محتوای آزمایش میلگرد ساده سایز 18

محتوای آزمایش میلگرد ساده سایز 18

شرکت نورد فولاد آیین صنعت حسب امر مدیریت محترم مبنی برافزایش سطح کیفی محصولات خود اقدام به انجام آزمایشات ادواری بر تولیدات خود برای کنترل دقیق کرده است. از این رو واحد کنترل کیفیت نورد فولاد آیین صنعت اقدام به انجام آزمایشات تخصصی خود بر طبق استاندارد ملی ایران کرده است.محتوای آزمایش میلگرد ساده سایز 18 انجام گرفته به شرح ذیل میباشد:

یکی از مهمترین موارد کنترلی در آزمایش میلگرد ساده سایز 18 در بخش نورد محصولات فولادی وزن محصولات در مقیاس یک متر و میزان کروی بودن میلگرد میباشد. کما اینکه قابل مشاهده میشود محصولات نورد فولاد آیین صنعت استانداردهای مربوطه را پاس کرده است.

 

کنترل وزن و کنترل ابعادی در آزمایش میلگرد ساده سایز 18 

1-کنترل وزن و کنترل ابعادی در آزمایش میلگرد ساده سایز 18

 

دیگر آزمایش انجام گرفته در  که میتوان با اطمینان گفت که از مهمترین فاکتورهای محصولات فولادی میباشد آزمون کشش در دمای محیط میباشد. همانطور که از نتیجه آزمون مشخص میباشد مقادیر استحکامی در بهترین شرایط و قابل مقایسه با محصولات شرکتهای پیشرو فولادی میباشد.

آزمون کشش در دمای محیط

2-آزمون کشش در دمای محیط

 

از دیگر آزمون های اجباری استاندارد ملی ایران آزمون خمش میباشد که میتوان بخشی از خواص مکانیکی محصول را ارزیابی کند. اهمیت این آزمون در میزان انعطاف و استحکام در برابر تنشهای عمودی است که نتیجه آزمایش فوق تایید مقادیر الزامی استاندارد ملی ایران میباشد.آزمایش خمش در دمای محیط

3- آزمایش خمش در دمای محیط

 

از دیگر الزامات استاندارد ملی ایران آزمون سختی سنجی میباشد که اعداد به دست آماده اهمیت دو چندانی برای صنایع پایین دستی که از محصولات نوردی تغذیه میشوند دارند.

آزمون سختی سنجی

4- آزمون سختی سنجی در آزمایش میلگرد ساده سایز 18

 

آزمونی که بر طبق استاندارد اجباری ایران قابل بررسی میباشد آزمون تعیین ساختار میکروسکوپی فولاد میباشد که این آزمون نمای خوبی از ساختار و خواص محصول را به دست میدهد.

تعیین ساختار میکروسکوپی

5- تعیین ساختار میکروسکوپی

تعیین ساختار میکروسکوپی

6-همان تصاویر در ابعاد بزرگتر

تعیین ساختار میکروسکوپی

7- همان تصاویر از زوایای دیگر

آخرین آزمون و یکی از حیاتی‌ترین آزمونهای تخصصی تعیین ترکیب شیمیایی فولاد میباشد، که در آزمایش میلگرد ساده سایز 18 هم صورت گرفت. این آزمون از حیث وجود عناصر مضر که میتواند سایر خواص فولاد را تحت تاثیر قرار دهد پر اهمیت میباشد.

تعیین ترکیب شیمیایی

8- تعیین ترکیب شیمیایی

تاییدیه مطابقت آزمون های انجام گرفته طبق استاندارد

9-تاییدیه مطابقت آزمون های انجام گرفته طبق استاندارد

تصویر نمونه آزمایش شده

10- تصویر نمونه آزمایش شده

پاسخگوی آنلاین