بهترین میلگرد برای شناژ

بهترین میلگرد برای شناژ

میلگرد یا آرماتور از مهم‌ترین مقاطع فولادی موجود در بازار است که کاربرد و اهمیت ویژه‌ای در ساختمان‌سازی و پروژه‌های عمرانی دارد. یکی از کاربردهای آرماتور، استفاده از آن به‌عنوان شناژ است. شناژ، بخش اتصال‌دهنده پی‌ها و فوندانسیون‌های ساختمان‌ها است که پایین‌تر از سطح زمین قرار دارند. در واقع، شناژ می‌تواند نیروی ناشی از زلزله و… که تنها به یک بخش از ساختمان وارد شده است را دریافت کند و آن را به‌صورت یکنواخت در تمام سطوح ساختمان توزیع نماید. به‌این‌ترتیب، از ریزش یا خسارت دیدن ساختمان، جلوگیری می‌شود. استفاده از بهترین میلگرد برای شناژ با توجه به نقش حیاتی آن در ساختمان، الزامی است. در ادامه ضمن معرفی انواع شناژ، در انتخاب و خرید بهترین گزینه‌ها به شما کمک می‌کنیم.

انواع شناژ را بشناسید

برای انتخاب بهترین آرماتور، شناخت انواع شناژ و اطمینان از تناسب ویژگی‌های میلگرد با کاربرد مورد نظر شما، الزامی است. انواع شناژ عبارتند از:

در ادامه معرفی بهترین میلگرد برای شناژ باید اشاره کرد که شناژ افقی به اتصالاتی اطلاق می‌شود که در میان ستون‌های فوندانسیون به کار می‌روند. استفاده از شناژ افقی ساختمان‌سازی مناطق زلزله‌خیز، از مهم‌ترین اقدامات لازم برای حفظ امنیت سازه و ساکنین آن به شمار می‌آید. زیرا این نوع شناژ با دریافت نیروی وارد شده و پخش کردن آن، از تمرکز فشار بر روی تنها برخی از نقاط ساختمان جلوگیری می‌کند. شناژ افقی حتی می‌تواند ارتعاشات زلزله را کاهش دهد یا به‌طور کامل از بین ببرد. بنابراین، سازه‌های دارای شناژ افقی را به‌عنوان ساختمان ضد زلزله می‌شناسیم.

ساختمان‌های ضد زلزله می‌توانند در مهار نیروهای کششی ناشی از وزن ساختمان و نیروهای هدایت‌شده از طرف ستون‌های عمودی فوندانسیون، مؤثر واقع شوند. شناژ افقی به‌کاررفته در این نوع ساختمان‌ها معمولاً به شکل ضربدری یا خرپا در میان ستون‌های فوندانسیون هستند که می‌توانند نیروهای وارد شده را به زمین انتقال دهند و مانع از آسیب دیدن ساختمان شوند.

بهترین میلگرد آیین صنعت برای شناژ

استفاده از برخی شناژها مانند شناژ عمودی، الزامی نیست و می‌توان ساختمان‌هایی را یافت که برای ساخت آن‌ها از میلگرد برای شناژ عمودی استفاده نمی‌شود. آرماتور، برای اتصال شناژ افقی در سازه به کار می‌رود. به این صورت که از بالا به شناژ افقی و از پایین به فوندانسیون متصل می‌شود. در این صورت می‌تواند از تجمع نیروهای وارد شده در یک نقطه از سازه، جلوگیری کند و با انتقال و توزیع آن، به دفع تنش‌های مخرب ناشی از زلزله و سایر حوادث طبیعی کمک نماید.

پیرو معرفی بهترین میلگرد برای شناژ باید گفت که تای بیم یکی از انواع شناژ است که بیشتر به‌عنوان شناژ مخفی آن را می‌شناسیم. تای بیم در سقف تیرچه‌بلوک و به‌منظور افزایش صلیب روی سقف ساختمان‌ها کاربرد دارد. این نوع شناژ عموماً در دهانه‌های 4 متری و به‌صورت دو میلگرد در بالا و پایین مقطع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از شناژ مورب در ساختمان، به‌اندازه انواع افقی آن مهم و سرنوشت‌ساز است. این شناژ از قسمت پشتی سازه تا بخش پشت تحتانی امتداد دارد و دو پی زیرین و فوقانی ایجاد می‌کند. این ساختار می‌تواند با کلاف بندی مضاعف در محور، به مهار امواج زلزله و پس‌لرزه‌ها کمک کند.

اهمیت نوع میلگرد به‌کاررفته در شناژ

یک میلگرد مناسب برای شناژ باید با موقعیت جغرافیایی سازه تناسب داشته باشد. برای مثال، آب‌وهوا و میزان رطوبت موجود در خاک تعیین  می‌کند که آرماتورها تا چه اندازه باید در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشند. این امر می‌تواند عمر مفید میلگرد را بالا برد و امنیت سازه را تضمین کند. میلگردهای انتخاب‌شده همچنین باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشند. در غیر این صورت، قادر به مهار فشار وارد شده نیستند و می‌شکنند. به‌این‌ترتیب، برند و استاندارد آرماتورها اهمیت بالایی دارد.

نوع مهم میلگرد به‌کاررفته در شناژ

 

برند مقاطع فولادی می‌تواند تضمین کند که در تولید و تست کیفیت‌سنجی محصولات از استانداردهای معتبری استفاده شده است. برای مثال، شرکت آیین صنعت به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت فولاد برای اطمینان بخشی به مشتری و ایجاد اعتماد و رضایت در مصرف‌کنندگان، اصالت و کیفیت میلگردهای تهیه شده از این مجموعه را ضمانت میکند و تحویل مشتری می‌دهد.

سخن پایانی

بهترین میلگرد برای شناژ را می‌توانید از چهار روش اصلی شامل سفارش اینترنتی، بورس کالا، بنگاه‌ها و خرید مستقیم از کارخانه تهیه کنید. بااین‌حال، در هر 4 روش لازم است که از قبل شرایط بازار را بررسی نمایید و از قیمت روزانه بهترین آرماتورهای بازار مطلع باشید. آیین صنعت به عنوان یک مرجع قابل‌اتکا، این امکان را برای شما ایجاد کرده است که قیمت مقاطع فولادی را به‌صورت لحظه‌ای رصد کنید و پیش‌بینی بازار را با استفاده از آمار و ارقام دقیق و صحیح انجام دهید.

برای خرید انواع میلگرد و انکربولت با همکاران ما در آیین صنعت در ارتباط باشید.

پاسخگوی آنلاین