بهترین روش خرید میلگرد

بهترین روش خرید میلگرد

بهترین روش خرید انواع میلگرد

انواع میلگرد آجدار و ساده یکی از پر تقاضاترین و مهم‌ترین مقاطع فولادی موجود در بازار آهن‌آلات است که در تمام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد دارد. از آرماتورها معمولاً در بخش فوندانسیون و اسکلت به‌منظور تقویت سازه استفاده می‌شود. بنابراین، برآورد و تأمین میلگرد مورد نیاز سازه، اولین قدم برای بنا کردن ساختمان است. آرماتورها را از چند روش متفاوت می‌توان خریداری و تهیه کرد که هر یک از آن‌ها مزایا و معایبی را به دنبال دارد. در ادامه، ضمن معرفی روش‌های مختلف، به بررسی بهترین روش خرید میلگرد می‌پردازیم.

خرید مقرون‌به‌صرفه از درب کارخانه

بازار آهن‌آلات پر از واسطه‌ها و دلال‌هایی است که بسیاری از آن‌ها، تنها به دنبال بیرون کشیدن سود خود از معاملات هستند؛ به همین دلیل، تفاوت قیمت میلگردها از درب کارخانه تا کف بازار، گاهی ممکن است خیلی زیاد شود. بنابراین، بهترین روش برای خرید ارزان آرماتور، حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از کارخانه‌ها است.

خرید بدون واسطه می‌تواند هزینه کلی پروژه را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد؛ اما محدودیت‌هایی نیز ایجاد می‌کند. خرید از کارخانه، نوعی خرید عمده است. بنابراین، حداقل حجم سفارش شما باید یک تریلی (معادل 24 تن) باشد. درصورتی‌که نیاز شما کمتر از این حجم باشد، ممکن است دچار ضرر و زیان شوید.

با توجه به قیمت بالای هزینه‌های حمل‌ونقل، معمولاً توصیه می‌شود که تمام میلگردهای مورد نیاز پروژه به‌صورت یکجا خریداری شوند. این روش، از هزینه چندباره حمل‌ونقل محصولات جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، برای نگهداری حجم بالایی از آرماتورها، به انبار نیاز خواهید داشت؛ در غیر این صورت، دچار مشکل می‌شوید.

خرید میلگرد با شرکت در مزایده بورس کالا

بورس کالا یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای ایران است که بخشی از آن به خریدوفروش مقاطع فولادی اختصاص می‌یابد. برای انجام معامله در این بازار لازم است ابتدا کد بورسی دریافت نمایید و از طریق یک کارگزاری مطمئن، اقدام به خریدوفروش کنید. خرید میلگرد از بازار بورس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مدارکی مانند پروانه ساخت را ارائه داده باشید. الزام وجود پروانه ساخت، به‌منظور جلوگیری از افزایش واسطه‌گری و احتکار است.

برای خرید آرماتورها در این بخش از بازار سرمایه، باید در مزایده شرکت نمایید. به‌این‌ترتیب، حداکثر قیمت پیشنهادی خود در مزایده را پیش از برگزاری آن مشخص می‌کنید و با سایر خریداران به رقابت می‌پردازید. لازم به ذکر است که شرکت در مزایده، تنها به‌واسطه کارگزاری‌ها میسر می‌شود.

سفارش آنلاین و تحویل سریع میلگرد

سفارش آنلاین و تحویل سریع میلگرد

یکی از جذاب‌ترین روش‌های خرید در عصر حاضر، سفارش از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است. این فروشگاه‌ها علاوه بر محصولات اصل و باکیفیت، خدماتی مانند مشاوره آنلاین و تحویل سفارشات در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن را نیز ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، با بهره‌گیری از سایت‌های معتبر و مراجع قابل اتکایی مانند آیین صنعت، می‌توان از قیمت روزانه محصولات مطلع شد و نوسانات بازار را بررسی کرد.

شفافیت حاکم بر این سیستم خریدوفروش، به خریداران اجازه می‌دهد که محصولات برندها و فروشگاه‌های مختلف را مقایسه کنند و بهترین گزینه را انتخاب نمایند. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی همچنین می‌تواند در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی کند. سفارش محصولات در این سایت‌ها تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. این در حالی است که برای خرید حضوری مجبورید ساعت‌ها در کف بازار و میان انبارها و بنگاه‌های متعدد، به دنبال محصول مورد نظر خود بگردید.

خرید حضوری از بازار

خرید حضوری آرماتورها، آخرین روش است که چندان توصیه نمی‌شود. خرید از بازار اگرچه امکان بررسی انبارها و فروشگاه‌های متعدد را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما معمولاً دسترسی شما را به یک منطقه یا شهر محدود می‌کند. بنابراین، گزینه‌های خرید شما محدود هستند و امکان مقایسه قیمت و کیفیت میان فروشگاه‌های کمتری برایتان وجود دارد.

تضمین اصالت کالا یکی از مواردی است که در صورت خرید حضوری باید به آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است محصولاتی بی‌کیفیت و تقلبی خریداری کنید. همچنین خرید حضوری از بازار، زمان زیادی را از شما می‌گیرد. این در حالی است که سفارش مقاطع فولادی به‌صورت آنلاین، می‌تواند در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی کند.

بهترین روش خرید میلگرد کدام است؟

گزینه «بهترین روش» برای هر خریداری می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، بهترین روش برای افرادی که قصد خرید شاخه‌ای در حجم پایین را دارند، سفارش آنلاین از سایت‌های معتبر یا خرید حضوری از بنگاه‌ها و فروشگاه‌ها است. درحالی‌که بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش خرید برای پروژه‌های بزرگ را می‌توان بهره‌گیری از بورس کالا یا خرید مستقیم دانست. بنابراین، بهترین راهکار برای اطمینان از انتخاب مناسب‌ترین و مطلوب‌ترین روش خرید، بررسی شرایط و نیاز پروژه است.

سخن پایانی

همان‌طور که بیان شد، روش‌های متعددی برای خرید آرماتورها وجود دارد؛ اما بهترین روش خرید میلگرد برای هر خریدار می‌تواند بسته به شرایط و نیازهای پروژه، متفاوت باشد. برای مثال، سایز پروژه و حجم میلگرد مورد نیاز، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در تعیین روش خرید به آن‌ها توجه شود. در برخی موارد حتی ممکن است خریدار، صلاحیت لازم برای خرید از روشی خاص را نداشته باشد. به‌عنوان‌مثال، افرادی که قصد خرید میلگرد شاخه‌ای دارند، قادر به خرید مستقیم از درب کارخانه یا بورس کالا نخواهند بود.

برای خرید انواع محصولات فولادی نظیر انکر بولت و یا میلگرد با همکاران ما در آیین صنعت همراه باشید.

پاسخگوی آنلاین