آشنایی با جدول محاسبه وزن فولاد

آشنایی با جدول محاسبه وزن فولاد

آشنایی با جدول محاسبه وزن فولادها برای صنعتگران و فعالان این حوزه جذاب است. به همین دلیل آیین صنعت تولیدکننده انواع فولاد و انکربولت قصد دارد در این مقاله قصد دارد توضیحاتی در خصوص جدول محاسبه وزن میلگرد ارائه کند. درواقع، نحوه محاسبه وزن فولادهای مختلف، کار ساده‌ای است و فقط نیاز به شناخت فرمول آن دارد. برای دستیابی به وزن حدودی فولادها نظیر میلگرد ساده بایستی حجم هر مقطع را بر وزن مخصوصش یا همان جرم حجمی آن ضرب کنید. آنچه که در ادامه مطلب خواهید خواند، محاسبه وزن فولادهای مهم صنایع ساخت‌وساز نظیر میلگرد، لوله و ورق است.

جدول محاسبه وزن فولاد

یادگیری جدول محاسبه وزن فولادها برای افرادی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند، خالی از لطف نخواهد بود. درواقع، افرادی که در کار ساخت‌وساز هستند و همواره از خریداران ابزارهای فولادی به‌حساب می‌آیند، لازم است با نحوه محاسبه وزن فولادهای صنعتی آشنا باشند. این عزیزان در زیر می‌توانند نحوه محاسبه وزن هر فولاد را ملاحظه فرمایند:

 

نحوه محاسبه وزن میلگرد

 

فرمول 1 (بر طبق میلی‌متر): قطر * قطر تقسیم‌بر 162

فرمول 2 (بر طبق سانتی‌متر): طول * شعاع * شعاع * 7.86 * 3.14  تقسیم‌بر 1000

 

نحوه محاسبه وزن لوله

 

فرمول: (طول * (قطر خارجی – قطر داخلی) تقسیم‌بر 2 ) * 3.14 * 7.86 تقسیم‌بر 1000
 

نحوه محاسبه وزن ورق یا تسمه

 

 فرمول 1 (بر طبق سانتی‌متر): طول * عرض * ضخامت * 7.86 تقسیم‌بر 1000

فرمول 2 (بر طبق چند متغیر): طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (میلی‌متر) * 7.86

نکته مهم: توجه داشته باشید که بیشتر فرمول‌های بالا بر مبنای محاسبه سانتی‌متری تعریف‌شده‌اند و اگر مبنا ما، واردکردن ابعاد بر طبق میلی‌متر باشد بایستی ابعاد را به میلی‌متر تبدیل کرده و سپس در فرمول قرار دهیم و درنهایت، به‌جای 1000، آن را به 1000000 تقسیم کنیم.

برای خرید انواع فولاد با همکاران ما در آیین صنعت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان تیم ما بهره‌مند شوید.

آیین صنعت تولیدکننده

پاسخگوی آنلاین