی فولاد نیز تأثیر گذاشته و قیمت محصولات فولادی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. از طرف دیگر، نوسانات قیمت دلار و میزان عرضه و تقاضا نیز بر بازار آهن‌آلات تأثیر می‌گذارند. بنابراین، شروع فصول گرم سال و افزایش تقاضای صنایع وابسته، همواره گران شدن قیمت آرماتورها را به دنبال دارند.

خرید میلگرد ارزان از نزدیک‌ترین کارخانه

حتی زمانی که محصولات فولادی مورد نیاز خود را از کارخانه‌ها و با ارزان‌ترین قیمت می‌خرید، همچنان هزینه حمل‌ونقل می‌تواند هزینه نهایی را افزایش دهد. زیرا ترجیح بسیاری افراد، خرید محصولات باکیفیت از کارخانه‌های معروف با فاصله دور است. این در حالی است که فاصله زیاد کارخانه می‌تواند هزینه حمل‌ونقل را افزایش دهد. هرچه کارخانه دورتر باشد، هزینه جابجایی و خرید میلگردهای صنعتی و ساختمانی نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل، معمولاً توصیه می‌شود که برای خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد از کارخانه‌های نزدیک و دارای کیفیت محصول مطلوب خرید کنید.

ارزان‌ترین میلگردهای بازار

ارزان‌ترین میلگردهای بازار

توجه داشته باشید که وسوسه خرید میلگردهای ارزان و خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد، نباید شما را از کیفیت و اصالت محصول غافل کند. در حال حاضر بسیاری از تولیدکننده‌های کوچک از شهرت کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنند و مقاطعی با ظاهری شبیه به محصول برندهای شناخته‌شده تولید می‌نمایند. عمدتاً این محصولات را باید با توجه به کارت هویت یا علائم اختصاری حگ شده بر روی آن‌ها شناسایی کرد. از میان بهترین شرکت‌های فعال، می‌توان برندهای سرآمد ابرکوه یزد، نیشابور، آریان فولاد و راد همدان را مثال زد که امکان خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد مرغوب را میسر کرده‌اند.

سخن پایانی

شرکت نورد فولاد آیین صنعت، تولیدکننده انواع میلگردهای ساده و تامین‌کننده میلگرد آجدار و انکر بولت با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه است. این شرکت به‌منظور بهبود تجربه خرید شما عزیزان، خدمات خود را گسترش داده است و به‌عنوان یک مرجع قابل‌اتکا، قیمت انواع مقاطع فولادی را به‌صورت روزانه و لحظه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کند. با این کار، امکان پیش‌بینی بازار و خرید مقرون‌ به‌ صرفه میلگرد را برای خریداران ایجاد کرده است.

پاسخگوی آنلاین